Lader ST2 overleden

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wel fijn dat alle problemen tot nu toe zijn opgelost, maar een lader voor dat geld zo zwak construeren is gewoon heel slecht.
Zeker als je hier e.e.a. leest over hoe het ding in elkaar is gezet.
Wat dat betreft een zeer dubbel gevoel; ze maken fantastische spullen, maar maken soms ook enorme onnodige fouten.
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Stromeur schreef: 30 okt 2018, 11:28 Laat ze maar lekker kijken, ik snap wel dat dit het formele antwoord is voordat ze de lader zelf hebben onderzocht. Als jij niks geks met je lader hebt uitgehaald, dan is dit gewoon garantie. Bewijslast dat dit geen fabrieksfout is ligt in de eerste 6 maanden bij de fabrikant (in ieder geval: zo is het in NL.)
Binnen de minuut verwisseld. :ay Sinds ik de Stromer heb, 4 maanden, heb ik de lader geen cm verplaatst. Dus bij de mijne lag het zeker niet aan het vervoeren. Kan het kwaad dat je de Stromer in de avond in de stekker steekt en pas de dag nadien er uit trekt?
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Nee. De broodtrommel is gewoon van dubieuze kwaliteit wat dat betreft. Zelfs het meest cheapo stuk electronica van de Action voelt al steviger aan.
Zelf ook in eerste half jaar 2 laders kaduuk gehad en ben nu heel voorzichtig met transport. In grote bubbelplastic zak in de fietstas tegen schokken en vuil.
Gezien de m.i. absurde prijs van de lader (is ook niet fairtrade ofzo, dus daar kan het niet aan liggen 😉), is zomaar ff aanschaffen van een 2de ook niet kwestie van gewoon ff doen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oregon schreef: 31 okt 2018, 08:42 Kan het kwaad dat je de Stromer in de avond in de stekker steekt en pas de dag nadien er uit trekt?
Nee, is geen probleem. De lader krijgt een seintje als de accu vol is en slaat dan vanzelf af.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lou
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2018, 15:34

Deze ochtend aangereden door een dame in een Renault Clio. Schade aan de Clio, dak, deur, ruit en knik. In r. a. scherm..
Persoonlijk, een paar gekneusde ribben, pijnlijke elleboog en enorme spierpijn.
Stromer, schade na de Clio geraakt te hebben en de straat, alleen mijn spiegel en pedaal. Mijn fietstas heeft de grootste klap opgevangen, maar wel met mijn lader daar in :ai Ben ik blij dat ik tegen de garantie regels in toch maar de bevestiging van de kleine printplaat heb gerepareerd, Hij doet 't nl nog steeds..
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai Lou, klinkt pijnlijk! Hopelijk ben je weer snel hersteld en heeft je fiets geen verborgen schade. Ik zou er zeker een dealer naar laten kijken om zeker te zijn, dit klinkt namelijk als een harde knal...

Maar wel fijn dat je lader het overleefd heeft, al zou mijn prioriteit daar waarschijnlijk niet liggen :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Lou schreef: 05 nov 2018, 13:36 Deze ochtend aangereden door een dame in een Renault Clio. Schade aan de Clio, dak, deur, ruit en knik. In r. a. scherm..
Persoonlijk, een paar gekneusde ribben, pijnlijke elleboog en enorme spierpijn.
Stromer, schade na de Clio geraakt te hebben en de straat, alleen mijn spiegel en pedaal. Mijn fietstas heeft de grootste klap opgevangen, maar wel met mijn lader daar in :ai Ben ik blij dat ik tegen de garantie regels in toch maar de bevestiging van de kleine printplaat heb gerepareerd, Hij doet 't nl nog steeds..
Sterke Lou, en sterke lader.
Een spoedige beterschap toegewenst.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Lou schreef: 05 nov 2018, 13:36 Persoonlijk, een paar gekneusde ribben, pijnlijke elleboog en enorme spierpijn.
Ai; dat doet pijn. Even geen grappen want die vinden jou ribben, en jij dus niet leuk! Strekte met je herstel.
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Ik ben inmiddels toe aan mijn 3e lader in 5 maanden (6400 km).
Lader gaat dagelijks mee in de Ortlieb koffer (40 km enkele reis) en krijgt aardig wat stuiterwerk te verduren.
Vorige twee laders begonnen op een keer te rammelen waarna er op een keer kortsluiting ontstond zodra de lader in het stopcontact ging. Gelukkig beide keren thuis, zodat ik niet met een lege accu kwam te staan...
Laatste kapotte lader bij de dealer opengeschroeft en het bleek dat de schroefjes waarmee de bovenste printplaat is bevestigd waren losgetrild. De losse schroefjes veroorzaakte waarschijnlijk de kortsluiting.
Als voorzorgsmaatregel heeft de dealer voor mijn huidige lader deze schroefjes met locktite vastgezet. Voorlopig werkt dit prima.
Dealer gaf ook aan dat ze de oorzaak wel moeten melden aan Stromer, maar nooit iets terug horen. Dus vraag me af of er echt iets mee gedaan wordt.

Misschien dat dit een meer voorkomende oorzaak is?
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik vrees dat dat dè oorzaak is.
Constructie is gewoon lapperdepoepie.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie