De Stromer en vocht: wat doet Stromer en wat kunnen wij zelf doen?
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Alle gekheid aan de kant ik heb wel men dealer deze "fix" doorgemaild, lijkt me leuk dat hij dit er even op smelt nu hij toch helemaal uit elkaar hangt.
Zou leuk zijn als hij voor ons hier op het forum dan ook even een foto maakt van "de stromerproofed fix". Ik ben namelijk erg benieuwd of het lukt om een 9 mm krimphous sluitend om de kabel te krijgen na verwarmen.
Ik ga komend weekend mijn connectoren preventief weer eens inspecteren op oxidatie. Sinds de kerstdagen niet meer naar gekeken.
Ik ga komend weekend mijn connectoren preventief weer eens inspecteren op oxidatie. Sinds de kerstdagen niet meer naar gekeken.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Klopt, dit heeft mijn dealer (is net bij Stromer op cursus geweest) ook gedaan. Simpele krimpkous erover en dat moet de oplossing zijn blijkbaar.
Ik wil nog wel eens zien of dit een goede oplossing is, als er water van de draden naar beneden loopt of als de connectoren in het water liggen te "soppen" denk ik dat die krimpkous beperkt zijn nut heeft.
Nu ja, we zullen zien. Ik geef ze het voordeel van de twijfel, ik heb nog geen tijd gehad om de fix te testen.
Ik wil nog wel eens zien of dit een goede oplossing is, als er water van de draden naar beneden loopt of als de connectoren in het water liggen te "soppen" denk ik dat die krimpkous beperkt zijn nut heeft.
Nu ja, we zullen zien. Ik geef ze het voordeel van de twijfel, ik heb nog geen tijd gehad om de fix te testen.
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Normaal gezien is een krimpkous waterdicht als ze juist gekozen is en goed gelijkmatig is dichtgesmolten.
-
- Runner-up
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 05 nov 2017, 18:42
- Locatie: Ens
- Merk SP: Stromer ST1x
Je kunt dan het beste een krimpkous nemen met lijmlaag, die smelten echt dicht en hebben ook een betere krimpverhouding waardoor ze er nog strakker omheen passen.Zebbernaut schreef: ↑24 mar 2018, 12:39 Normaal gezien is een krimpkous waterdicht als ze juist gekozen is en goed gelijkmatig is dichtgesmolten.
Jos: St1X 2017 20" Orange, 814 Wh, 28 km enkel, Ens-Zwolle
Mijn persoonlijk advies voor keuze krimpkous:
Raychem (TE) ATUM dunwandig met lijm krimpkous ATUM-8/2-0-SP
•Krimpt 4:1 van 8 naar 2 mm diameter
•Gebruiken bij temperaturen vanaf -55 tot 110°C continu
Ziezo, ik heb het ook aan m'n pan. Vermoedelijk zal de controller vervangen moeten worden zegt de dealer. Vervangfiets meegekregen en morgen weet ik meer.
Ik heb eens gepolst hoe het zit volgens hem, blijkbaar zijn er wel wat mensen met problemen, maar niet zo veel. Al geeft hij grif toe dat zo'n fiets best wat watervaster mag zijn.
De truc met de krimpkousen passen ze zelf al toe sinds begin dit jaar, van zo'n fietsen hebben ze er nog geen enkele teruggekregen. Pech dus, de mijne is begin december geleverd
De truc met de krimpkousen zou trouwens een oplossing zijn die vanuit de dealers is aangebracht...
Ik heb eens gepolst hoe het zit volgens hem, blijkbaar zijn er wel wat mensen met problemen, maar niet zo veel. Al geeft hij grif toe dat zo'n fiets best wat watervaster mag zijn.
De truc met de krimpkousen passen ze zelf al toe sinds begin dit jaar, van zo'n fietsen hebben ze er nog geen enkele teruggekregen. Pech dus, de mijne is begin december geleverd
De truc met de krimpkousen zou trouwens een oplossing zijn die vanuit de dealers is aangebracht...
Scheldelaan-Stromer