Lader ST2 overleden

Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Dat gevoel heb ik dus ook...
Maar wat kan je fout doen?
Stekker erin en beeeeeng (slecht voor mijn hart).
Mijn Boschlader heeft er jaren pauzeloos zijn kunstjes vertoond :aq
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou ook zeggen dat je zelf niet heel veel fout kunt doen, tenzij je door grof gebruik de kabel kapot hebt of zo (maar ik vermoed niet dat dat aan de hand is).

Ik heb het incidenteel ook met mijn lader, maar de rest van de tijd doet hij het gewoon goed. Ik heb (nog) geen idee waar het aan ligt. Heb dat trouwens alleen thuis, dus het is een combinatie met mijn wandcontactdoos of zo...
Zodra ik mijn fiets weer heb ga ik een automatische zekering met aardlekschakelaar in de garage plaatsen, dan klapt tenminste niet het hele huis eruit...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Martin

Heel vreemd. Lader is niet eerst in de winkel getest?
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Lader deed al een tijdje prima zijn werk, dus testen in de winkel is niet aan de orde...
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je kunt hier zelf echt niks verkeerd aan doen als je netjes met de lader omgaat, en daar ga ik in jouw geval volledig vanuit.

Ik heb het gevoel dat er een batch laders is waar misschien iets niet helemaal mee in orde is (de voeding o.i.d.) waardoor de zekering eruit kan klappen, want ik zie deze meldingen wel vaker voorbij komen, zij het niet heel vaak. Dat wordt omruilen totdat je er eentje treft die het probleem niet vertoont. Ik zou je dealer wel eens vragen of Stromer hier iets over te zeggen heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Sobat
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de temperatuur. Maar goed daar hebben we momenteel allemaal last van. Iets anders naast pech kan ik niet bedenken.

@FreddyH de schuur heeft een eigen zekering. Ik overdreef een beetje met de “huiszekering”. Zekering er weer indrukken en probleem is opgelost :ay

@Stromeur de dealer heeft al een nieuwe klaarliggen. Zal eens navragen of Stromer hier iets over te zeggen heeft.
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
HV52
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2018, 12:55

Heeft niets met temperatuur te maken.
Mijn eerste lader ging 21 juni 's nachts kapot , temperatuur volgens KNMI gemiddeld 14.4 graden
(https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2018/juni)
2e lader exact één week later 's nachts opnieuw uit elkaar geklapt (ook onder de 20 graden).
Lader zit op aparte groep waar geen andere apparatuur op aangesloten zit.
Kwaliteit is gewoon Chinese bagger...
Ben nu aan mijn derde lader bezig van een fiets uit maart 2018...
Denk dat dit dus veel vaker voorkomt dan hier wordt benoemd.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Hier nog een problemen met de lader; Ik heb er wel een nieuwe moeten kopen, maar toen had ik mijn lader van 2 m hoog laten vallen, dat was niet zo verstandig :?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Tomasj schreef: 03 aug 2018, 21:08 Hier nog een problemen met de lader; Ik heb er wel een nieuwe moeten kopen, maar toen had ik mijn lader van 2 m hoog laten vallen, dat was niet zo verstandig :?
Wat vervelend van de 3e lader in zo'n korte tijd. Ben benieuwd wat Stromer daarover te melden heeft Sobat!
Je lader laten vallen is grrr. Maar ik ben de kampioen met mijn accu...baal er nog steeds van, toen had ik.mijn fiets net een maand :aq
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

HV52 schreef: 03 aug 2018, 20:46 Kwaliteit is gewoon Chinese bagger...
Taiwanees.
Maar ik ben het in die zin met je eens dat de lader oogt, klinkt en aanvoelt als een broodtrommeltje.
HV52 schreef: 03 aug 2018, 20:46 Ben nu aan mijn derde lader bezig van een fiets uit maart 2018...
Denk dat dit dus veel vaker voorkomt dan hier wordt benoemd.
Ik volg diverse fora en andere platformen en het komt inderdaad vaker voor, maar ik lees het ook weer niet mega-vaak. Wat wel opvalt is dat mensen die eenmaal getroffen worden door defecte een lader soms meerdere laders achter elkaar hebben met dit probleem. Dus ofwel de defecte lader wordt steeds vervangen door een nieuwe lader uit dezelfde slechte batch, of er is iets aan de hand met de Stromer zelf waardoor de lader defect gaat. Meer kan ik niet bedenken.

Ik ben erg benieuwd wat Stromer hier zelf over zegt. Hopelijk kan een dealer daar meer duidelijkheid over geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie