Bedankt voor het moedige experiment, Zebbernaut !
Ik hoop dat je'm terug uit diefstalmodus gekregen hebt, of je hebt er een mooi ornament voor in de living aan de muur te hangen bij.
Ik zit echter nog steeds een beetje op mijn honger, echter.
Mijn wens is om de Stromer volledig uit te kunnen zetten en dat hij "Op Slot" staat als ik (of een dief) hem aanzet.
Voor zover ik heden weet kan dit alleen door de Stromer in stand-by te laten gaan.
Misschien is dat wel ok, hoeveel stroom gebruikt die stand-by, maar aan de andere kant, neem, we gaan een week op vakantie, en de Stromer staat in de garage, uitgeschakeld. Heden kan er gewoon mee weggereden worden.
Stromer op slot en uitschakelen
- Alex.slaets
- Expert
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
- Locatie: B-2800 Mechelen
ST2 983WH 2x25km woon-werk
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Kan hier nog niet veel op zeggen natuurlijk maar heb 3 keer mijn batterij moeten leegrijden van de manual en ik zet hem nooit uit maar via lock uit dus standby en haal tussen de 60 en de 70km met de 983Wh batterij op stand 3.Alex.slaets schreef: ↑26 okt 2017, 16:48 Bedankt voor het moedige experiment, Zebbernaut !
Ik hoop dat je'm terug uit diefstalmodus gekregen hebt, of je hebt er een mooi ornament voor in de living aan de muur te hangen bij.
Ik zit echter nog steeds een beetje op mijn honger, echter.
Mijn wens is om de Stromer volledig uit te kunnen zetten en dat hij "Op Slot" staat als ik (of een dief) hem aanzet.
Voor zover ik heden weet kan dit alleen door de Stromer in stand-by te laten gaan.
Misschien is dat wel ok, hoeveel stroom gebruikt die stand-by, maar aan de andere kant, neem, we gaan een week op vakantie, en de Stromer staat in de garage, uitgeschakeld. Heden kan er gewoon mee weggereden worden.
Volgens de actieradius topic is dit normaal dus ik denk niet dat dit veel draint van de batterij.
Heb gemerkt als ik hem savonds lock zit er smorgens evenveel procent batterij in als ik heb hem achtergelaten, idem op het werk. Denk dat ik 1 keer een drain van 1 procent heb gezien tot nu toe maar dat kan gewoon zijn dat hij net op het nippertje van die procent zat.
Ik heb de fiets ook wel eens uitgezet met 70% accu. De volgende ochtend na het opstarten gaf hij 69% aan. Dus op 1% precies is het accu niveau niet aan te geven.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Ik denk dat de omni drain echt verwaarloosbaar is tov de motor.
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Ha Zebbernaut,
toffe test ! Dank voor de uitvoering; indrukwekkend resultaat.
Grtz, Reinout
toffe test ! Dank voor de uitvoering; indrukwekkend resultaat.
Grtz, Reinout
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het accuverbruik in de diefstal modus is verwaarloosbaar. De Stromer in stand-by staan (dus niet helemaal uit) voor een actieve diefstalmodus, omdat-ie anders niet kan doen wat hij moet doen als er ongeoorloofd mee gerommeld wordt.
Ik zou de diefstalmodus nooit zien als vervanger van een volwaardig slot, maar als een extra ontmoedigingsoptie en een manier om hem te lokaliseren als hij gestolen is: jat iemand je Stromer, dan gaat je Stromer lekker wat stampij maken met de verlichting, de motor blokkeren en berichtjes versturen. Helemaal top.
Maar om te voorkomen dat je Stromer wordt gestolen: sowieso altijd op een extra slot zetten, aan de aarde. Persoonlijk zou ik dat ook doen als-ie in de garage staat, want reken er maar op dat dieven op enig moment wel in de gaten krijgen waar je woont met je dure e-bike.
