Geveerde voorvork voor de Stromer ST1 X (en ST2)

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb op mijn ST1 een carbon voorvork, een BF en een shockstop verende stuurpen en vind dit echt een super goede combinatie. En dan hou je nog wel wat zakgeld over ten opzichte van de geveerde voorvork. (en de verende voorvork helpt je kont niet). Als ik ooit een nieuw koop laat ik het direct opzetten nog voor ik er een meter mee gereden heb.

Bestaan er ook verende trapassen :lol: Want de ST1 is nu zo goed afgeveerd dat mijn schoenen wel eens van de trappers schokken :mrgreen:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

[Bijdrage verplaatst naar het topic over de geveerde voorvork. Stromeur.]

Ik heb zoals al een gemeld een verende voorvork gemonteerd, echter geen originele en daarmee een hoogwaardigere vork van Rock Shox. Deze heeft ook een hydraulische lockout die regelbaar is.

Verders wat betreft leidingen en steuntjes het nodige anders dan anders ;-)...zoek de verschillen.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Fietske schreef: 23 dec 2017, 15:14 Ik heb zoals al een gemeld een verende voorvork gemonteerd, echter geen originele en daarmee een hoogwaardigere vork van Rock Shox. Deze heeft ook een hydraulische lockout die regelbaar is.

Verders wat betreft leidingen en steuntjes het nodige anders dan anders ;-)...zoek de verschillen.
Keurige upgrade! Bovenkant laten spuiten? Past mooi bij frame van de Es
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Keurig gedaan Fietske! Zo te zien heb je 'm laten spuiten in de kleur van je frame, wauw. En ik zie wel het Stromer spatbord dat origineel bij de Suntour/Stromer geveerde vork wordt geleverd, klopt dat?

Ik zou wel de remleiding nog even netjes vastzetten aan de vork.

Welk type RockShox vork is dit precies?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

dat vastzetten van de remleiding is een slecht plan ... kijk nog maar eens goed ;-).

ik heb de vork idd volledig, dus ook de poten in de kleur gezet.

de vork is een Rock Shox SID.
ik heb er vervolgens steuntjes tegen aan verlijmd voor (inderdaad origineel) het spatbord voor geveerde vorken.
vond die klemringen foei lelijk.
En voor t goed oplettend oog...liggen de s
leidingen binnendoor😉 en is het geen es maar ST2.
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ik heb google doorzocht naar de SR Suntour vork maar deze is blijkbaar moeilijk te bestellen.

Ik zou deze graag bestellen, heeft er iemand een link naar een goede webwinkel?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier komt de mijne ook vandaan. De prijs is een stuk scherper dan die van de Nederlandse Stromer dealers. Die vragen er rustig 750 euro voor en dat is deze vork echt niet waard. 570 euro is ie trouwens ook niet waard (eerder rond de 400 euro), maar dit is wel de laagste prijs waar je hem voor gaat kunnen vinden.

Houd bij bovenstaande winkel wel rekening met een wat lange levertijd en een slechte respons + smoesjes per telefoon en e-mail. Toen ik bestelde was de vork volgens de webshop "auf Lager", echter dit was gelogen (en OH wat kan ik dáár slecht tegen). Nu staat er bij de levertijd "auf Anfrage" en dat lijkt me realistischer. Mijn vork hebben ze uiteindelijk wel netjes en in uitstekende staat geleverd, dus wat dat betreft geen klagen. Je moet alleen geen haast hebben en ik zou ze eerst eens mailen voor een indicatie van de levertijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Hij lijkt wel anders dan die van jou..
Ik zie geen lockout kabel bij deze set, klopt dat?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De lockout is alleen te bedienen rechtstreeks op de vork zelf, niet via een kabel/remote op het stuur. Die optie heeft er bij deze Stromer/Suntour vork nooit op gezeten en heb ik ook niet. Ik mis het ook niet. Ik ga niet MTB-en met mijn Stromer dus het is "set and forget".

Daarnaast heeft Stromer domweg nooit de moeite genomen om de geveerde voorvork via fatsoenlijke productfoto's te presenteren aan het publiek. Je vindt dus nergens echt nette afbeeldingen van dit product, behalve in dit topic :mrgreen: . De witte ST2 markering op de zijkant van de zwarte vorkbuis die je ziet op een foto van deze webshop staat er bij de mijne gelukkig niet op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie