http://www.bike-eu.com/sales-trends/nie ... e-10131717
Nieuwe batterijtechnologie. Wat zouden de plannen van Stromer daaromtrent zijn ?
Toshiba super charge ion battery
- Alex.slaets
- Expert
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
- Locatie: B-2800 Mechelen
ST2 983WH 2x25km woon-werk
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Wauw; dat zou een formidabele verbetering in actieradius zijn. En nog eens bizar korte laadtijden.
Mocht deze techniek de lab-omgeving uitkomen zal zowel de auto- als fiets-industrie hier grote interesse in hebben.
Maak je alleen nog niet te blij met een rappe implementatie. Voordat zulke techniek de straat op mag gaan er jaren van testen overheen. Niemand wil exploderende accu's en dergelijke. We hebben gezien met de Samsung Note 7 wat voor schade dat kan brengen; zowel fysiek als aan de reputatie aan de fabrikant.
En je praat hier niet over mini-accu's voor een smartphone maar uiterst krachtige opslagcapaciteit met hoopjes Joules voor het voortdrijven van een auto/fiets.
Als voorbeeld een paar bizar Russisch filmpjes over een overgeladen LiPo accu (lithium polymeer; een van de moderne accu varianten). en
Ondanks mijn uitgesproken zorg is het onderzoek naar verbetering in accu's de weg naar de toekomst; hier valt nog veel winst te halen. Je aangedragen artikel is een perfect voorbeeld.
Hopen dat zoiets snel & veilig bij Stromer toegepast mag worden.
Grtz, Reinout
Mocht deze techniek de lab-omgeving uitkomen zal zowel de auto- als fiets-industrie hier grote interesse in hebben.
Maak je alleen nog niet te blij met een rappe implementatie. Voordat zulke techniek de straat op mag gaan er jaren van testen overheen. Niemand wil exploderende accu's en dergelijke. We hebben gezien met de Samsung Note 7 wat voor schade dat kan brengen; zowel fysiek als aan de reputatie aan de fabrikant.
En je praat hier niet over mini-accu's voor een smartphone maar uiterst krachtige opslagcapaciteit met hoopjes Joules voor het voortdrijven van een auto/fiets.
Als voorbeeld een paar bizar Russisch filmpjes over een overgeladen LiPo accu (lithium polymeer; een van de moderne accu varianten). en
Ondanks mijn uitgesproken zorg is het onderzoek naar verbetering in accu's de weg naar de toekomst; hier valt nog veel winst te halen. Je aangedragen artikel is een perfect voorbeeld.
Hopen dat zoiets snel & veilig bij Stromer toegepast mag worden.
Grtz, Reinout
- Alex.slaets
- Expert
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
- Locatie: B-2800 Mechelen
Ze schijnen in productie te zijn, kijk eens bij applications op de website http://www.scib.jp/en/index.htm
ST2 983WH 2x25km woon-werk
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Wederom wauw,
ze zijn inderdaad al in productie.
Dit type accu biedt inderdaad zo veel perspectief dat het bijna logisch is dat ze hun toepassing in elektrische fietsen gaan krijgen.
Ik kan niet wachten. En wat dat betreft is de vorm van de huidige Stromer-accu (ST-2 model) zo ongeveer geschikt voor alles: rechttoe-rechtaan.
Geen idee of dit soort type batterijen zo maar gebruikt kunnen worden in plaats van de huidige. De lader zal in ieder geval anders gaan worden....
Top gevonden !
Groetsels, Reinout
ze zijn inderdaad al in productie.
Dit type accu biedt inderdaad zo veel perspectief dat het bijna logisch is dat ze hun toepassing in elektrische fietsen gaan krijgen.
Ik kan niet wachten. En wat dat betreft is de vorm van de huidige Stromer-accu (ST-2 model) zo ongeveer geschikt voor alles: rechttoe-rechtaan.
Geen idee of dit soort type batterijen zo maar gebruikt kunnen worden in plaats van de huidige. De lader zal in ieder geval anders gaan worden....
Top gevonden !
Groetsels, Reinout