Mijn Stromer staat om die reden binnen in de keuken, maar alsnog ook op slot. Als een dief hem mee wil nemen, dan mag-ie eerst een radiotorbuis demonteren.
Ik zou de diefstalmodus nooit zien als vervanger van een volwaardig slot, maar als een extra ontmoedigingsoptie en een manier om hem te lokaliseren als hij gestolen is: jat iemand je Stromer, dan gaat je Stromer lekker wat stampij maken met de verlichting, de motor blokkeren en berichtjes versturen. Helemaal top.
Maar om te voorkomen dat je Stromer wordt gestolen: sowieso altijd op een extra slot zetten, aan de aarde. Persoonlijk zou ik dat ook doen als-ie in de garage staat, want reken er maar op dat dieven op enig moment wel in de gaten krijgen waar je woont met je dure e-bike.
Mijn Stromer staat om die reden binnen in de keuken, maar alsnog ook op slot. Als een dief hem mee wil nemen, dan mag-ie eerst een radiotorbuis demonteren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gisteren ook het experiment "diefstal" gedaan.
Na 20m
- op display de melding "diefstal"
- verlichting knippert en is niet uit te zetten.
- fiets motor remt het geheel.
- sms met melding dat fiets gestolen is.
- mail met melding dat fiets gestolen is.
Gelukkig wel normaal terug aan te zetten met pincode
Waarom zou je fiets niet op lock zetten? Tijdens verlof stond de fiets veilig in garage voor 3 weken, dit had een batterijverbruik van ongeveer 7%. Tussentijds wel een paar keer gekeken met de app. of hij nog op zijn plaatst stond
Na 20m
- op display de melding "diefstal"
- verlichting knippert en is niet uit te zetten.
- fiets motor remt het geheel.
- sms met melding dat fiets gestolen is.
- mail met melding dat fiets gestolen is.
Gelukkig wel normaal terug aan te zetten met pincode
Waarom zou je fiets niet op lock zetten? Tijdens verlof stond de fiets veilig in garage voor 3 weken, dit had een batterijverbruik van ongeveer 7%. Tussentijds wel een paar keer gekeken met de app. of hij nog op zijn plaatst stond
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur.
- Alex.slaets
- Expert
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
- Locatie: B-2800 Mechelen
Ok bedankt voor de tips. Hij gaat dus gewoon op Lock in de garage voor een weekje.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Ik heb de mijne tot nu toe nog nooit uitgezet maar steeds in lock, ook voor het laden. Nog geen problemen mee gehad en dan weet ik tenminste als er iemand mee aan de haal gaat .
Staat ook ingesteld op 10min autolock dus als ik het zou vergeten thuis doet hij het alsnog.
Staat ook ingesteld op 10min autolock dus als ik het zou vergeten thuis doet hij het alsnog.
Bedankt voor de experimenten, leuk om dit eens bevestigd te zien! Goed om weten dat de technologie zo werkt.
Persoonlijk zet ik mijn fiets regelmatig op slot, batterijverbruik is verwaarloosbaar. In de garage gaat hij meestal gewoon uit.
Het lijkt mij wel logisch dat als je vaker gaat verbinden met de app de batterij wat sneller leegloopt, maar verbruik zou bijna niets mogen zijn in vergelijking met wat die motor verbruikt. Dus als je hem bv. meeneemt op vakantie zou ik hem steeds op slot zetten, nooit uit. (natuurlijk ook steeds met echt slot ;-) )
Persoonlijk zet ik mijn fiets regelmatig op slot, batterijverbruik is verwaarloosbaar. In de garage gaat hij meestal gewoon uit.
Het lijkt mij wel logisch dat als je vaker gaat verbinden met de app de batterij wat sneller leegloopt, maar verbruik zou bijna niets mogen zijn in vergelijking met wat die motor verbruikt. Dus als je hem bv. meeneemt op vakantie zou ik hem steeds op slot zetten, nooit uit. (natuurlijk ook steeds met echt slot ;-) )