Ik mag hopen dat de laders die onder garantie vallen terug gaan naar Stromer, zodat deze geïnspecteerd (kunnen) worden.
Het moment van 'poeff' is wellicht veelzeggend. Als dat al gebeurt zonder dat de fiets aangesloten is, dan is de oorzaak terug te voeren op het 220V gedeelte. Als dat gebeurt voordat de 48V schakelaar omgaat, dan zit het mogelijk in het gedeelte rondom de Energybus controller. Als het tijdens het schakelen gebeurt, dan zou ik rond de 48V schakelaar gaan zoeken.
Hoe dan ook, er zit ergens kortsluiting, anders blaas je de zekering er niet uit en beschadig je tevens andere componenten niet..
Lader ST2 overleden
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik zou bij een goed ontworpen system verwachten dat een storing of defect in het gelijkspanning circuit nooit tot kortsluiting in het voedingscircuit kan leiden.
Ofwel: ik vind dat de zekering er bij deze laders niet mag uitspringen vanaf het "48V" (is eigenlijk 53V oid) deel dan de lader.
PS. We hebben al enige tijd 230V, 220V is iets van vroeger
Ofwel: ik vind dat de zekering er bij deze laders niet mag uitspringen vanaf het "48V" (is eigenlijk 53V oid) deel dan de lader.
PS. We hebben al enige tijd 230V, 220V is iets van vroeger
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
- Locatie: Kortenberg
Nou nou... ik heb zojuist voor de tweede maal een lader (ST2 2018) de eeuwige jachtvelden ingejaagd... poeffff en dan niks meer. Morgen eens horen bij de FM...
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
Dat los zitten van 'iets' herken ik. Heb ik ook. Al heel snel en vrijwel nooit problemen gehad (een keer dat dat stukje blijkbaar de ventilator oid invloog) Vanochtend de lader aangesloten aan de fiets en ik hoorde helemaal niets behalve het tikje van het aanslaan, normaal begint ook de ventilator oid lawaai te maken. Tijdens het laden de ST1x aangezet en blijkbaar laadt hij wel op. Gezien de verhalen hier in de lunchpauze even kijken of alles nog heel is, de fiets opgeladen of de hele fietsenstalling afgefiktLeuventotBrussel schreef: ↑12 jun 2018, 11:56 Vorige maand heeft de lader ook bij mij de zekering af doen slaan.
Vervolgens was de lader dood.
Probleemloos vervangen onder garantie. FM vertelde dat ik niet de enige was. Bijkomend: zowel bij mijn lader als bij anderen blijkt er iets 'los' te zitten dat rond-tikt in de lader wanneer je die heen en weer beweegt.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Vanavond voor de DERDE keer lader defect binnen 8 maanden.. Zekering eruit , lader dood...
In dit tempo ben ik dus ná de garantieperiode zo'n € 1000,= per jaar aan opladers kwijt....
Dat gaan we dus niet doen..
Is er iemand die dit al bij Stromer heeft gevraagd hoe zij dit gaan oplossen buiten de garantieperiode ?
Is dit probleem specifiek voor de ST2 lader of is de ST1X lader ook van een dergelijke bedenkelijke kwaliteit ?
Gezien de vele meldingen van defecte laders op fora en social media wellicht een collectieve klacht bij Stromer neerleggen ?
Anders kan men buiten garantietijd € 329,= per lader gaan aftikken...
In dit tempo ben ik dus ná de garantieperiode zo'n € 1000,= per jaar aan opladers kwijt....
Dat gaan we dus niet doen..
Is er iemand die dit al bij Stromer heeft gevraagd hoe zij dit gaan oplossen buiten de garantieperiode ?
Is dit probleem specifiek voor de ST2 lader of is de ST1X lader ook van een dergelijke bedenkelijke kwaliteit ?
Gezien de vele meldingen van defecte laders op fora en social media wellicht een collectieve klacht bij Stromer neerleggen ?
Anders kan men buiten garantietijd € 329,= per lader gaan aftikken...
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
Elke keer je een nieuwe lader “krijgt” begint je garantietermijn opnieuw te lopen.
Zolang ze dus binnen het jaar (NL) of 2j (BE) stuk gaan ga je zelf nog niks moeten betalen.
Leuk is natuurlijk anders, jij hebt echt wel pech met je laders maar ook dat komt ooit goed
Zolang ze dus binnen het jaar (NL) of 2j (BE) stuk gaan ga je zelf nog niks moeten betalen.
Leuk is natuurlijk anders, jij hebt echt wel pech met je laders maar ook dat komt ooit goed
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Hoezo is er verschil tussen BE en NL? 1-2 jaar?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat is er niet. Stromer garantie is twee jaar in beide landen.
Verder heeft jve66816 wel gelijk: bij vervanging van een Stromer-onderdeel onder garantie gaat de garantietermijn opnieuw lopen. (Als een nieuwe lader het een half jaartje goed doet zonder poef, dan zou ik me er niet al te druk meer om maken.)
Verder heeft jve66816 wel gelijk: bij vervanging van een Stromer-onderdeel onder garantie gaat de garantietermijn opnieuw lopen. (Als een nieuwe lader het een half jaartje goed doet zonder poef, dan zou ik me er niet al te druk meer om maken.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023