Lader ST2 overleden

pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Mijn vraag is eigenlijk alleen of de fan op de print vast zit, of apart in de behuizing. (Ik weet ook niet of de ST1X- en ST2-lader op dezelfde manier zijn opgebouwd.)
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb mijn ST2 lader gepakt. De fan zit niet op de print en heb je er zo uit. Zie onderstaand topic voor alle foto's:

viewtopic.php?f=8&t=1979

Laat maar even weten of ik de boel nog verder los moet halen. Hij ligt hier nu toch open.

Overigens heb ik geen defecten, imperfecties, losse schroefjes of andere zaken die mij ontstemden aan de binnenzijde van mijn lader gevonden. Ziet er prima uit allemaal. Bij mij gaat-ie straks gewoon weer "as is" dicht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Dank! Prima foto's. Nu opzoek naar een lader om te verbouwen en een behuizing (voor een grotere, stille fan).
:cool2:
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Graag gedaan, ik was zelf ook wel benieuwd geworden inmiddels.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

FreddyH schreef: 09 nov 2018, 23:02 Ik heb zelf na 1 nieuwe lader en de 2e die gelijk dezelfde kant op ging bedacht dat ik gewoon sch..t heb aan die garantie en dat ik gewoon een goede lader wil...
Dus die nieuwe lader open geschroefd, fan nummer genoteerd en een stillere versie met verder vergelijkbare specs besteld. Nooit spijt van gehad. Lader doet het nu al 2,5 jaar perfect. Zoals het hoort.
Hallo Freddy,
Welke omschrijving heeft de stillere ventilator voor de Stromer ST2 lader, zie foto voor huidige ventilator.
Bijlagen
Stromer ST2 charger 11.jpg
Stromer ST2 charger 11.jpg (3.01 MiB) 3651 keer bekeken
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marco Verkerk schreef: 11 nov 2018, 15:07 Hallo Freddy,
Welke omschrijving heeft de stillere ventilator voor de Stromer ST2 lader, zie foto voor huidige ventilator.
Hoi Marco,

Dan heb je deze fan: https://www.tme.eu/en/details/mb50151v2 ... ans/sunon/

Belangrijke specs:
- 12V DC
- 50x50x15 mm
- luchtverplaatsing: 22.09m3/h
- geluiddruk: 29dBA

Je moet dus op zoek gaan naar een axiaalventilator die ook op 12V werkt, even groot is, vergelijkbare luchtverplaatsing heeft en liefst een stuk lagere geluidsdruk. Ik kan zo niets vinden wat beter is dan wat je al hebt. Ik vind alleen bij Conrad 1 fan die stiller is, maar ook gelijk de helft van de luchtverplaatsing heeft. Daar heb je dus niks aan.

Ik ben dus bang dat het niet beter gaat worden bij jullie.

Bij mij was het makkelijker: de fan maakte behoorlijk wat geluid, maar had ook een vreselijk irritante, fluctuerende toon. En in de 40x40x20 mm maat die er bij mij in zit is véél meer te vinden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Ja hoor, het lijkt er op dat de ST2 laders een structureel probleem hebben (of iig een batch met problemen): de schroefjes waar het kleine printje mee vast zit, komen los, omdat het plastic afbreekt. Zojuist mijn rammelende, nieuwe lader maar even gefixed. NB: Ik raad dit niet aan als je niet voldoende technisch onderlegd bent!
Maar, als er iets rammelt in je lader: ga er mee terug naar je dealer, want het is wachten op een defect of erger...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

pvg schreef: 21 nov 2018, 22:41 Ja hoor, het lijkt er op dat de ST2 laders een structureel probleem hebben (of iig een batch met problemen): de schroefjes waar het kleine printje mee vast zit, komen los, omdat het plastic afbreekt. Zojuist mijn rammelende, nieuwe lader maar even gefixed. NB: Ik raad dit niet aan als je niet voldoende technisch onderlegd bent!
Maar, als er iets rammelt in je lader: ga er mee terug naar je dealer, want het is wachten op een defect of erger...
Blij te lezen dat ik niet de enige ben. Geluk bij een ongeluk moest ik mijn fiets vandaag voor een onderhoudsbeurt langs brengen bij de fietsenmaker. Afgelopen vrijdag lader in het stopcontact en aangesloten op mijn fiets en laden maar, dacht ik. De stroomgroep knalde er vervolgens uit en de lader deed het niet meer. Een kortsluiting en bij het oppakken van de acculader hoorde ik gerammel binnenin alsof er schroefjes/plastic deeltjes rondzwierven. En waarschijnlijk heeft er ergens een schroefje dusdanig contact weten te maken dat er kortsluiting is ontstaan.

Maar gelukkig heb ik momenteel mijn fiets tijdelijk even niet nodig vanwege ruimte tussen nieuwe en oude baan in. De kapotte lader valt onder de garantie en wordt door mijn fietsenmaker naar Stromer opgestuurd. Ik heb een nieuwe lader gekregen en ik hoop dat deze wat steviger in elkaar zit of zoals gezegd geen productiefout bevat. Ik heb te allen tijde geprobeerd voorzichtig met de lader om te gaan, het is niet dat ik hem wel eens heb laten vallen of iets dergelijks. De enkele keren dat ik hem meeneem probeer ik hem in iets zachts te wikkelen om eventuele schokken op te vangen/dempen onderweg.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

pvg schreef: 21 nov 2018, 22:41 Ja hoor, het lijkt er op dat de ST2 laders een structureel probleem hebben (of iig een batch met problemen): de schroefjes waar het kleine printje mee vast zit, komen los, omdat het plastic afbreekt. Zojuist mijn rammelende, nieuwe lader maar even gefixed. NB: Ik raad dit niet aan als je niet voldoende technisch onderlegd bent!
Maar, als er iets rammelt in je lader: ga er mee terug naar je dealer, want het is wachten op een defect of erger...
Had dit dus ook met een (tweedehands) CR190 lader welke ik als tweede lader gebruik:
viewtopic.php?f=8&t=1979&start=20#p41738
Heb het kleine printplaatje nu provisorisch op drie kunststof stokjes (wattenstaafje :lol: ) gelijmd...
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Givme Stromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:42

Mijn lader st2 juni 2018 is gisteren overleden. Beng bij aansluiten op stopcontact. Geen lampjes meer. Geen reactie als ik hem aansluit op de fiets.

Fm is gesloten vandaag.

Zou dit nog onder garantie vallen ?
Waar vind ik een nieuwe voor goede prijs ?
Kan altijd een extra gebruiken voor op het werk.
ST2 17 inch 983wh zwart 45km enkel.
Plaats reactie