Supernova M99 Pro op Stromer ST 2 of ST1X monteren

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

thijser schreef: 29 apr 2018, 17:07 Ik lees met interessante mee. Ik zou ook wel betere verlichting op mijn ST2 willen. Maar heb geen zin om de garantie te laten vervallen. Als het mogelijk zou zijn om een m99 variant aan te sluiten door alleen het stekkertje los te maken zou dat fijn zijn.

Ondertussen heb ik ook al een losse lamp geprobeerd (lezyne 1100). Maar ik vond dat geen succes, licht veel te verspreid. Dus gaan zoeken op stvzo verlichting, door het stvzo keurmerk moet het licht op grond gefocust zijn. Ik heb bijvoorbeeld deze lamp gezien, ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tot de E3 en m99. https://www.bumm.de/en/products/akku-sc ... /196l.html

Voor nu gaat het nog goed in de zomermaanden. Maar als het straks weer donkerder wordt zou ik toch wel wat meer licht willen hebben.
Indien je een stvzo lamp zoekt en je wilt écht meer licht, dan zou ik deze overwegen : https://www.lupine-shop.com/de/led-lamp ... l-a7-stvzo.
Deze kost een bom geld (echt wel) maar is blijkbaar ook wel goed. Onder andere deze review spreekt boekdelen: https://havefunbiking.com/lupine-900-lumen-bike-light/
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ja ik had de SL A7 ook gevonden. Maar ik vind dat toch wel een beetje te gortig qua prijs.

Het liefst zou ik een geïntegreerde oplossing willen op mijn fiets. Maar als garantie een probleem wordt dan zou die IXON SPACE misschien een goede kandidaat zijn als losse lamp. De beam shots zien er iig goed uit. Wellicht dat ik die lamp maar eens ga uitproberen als het weer donkerder wordt.
Bijlagen
150 Lux.jpg
150 Lux.jpg (153.19 KiB) 3612 keer bekeken
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 30 apr 2018, 09:58 Ja ik had de SL A7 ook gevonden. Maar ik vind dat toch wel een beetje te gortig qua prijs.

Het liefst zou ik een geïntegreerde oplossing willen op mijn fiets. Maar als garantie een probleem wordt dan zou die IXON SPACE misschien een goede kandidaat zijn als losse lamp. De beam shots zien er iig goed uit. Wellicht dat ik die lamp maar eens ga uitproberen als het weer donkerder wordt.
Ik zou wel eens een foto willen zien in de buitenlucht: dit is namelijk niet representatief. Dat plafond en die pilaren aan de zijkant relfecteren nogal, waardoor het licht veel verder draagt dan buiten.
Als ervaren fotograaf die veel met licht setups gewerkt heeft in zowel dit soort locaties als buiten kan ik je melden dat dit verschil nogal relevant is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ja idd, we moeten nog maar zien hoe goed de lamp "in het wild" is. Als de dagen straks weer korter worden dan denk ik dat ik deze lamp gewoon ga bestellen en proberen. Tegen die tijd zal ik dan ook wel mijn ervaringen hier delen.

Hier op de website van B&M geven ze een vergelijking van verschillende lampen. Op het internet krijg ik het idee dat de standaard E3 lamp op de ST2 60 lux is. Als je de IXON SPACE beam-shot (150 lux) vergelijkt met een 60lux beam-shot dan is dat veel belovend, maar geen idee in hoeverre de 60lux beam-shot representatief is voor de E3.

https://www.bumm.de/en/products/akku-sc ... /196l.html
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
BernardSch
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2018, 21:14
Locatie: Blanden
Km-stand: 18000

Elsje schreef: 25 feb 2018, 14:34 Zal ik zeker doen maar ik heb nog geen lamp gekocht.
Hallo, ik hoop dat je intussen de M99 Pro op je ST2 gemonteerd heb gekregen. Ik heb op het forum alle informatie rond bekabeling en electronica verzameld, prima! Wat ik echter niet vind is hoe je de M99 Pro op een ST2 mechanisch vast maakt. Die kan volgens mij niet op de bevestiging van de bestaande E3 worden gevezen. Bij Supernova support beweren ze dat er geen enkele van hun beugels op een ST2 past....Heb jij een oplossing?
Is de headset van de ST2S ergens te koop? Past die op een ST2?
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

BernardSch schreef: 19 sep 2018, 22:42
Elsje schreef: 25 feb 2018, 14:34
Hallo, ik hoop dat je intussen de M99 Pro op je ST2 gemonteerd heb gekregen. Ik heb op het forum alle informatie rond bekabeling en electronica verzameld, prima! Wat ik echter niet vind is hoe je de M99 Pro op een ST2 mechanisch vast maakt. Die kan volgens mij niet op de bevestiging van de bestaande E3 worden gevezen. Bij Supernova support beweren ze dat er geen enkele van hun beugels op een ST2 past....Heb jij een oplossing?
Is de headset van de ST2S ergens te koop? Past die op een ST2?
Kijk even onder accessoires en gadgets, groepsinitiatief zelf M99 pro.....
viewtopic.php?f=9&t=1115&start=250
Deze wordt aangeboden als m99 voor st1x maar past ook op de st2
Laatst gewijzigd door Marco Verkerk op 20 sep 2018, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Elsje schreef 17 feb 2018, 08:50
...
Om beide redenen heb ik besloten dan maar voor de echte upgrade te gaan namelijk voor de M99 PRO. Kost wat meer en is iets ingewikkelder aan te sluiten maar dan ben je zeker van voldoende licht. Voor mij is de grootlicht functie een vereiste dus was voor mij de keuze beperkt tot de M99 PRO en de MINI PRO E25 (en dan is alleen de eerste officieel toegestaan). Mijn ST2 is net uit de garantie dus heb ik geen garantieproblemen als ik modificaties ga aanbrengen.

Bijkomende voordeel van de M99 PRO is dat ik daar in de toekomst ook een M99 tail light op kan aansluiten.
Zit ook in de rij popelend aan te schuiven om op m'n ST2 een M99Pro op te kletsen, en zit hier ondertussen in dit forum van rechts naar links en van boven naar onder (of allemaal omgekeerd) uren naar wist-je-datjes te zoeken.
Had tot ik tot nu niet door dat je de M99 Tail Light rechtstreeks op je M99 kan enten. Goeie tip en goed argument Elsje om voor de echte upgrade te gaan. :ay
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Plaats reactie