Lader ST2 overleden

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lou schreef: 21 okt 2018, 16:11 Die parkers zijn te groot voor de "pilaartjes" waar in zij geschroefd zitten en de kleine printplaat op zijn plaats houden in het deksel en het gevolg is dus dat de parkers kortsluiting maken of de bovenste printplaat komt op de onderste te liggen met het zelfde resultaat.
Het zou zomaar kunnen zijn dat jij hier de root-cause te pakken hebt van de laders die bij mensen "spontaan" poef zeggen, samen met de huis-installatie.

Ik zou je bevindingen plus foto's doorsturen naar jouw Stromer dealer en ze vragen om dit aan Stromer te melden. Als er genoeg meldingen via dealers naar Stromer gaan, dan moet Stromer zijn hok wel uit komen.

Meldingen op het Stromer Forum alleen zal niet veel uithalen vrees ik. Stromer leest hier wel mee, maar de organisatie houdt een strakke communicatielijn aan (wat ik op zich heel begrijpelijk vind): consument praat met dealer -> dealer praat met Stromer.

Bedankt voor je info!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Mijn lader is vandaag overleden. 4 maanden oud, nooit meegenomen met de fiets. Plofte terwijl die aan de fiets hing.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

In de winkel gaan ze eerst bekijken of het een garantie geval is??
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Laat ze maar lekker kijken, ik snap wel dat dit het formele antwoord is voordat ze de lader zelf hebben onderzocht. Als jij niks geks met je lader hebt uitgehaald, dan is dit gewoon garantie. Bewijslast dat dit geen fabrieksfout is ligt in de eerste 6 maanden bij de fabrikant (in ieder geval: zo is het in NL.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bart Vervenne
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2018, 11:31

Gisteren dit bericht gekregen van mijn Stromer dealer

We hebben zonet de informatie gekregen van Stromer dat de standaard fietslader niet schokbestendig is.
Concreet wil dit zeggen dat laders die niet meer werken door interne onderdelen die loskomen niet onder garantie vallen.
Probeer je lader dus zo weinig mogelijk te transporteren. Als je hem transporteert, doe dit dat dan heel voorzichtig.

Als je je Stromer regelmatig oplaadt bij je thuis en op je werk, neem je lader dan niet mee in je rugzak of je fietstas.
Beter is een extra lader (€349) op je werk te leggen of een pocketlader (€249) te kopen. De pocketlader is in zekere mate schockproof en is compacter. De laadduur is echter wel 9uur.


Dit vind ik toch wel vreemd. Ik had een lader die kapot was en vraag me nu af of ik wel een andere zal krijgen onder garantie want ik had hem al een paar keer meegenomen op de fiets.
Als dit niet vooraf gecommuniceerd was dan kan je dat toch niet weten.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik zou met een afwijzing van garantie dan ook niet akkoord gaan.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Oregon schreef: 29 okt 2018, 23:05 Mijn lader is vandaag overleden. 4 maanden oud, nooit meegenomen met de fiets. Plofte terwijl die aan de fiets hing.
Heb dit al met twee laders voorgehad op enkele maanden.
De laders werden gewoon door de dealer omgewisseld in garantie, no questions asked. :ay
Super service van de dealer, baggerkwaliteit van de stromer lader die dan ook nog reteduur is.
Dealer had al verschillende defecte laders binnengekegen de laatste tijd …

Als er uitwendig geen schade aan de lader is, is het gewoon garantie als er binnenin iets kapot gaat...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat een zwaktebod van Stromer zeg. Voor die prijzen kunnen, nee MOETEN, ze een hufterproof duurzaam ding maken.
Een lader maken die gewoon in een rugtas oid kan is echt geen rocketscience. En doe dan ook ineens een stillere fan erin.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 30 okt 2018, 21:13 Wat een zwaktebod van Stromer zeg.
Mee eens. Het klinkt alsof er wat Stromer betreft teveel laders achter elkaar defect zijn gegaan (waar in 2017 trouwens nog nauwelijks sprake van was) en nu komt Stromer ermee dat de laders niet meer vervoerd mogen worden, terwijl we daar eerder nooit wat over gehoord hebben.

Het niet mogen vervoeren van de lader vind ik op zichzelf al een behoorlijk onredelijke eis, aangezien de actieradius zelfs met de grootste accu nog altijd niet voldoende is om de gemiddelde ww afstand (ik schat een kilometer of 35 enkel) heen en terug af te leggen met volle ondersteuning op één acculading. De Stromer laders zijn niet goedkoop, dus natuurlijk nemen we die dingen mee naar ons werk.

Bovendien gaan de laders, als ik sommige forumleden mag geloven (en dat doe ik), ook kapot zonder dat ze vervoerd zijn.

Dit lijkt me een kwaliteits-issue en niet een vervoers-issue.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Persoonlijk interpreteer ik een bericht zoals dit dan maar als een serieuze waarschuwing dat je goed moet uitkijken met schokken en de lader, of je hem nou in een fietstas stopt of niet. Een beetje wild verplaatsen kan als je pech hebt waarschijnlijk ook al genoeg zijn voor de lader om stuk te gaan.

Stromer kennende zal ook dit wel worden opgelost. Het probleem is bij Stromer in beeld (anders zou die waarschuwing er niet gekomen zijn) en dat ze dit gaan oplossen, daar heb ik oprecht vertrouwen in. Want alle grote problemen waarover ik gelezen heb sinds de start van het Stromer Forum nu 1,5 jaar geleden zijn door Stromer opgelost. Alleen daar hebben wij nu niks aan, want zoiets kost tijd. We hebben het er dus mee te doen totdat Stromer met betere laders komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie