Opknappen Stromer

ALFIE
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2017, 17:25

Hallo Stromer freaks :D

Sinds vandaag lid van jullie forum en zie al intressante onderwerpen voorbij komen waar ik veel van leren.

Ik kan van een kennis die via een veiling een Stromer St2 heeft gekocht deze overnemen.

Enkel zit er geen sleutels en oplader bij en moet hij flink worden opgeknapt.
(Krijg ook een factuur erbij)


Ik heb best veel verstand van fietsen maar Stromer is een vak apart nu is mijn vraag is het nog mogelijk om deze stromer weer in leven te brengen ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat een leuk project! Plaats hier vooral foto's van de bike zoals je hem krijgt, en van je werkzaamheden, dat vind ik heel interessant om te volgen.

Je kunt nieuwe sleutels voor het batterijvak bestellen door het serienummer van de ST2 door te geven aan de dealer waar de ST2 oorspronkelijk is aangeschaft. Omdat elke sleutel uniek is, kunnen zij aan de hand van het serienummer van de fiets een nieuw setje sleutels bestellen. Kans is groot dat andere dealers dit om veiligheidsredenen niet voor je gaan doen. (Anders kan iedereen wel overal sleutels bestellen voor een mogelijk gestolen Stromer. Maar misschien lukt het je wel als de factuur die je erbij krijgt de originele aankoopfactuur is? Anders heb je n.l. echt wat uit te leggen, omdat juist lader en sleutels zullen ontbreken bij een van diefstal afkomstige Stromer..)

Andere optie is het volledige slotmechanisme vervangen. Een nieuw slot inclusief sleutels kun je bijvoorbeeld hier kopen.

Een losse lader voor de Stromer ST2 is bij elke Stromer dealer verkrijgbaar. Hij is helaas niet goedkoop: 329 euro.

Als je een handige fietssleutelaar bent, dan zul je alle standaard fietsmechanica wel weer op de rit krijgen. Grote vraag is daarom denk ik vooral hoe het met de motor en de electronika gesteld is. Weet je bijvoorbeeld of de fiets nog opstart en of de ondersteuning van de motor werkt? En wat is de conditie van de accu?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ALFIE
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2017, 17:25

Top bedankt voor je snelle reactie!

Ik ga woensdag erheen en bekijken hij heeft enkel factuur van de veiling waar die hem vandaan heeft. Ik denk dat ik sowieso ga kopen maar heb meer vraagtekens bij het account gebeuren, ik heb begrepen dat je account aanmaakt bij het aanschaf van een stromer ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je kunt de Stromer (deels) bedienen en instellingen aanpassen via de Omni App op je smartphone. Het e-mailadres dat je voor de Omni account gebruikt (kun je zelf aanmaken), moet gekoppeld worden aan de fiets. Ook dit laatste wordt normaal gesproken gedaan door de dealer waar de Stromer oorspronkelijk is aangeschaft. Of het bijvoorbeeld ook rechtstreeks via Stromer kan weet ik niet. Ik zou ze gewoon bellen/mailen en vragen. Al acht ik de kans dat ze dit voor je gaan doen zonder dat je de oorspronkelijke aankoopfactuur kunt overleggen erg klein. Want feitelijk heb je dus geen idee van de herkomst van deze ST2?

Overigens is de ST2 wel gewoon bruikbaar zonder de Omni App. Je kunt de basisfuncties bedienen via de unit in het frame. Tenzij de fiets momenteel gelocked is, daar krijg je hem alleen uit via de Omni App en de juiste pincode. Maar als ook dát nog het geval is, dan wordt het natuurlijk dermate schimmig dat je je sowieso even goed achter de oren moet gaan krabben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ook mijn eerste gedachte dat de fiets afkomstig is van diefstal en voordat je de fiets aanschaft zou je moeten informeren of dat het geval is: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... rtuig.aspx

Uiteraard kan het zuivere koffie zijn, bijvoorbeeld een inbeslagname hoewel dan de oplader, sleutels en tenaamstellingscode beschikbaar zullen zijn. Extra alert zijn dus.

En vergeet ook niet de kwaliteit van de accu te testen door eerst een proefrit van minstens 40-50 km te maken. Een nieuwe accu kost je zo 2K.

Ik kan je wel zeggen dat ik dit NOOIT zou doen. Afgezien van de grote kans dat de fiets van diefstal afkomstig is heb je geen garantie en geen service/ondersteuning van een dealer, vooral dat laatste vraagt bij een Stromer om specialistische kennis/vaardigheden en toegang tot de service van Stromer zelf (updates, reserveonderdelen).
ALFIE
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2017, 17:25

Bedankt voor jullie reacties de stormer is afkomstig van een gemeentelijke veiling (legale diefstal ) ze hebben hem weggeknipt en onteigend denk ik. Enige factuur wat ik heb is dus van hun.

Omdat die geen lader heeft en allang stil staat zit een proefrit er helaas niet in..
Lomito

Reken dan maar alvast op zo'n € 2.000 voor een nieuwe accu bovenop de aanschafprijs. Ik weet niet of de aanschaf dan nog zo leuk is. :shock:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ALFIE schreef: 04 jun 2017, 19:40 (legale diefstal)
:mrgreen:

Of de aankoop leuk is hangt af van de staat van de bike en wat je ervoor gaat betalen.

Een nieuwe ST2 begint bij 6490 euro. Stromer vraagt graag (veel te graag naar mijn mening) de hoofdprijs voor onderdelen, waarvan de prijs voor de accu de kroon spant.

Reken, wat Lomito zegt, in ieder geval op een nieuwe accu. Als de fiets erg lang stil heeft gestaan, mogelijk onder niet al te beste temperaturen, dan is de kans groot dat er sprake is van diepontlading en schade aan de accu die er nu in zit.

De standaard 814Wh accu voor de ST2 koop je voor 1650 euro, lader erbij voor 329 euro, 110 euro voor een nieuw slot. Als je geluk hebt ietsje minder als een dealer je kan helpen aan nieuwe sleuteltjes. Dat + registratie van je e-mailadres bij Stromer lukt misschien wel bij een willekeurige Stromer dealer met de factuur die er nu bij zit, zeker als de je accu en lader evt. wél bij die dealer koopt. Daar mag je best wat service voor terug-onderhandelen vind ik. Tenaamstelling + kentekenplaat bij de RDW regelen is ook niet gratis, mijn dealer rekende daar 150 euro voor.

Maar 2000 euro zul je mogelijk dus sowieso lichter zijn nog voordat je de rest van de fiets hebt kunnen beoordelen. Nog 4500 - minus het bedrag dat je er zelf voor gaat betalen - aan investeringen te gaan tot aan de prijs van een nieuwe :geek:

Mijn mening: leen ergens ST2/ST1 X lader en kijk eerst eens wat de fiets nog doet, voordat je tot aanschaf overgaat. Tenzij je hem voor een paar honderd euro kunt kopen, dan zou ik zelf niet zo moeilijk doen: fiets mee naar huis en er lekker aan gaan klussen. Mislukt het, dan verkoop je de nog werkende onderdelen op MP en zit daar je winst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ALFIE
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2017, 17:25

Ik ga hem eind deze week ophalen is een gok maar ga hem toch wagen ik ga er 1400 € voor betalen.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en opknap project :))
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spannend! Ik kan nu al niet wachten op de foto's. Ik vind het in- en uit elkaar halen van machines die ik zelf in gebruik heb altijd zo ontzettend leerzaam :).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie