Ervaringen met gebruik van de USB aansluiting ?

Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Om optimaal van alle mogelijkheden van de Stromer gebruik te maken, en dus dus ook van de aanwezige USB aansluiting op mijn St2S, heb ik een korte oplaadkabel voor mijn iPhone gekocht just in case iPhone batterij leeg raakt.
Kabeltje zit standaard in mijn Ortlieb tas

En gisteren kwam ik met lege iPhone te staan . Fluks het kabeltje tevoorschijn gehaald
De lege iPhone met het gloednieuwe kabeltje aan de USB poort aangesloten en het duurde ook niet lang of het "appeltje" kwam in beeld.

Helaas is het het bij het appeltje gebleven .
Maw USB aansluiting gaf net genoeg "prik" om iets op beeld te laten verschijnen van maar van opladen kwam het niet.

Ik ben geen elektroman vandaar mijn vraag:
Wat is jullie ervaring met het gebruik van de de USB aansluiting ?
Is de USB wel oplaadkrachtig genoeg of is het uitsluitend bedoeld om batterijniveau op peil te houden?

PS
hetzelfde kabeltje thuis aan de reguliere stekker gebruikt voor het opladen van de iphone ; werkt prima
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik denk dat ik nog ergens gelezen had dat de USB inderdaad niet veel output heeft naar laden toe, dacht dat iemand ook geprobeerd had om zijn lampje op usb te laden maar ook zonder effect. Ikzelf heb de poort nog niet gebruikt, ik vind het battery pack in mijn rugzak handiger. Vind het persoonlijk niet echt een handige locatie voor een usb poort, moet je al vanalles op je stuur gaan monteren om handig je phone te laden.

Ik denk dat het bedoeld zal zijn om je batterij inderdaad op peil te houden bv in combinatie met een gps app op je stuur.
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Een kwartiertje opladen aan de Stromer USB met de iPhone uitgeschakeld.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik sluit mijn Garmin GPS er op aan, zonder de twee benodigde batterijen. Alle stroom wordt door de fiets geleverd. Werkt prima. De gps heeft mogelijk minder energie nodig dan de iphone.

Stromer laat in dit filmpje zien dat een smartphone opgeladen kan worden.



UPDATE: ik heb net een iphone met de standaard apple-kabel aan de ST2 gekoppeld en deze laadt gewoon op, ook als deze gewoon aan staat.
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

THX voor input

Ik ga het checken of als de iPhone niet helemaal leeg is, het opladen wel kan
(en dan met iPhone uitgeschakeld )

keep you posted
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Laden met bewuste kabeltje lukt nu wel

Gestart bij 74% iPhone lading en na enkele minuten was het 76%

(En dat met iPhone nog aan)
Naar verwachting zal laden sneller gaan met iPhone uit.

Voorlopige Conclusie
Een Volstrekt lege iPhone accu laat zich niet herladen (mogelijk wel als ie uitstaat maar dat kon ik nog niet voor 2e keer testen)

Herladen van een nog enigszins geladen iPhone lukt wel
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier op de ST3 LE ook gemerkt dat het een zwakke oplaad bedoening is. De Iphone met 45% volle batterij aangesloten en Google Maps opgestart als navigatie, na 'n tijdje zat de Iphone op 10% batterij capaciteit.
Volgens mij is de geleverde spanning niet toereikend om je Iphone op te laden als je een App als navigatie gebruikt.
Misschien dat Stromer dit software matig kan bijstellen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Hier ook 25cm kabeltje dat de iPhone voedt. Zelfs als die permanent Komoot draait (gps) wint de iPhone toch minstens een paar percenten tijdens de rit. Als de jouwe niet of te weinig laadt zou ik eens testen met een officiële apple kabel.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik gebruik het originele witte kabeltje van Apple, dus daar zal het niet aan liggen. Ik merk als ik het kabeltje aansluit er wel een signaal gegeven wordt naar de Iphone.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie