Lader ST2 overleden

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je leest het verkeerd, vraag het svp na aan je dealer.

Verder begrijp ik dat je dealer mijn indruk bevestigt: er gaat weleens een lader stuk, dat is vreemd en hoort niet, maar het aantal defecten is niet wereldschokkend. Dat het bij jou meerdere keren is gebeurd, is wel vreemd. De vraag is wat de oorzaak is: fabrieksfout of iets anders?

Ik begrijp eerlijk niet zo goed waar je nu precies heen wil in deze discussie, behalve dan dat je bevestiging/bijval lijkt te zoeken voor je wantrouwen jegens Stromer producten of de service van Stromer. Dat mag, maar ik deel persoonlijk je wantrouwen niet. Je dealer kennelijk ook niet, maar misschien meldt zich nog iemand anders in dit topic die dat wel doet. Succes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
HV52
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2018, 12:55

Stromeur schreef: 08 okt 2018, 21:32 Je leest het verkeerd, vraag het svp na aan je dealer.

Verder begrijp ik dat je dealer mijn indruk bevestigt: er gaat weleens een lader stuk, dat is vreemd en hoort niet, maar het aantal defecten is niet wereldschokkend. Dat het bij jou meerdere keren is gebeurd, is wel vreemd. De vraag is wat de oorzaak is: fabrieksfout of iets anders?

Ik begrijp eerlijk niet zo goed waar je nu precies heen wil in deze discussie, behalve dan dat je bevestiging/bijval lijkt te zoeken voor je wantrouwen jegens Stromer producten of de service van Stromer. Dat mag, maar ik deel persoonlijk je wantrouwen niet. Je dealer kennelijk ook niet, maar misschien meldt zich nog iemand anders in dit topic die dat wel doet. Succes.
Mijn oorspronkelijke vraag was wat Stromer zal doen als de garantieperiode voorbij is.
Aangezien de lader een redelijk essentieel onderdeel is van een elektrische fiets én gezien het feit dat ik aan lader numero vier bezig ben vind ik het niet vreemd dat ik enig wantrouwen heb t.o.v. de door hen geleverde kwaliteit van de laders.
Betreft de ST2 zelf ben ik dik tevreden.
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

De laders zijn een zwakke schakel van Strömer. Ik heb er in gekeken en het ziet/is zeer zwak, ook goedkoop.
Ik heb er ook wat onderdeeltjes weer vast moeten solderen maar weet nu dat ik er voorzichtig mee om moet gaan.
Ook een nieuwe lader thuis gekregen die rammelde, direct open gemaakt, zaten 2 losse parkers/schroefjes op de printplaat te dansen.. Slecht Slecht !
Lomito

HV52 schreef: 08 okt 2018, 21:39 Aangezien de lader een redelijk essentieel onderdeel is van een elektrische fiets én gezien het feit dat ik aan lader numero vier bezig ben vind ik het niet vreemd dat ik enig wantrouwen heb t.o.v. de door hen geleverde kwaliteit van de laders.
Betreft de ST2 zelf ben ik dik tevreden.
Vier kapotte laders is wel erg veel, zoveel zelfs dat ik eens zou kijken of er wellicht iets mankeert aan jouw huisinstallatie. Ik heb twee opladers en die werken allebei perfect, altijd! Er kan echter altijd een slechte oplader tussen zitten maar niet 4 stuks. :ai :ai
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Same here: twee laders in huis (één ST1 X lader en één ST2 lader). De ST1 X lader is bovendien een dik half jaar lang 3x per week 60km lang mee in een Ortlieb Backroller op en neer naar mijn werk geklotst; niks aan de hand.

Vier laders stuk is ofwel een gebruikersfout, ofwel iets mis met de Stromer zelf, ofwel een slechte batch laders. De dealer zou antwoord moeten kunnen geven op de vraag m.b.t. de batch en de Stromer zelf. De gebruiker zou mogelijk antwoord kunnen geven over de eerste optie. (Ik las vandaag b.v. van iemand dat een lader "poef" zei omdat er een stukje metaal aan de magnetische connector zat dat kortsluiting veroorzaakte.)

Mijn lader zat onderweg wel in een zakje zodat de magnetische connector geen rommel op kon pikken. Inmiddels heb ik twee afdekkapjes van Jeroen zijn 3D printer, nog beter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik rij al bijna een jaar, > 13.000km met de lader in de tas naar mijn werk en terug, elke bobbel onderweg heeft ie dus al tig keer overheen gerammeld.
Lader zit gewoon in de originele doos. Er zit wel iets los ergens, maar hij doet hij altijd :ay

Pfoe, al aan je 4e lader toe, dat is wel heel vreemd en ik zou inderdaad zoals Lomito al aangeeft eens verder (laten) kijken dan alleen de lader.
Succes.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

ook ik zit ongeveer op 10.000 km en fiets nu een half jaar dagelijks met de ST2 lader in de tas naar mijn werk :) En gelukkig nog geen problemen gehad
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ikke 6k. Wel zo'n rammelaar in de lader. Zal m es open maken. Verder geen problemen.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
HV52
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2018, 12:55

Lomito schreef: 12 okt 2018, 00:26
HV52 schreef: 08 okt 2018, 21:39 Aangezien de lader een redelijk essentieel onderdeel is van een elektrische fiets én gezien het feit dat ik aan lader numero vier bezig ben vind ik het niet vreemd dat ik enig wantrouwen heb t.o.v. de door hen geleverde kwaliteit van de laders.
Betreft de ST2 zelf ben ik dik tevreden.
Vier kapotte laders is wel erg veel, zoveel zelfs dat ik eens zou kijken of er wellicht iets mankeert aan jouw huisinstallatie. Ik heb twee opladers en die werken allebei perfect, altijd! Er kan echter altijd een slechte oplader tussen zitten maar niet 4 stuks. :ai :ai
Ben nu aan lader nr 4 bezig oftewel 3 x lader defect.
Ligt niet aan huisinstallatie. Twee laders defect thuis en één lader defect op werk.
Gevraagd aan dealer of het mogelijk ligt aan magneet-aansluitpunt maar dat was volgens hen niet de veroorzaker.
Bij een volgende lader mogen ze de fiets ook gaan onderzoeken...
Lou
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2018, 15:34

Direct na levering van mijn st1x zat er al een rammel in mijn lader en het ventilatortje stopte er mee, maar de rammel was weg.
Na wat schudwerk was daar weer de rammel terug en de ventilator deed het weer, lader open geschroefd en wat bleek? De rammel blijken de parker(s)te zijn die de bovenste printplaat op de plaats houden.
Die parkers zijn te groot voor de "pilaartjes" waar in zij geschroefd zitten en de kleine printplaat op zijn plaats houden in het deksel en het gevolg is dus dat de parkers kortsluiting maken of de bovenste printplaat komt op de onderste te liggen met het zelfde resultaat.
Gebeurt vaker en is dus een productie fout, ik vind het alleen gek dat hier nog geen actie
door stromer is ondernomen, slechte zaak dus.
Ik was er gelukkig op tijd bij en heb hem zelf gerepareerd.
DSC_0029.JPG
DSC_0029.JPG (3.06 MiB) 3514 keer bekeken
Plaats reactie