Ok, thnx!
Lader ST2 overleden
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Ditzelfde is mij gisteren overkomen. De originele lader hield het 10 maanden zonder problemen vol en laadde toen nog maar tot 80% tot hij er mee op hield.LeuventotBrussel schreef: ↑12 jun 2018, 11:56 Vorige maand heeft de lader ook bij mij de zekering af doen slaan.
Vervolgens was de lader dood.
Probleemloos vervangen onder garantie. FM vertelde dat ik niet de enige was. Bijkomend: zowel bij mijn lader als bij anderen blijkt er iets 'los' te zitten dat rond-tikt in de lader wanneer je die heen en weer beweegt.
De vervanglader(vlgns. mij niet nieuw) stopte er gisteren acuut mee toen ik hem aansloot. Aardlekschakelaar eruit en na testen geen lampjes. Lader blijft dood.
Toen ik deze vervanger kreeg zat er een rammel in die de FM heeft verholpen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
Ik bedoelde het iets algemener, niet Stromer specifiek.
Iedereen mag meer garantie aanbieden dan het minimum. In Belgie heb je op alles minimaal 2j (op sommige producten 7j) in NL geldt een iets andere regeling https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product die volgens mij meer interpretatie toelaat
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder
De vraag blijft wat Stromer gaat doen met meldingen betreft defecte laders ná de garantieperiode.
Gezien de diverse vergelijkbare meldingen op social media / fora is het probleem bekend bij Stromer maar worden dezelfde laders klaarblijkelijk nog steeds uitgeleverd.
Gezien de diverse vergelijkbare meldingen op social media / fora is het probleem bekend bij Stromer maar worden dezelfde laders klaarblijkelijk nog steeds uitgeleverd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De laders die kort na levering de geest geven, die beschouw ik als DOA. Daar is af fabriek al iets niet goed mee geweest. Als iemand twee of drie defecte laders achter elkaar heeft, dan zou het mij niks verbazen als ze uit dezelfde (slechte) batch komen (niet goed dus), of er moet is mis zijn met de huisinstallatie van de gebruiker (vrij onwaarschijnlijk).
Gaat een lader pas na zeg een jaar of drie a vier stuk, dan is er wat anders aan de hand, want er kan maar weinig slijten aan de lader (of het moet zijn dat de fan teveel stof gehapt heeft b.v.). Als dit gebeurt en je kunt bewijzen dat het een fabrieksfout betreft en geen gebruikersfout, dan kun je altijd proberen op basis van de te verwachte economische levensduur een nieuwe lader of gedeeltelijke vergoeding te eisen.
Ik ben het met je eens dat er teveel laders defect gaan, maar om nou te zeggen dat de kapotte laders ons om de oren vliegen? Is niet mijn indruk.
Indien je wil weten wat Stromer hieraan doet, leg je zorgen dan aan je dealer voor. Dat is de partij waar je een overeenkomst mee hebt, niet Stromer. De dealers hebben bovendien beter inzicht in de werkelijke percentages defecten dan wij op basis van info uit social media e.d., want die informatie is zo vertekend en onbetrouwbaar als wat.
Gaat een lader pas na zeg een jaar of drie a vier stuk, dan is er wat anders aan de hand, want er kan maar weinig slijten aan de lader (of het moet zijn dat de fan teveel stof gehapt heeft b.v.). Als dit gebeurt en je kunt bewijzen dat het een fabrieksfout betreft en geen gebruikersfout, dan kun je altijd proberen op basis van de te verwachte economische levensduur een nieuwe lader of gedeeltelijke vergoeding te eisen.
Ik ben het met je eens dat er teveel laders defect gaan, maar om nou te zeggen dat de kapotte laders ons om de oren vliegen? Is niet mijn indruk.
Indien je wil weten wat Stromer hieraan doet, leg je zorgen dan aan je dealer voor. Dat is de partij waar je een overeenkomst mee hebt, niet Stromer. De dealers hebben bovendien beter inzicht in de werkelijke percentages defecten dan wij op basis van info uit social media e.d., want die informatie is zo vertekend en onbetrouwbaar als wat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Als Stromer weet dat er een bepaalde serie met problemen is uitgeleverd zouden ze er goed aan doen deze per direct te vervangen bij hun dealers in plaats van gewoon op te maken.Stromeur schreef: ↑07 okt 2018, 19:43 De laders die kort na levering de geest geven, die beschouw ik als DOA. Daar is af fabriek al iets niet goed mee geweest. Als iemand twee of drie defecte laders achter elkaar heeft, dan zou het mij niks verbazen als ze uit dezelfde (slechte) batch komen (niet goed dus), of er moet is mis zijn met de huisinstallatie van de gebruiker (vrij onwaarschijnlijk).
Gaat een lader pas na zeg een jaar of drie a vier stuk, dan is er wat anders aan de hand, want er kan maar weinig slijten aan de lader (of het moet zijn dat de fan teveel stof gehapt heeft b.v.). Als dit gebeurt en je kunt bewijzen dat het een fabrieksfout betreft en geen gebruikersfout, dan kun je altijd proberen op basis van de te verwachte economische levensduur een nieuwe lader of gedeeltelijke vergoeding te eisen.
Ik ben het met je eens dat er teveel laders defect gaan, maar om nou te zeggen dat de kapotte laders ons om de oren vliegen? Is niet mijn indruk.
Indien je wil weten wat Stromer hieraan doet, leg je zorgen dan aan je dealer voor. Dat is de partij waar je een overeenkomst mee hebt, niet Stromer. De dealers hebben bovendien beter inzicht in de werkelijke percentages defecten dan wij op basis van info uit social media e.d., want die informatie is zo vertekend en onbetrouwbaar als wat.
Bij mij zijn er twee lader thuis defect gegaan en één op het werk dus het ligt in ieder geval niét aan de privé-installatie.
Betreft de garantie: deze stopt na twee jaar ongeacht de hoeveelheid omruilingen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Onjuist, want:
Bron: https://www.stromerbike.com/nl_NL/legal/warranty.htmlSTROMER again grants a 2-year warranty on a repair performed or replacement part fitted during the warranty period due to a material or production defect, irrespective of other warranty periods;
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Je heb gelijk , de garantietermijn is dus max. 4 jaar:Stromeur schreef: ↑08 okt 2018, 19:53Onjuist, want:
Bron: https://www.stromerbike.com/nl_NL/legal/warranty.htmlSTROMER again grants a 2-year warranty on a repair performed or replacement part fitted during the warranty period due to a material or production defect, irrespective of other warranty periods;
STROMER verleent wederom een garantie van 2 jaar op een onderdeel van een reparatie of vervanging dat tijdens de garantieperiode is aangebracht vanwege een materiaal- of productiefout, ongeacht andere garantietermijnen;
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nee, er start volgens de Stromer garantievoorwaarden steeds een nieuwe garantieperiode van 2 jaar.
Ik denk dat het in dit geval verstandiger is om je vragen aan je dealer voor te leggen. Zij kunnen je dit allemaal uitleggen, en meteen antwoord geven op de vraag of Stromer zich herkent in jouw indruk dat er verhoudingsgewijs teveel laders na een korte periode van gebruik plotseling defect gaan. (Wat bij jou in ieder geval al is gebeurd en dat is inderdaad vreemd. Ik zou de dealer vragen of Stromer jouw laders heeft onderzocht.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑08 okt 2018, 20:55Nee, er start volgens de Stromer garantievoorwaarden steeds een nieuwe garantieperiode van 2 jaar.
Volgens mij niet. Er staat "2 jaar op een onderdeel van een reparatie of vervanging dat tijdens de garantie periode is aangebracht"
Dus als het onderdeel binnen de eerste twee jaar fabrieksgarantie is vervangen dan wordt er voor dit onderdeel opnieuw twee jaar garantie gegeven. Tenminste (ben geen Moszkowicz) maar zo lees ik het...
Dealer geeft aan dat er wel eens een lader stuk gaat maar dit niet veel voorkomt. Laders gaan volgens hen wel retour Stromer.
Kan ook dat Stromer er niet teveel ruchtbaarheid aan wil geven natuurlijk...