bochten nemen

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik hou de 45 per uur voor de rechte stukken zonder zijwegen, al de rest doe ik in de persoonlijke stand twee waar ik elk slidertje ongeveer op 70 procent heb gezet.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik ben een voorzichtige rijder: snel op de lange rechte stukken waar niemand in het zicht is. Heel rustig in de bochten. Mijn plezier ligt ook in het in no time weer op snelheid zijn!
Knap hoor stromer rijders die het durven!!
Ik heb trouwens een keer een geweldige slip gemaakt maar stromer en ik bleven wel overeind. Dat is al een jaar geleden maar ik zie nog steeds het spoor op het fietspad staan. Er was een oud echtpaar. Zij hadden mijn bel niet gehoord. Inmiddels kan ik na vele fietsuren dergelijke situaties beter inschatten!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat we inmiddels wel mogen concluderen dat het bochten nemen op zeer hoge Stromer-snelheid goed gaat zolang het goed gaat. Bij ervaren racers, MTB'ers en motorrijders zal dit beter gaan dan bij mensen die geen ervaring hebben met hoge snelheden en onvoorspelbare omstandigheden op een loodzware tweewieler met beulen van remmen.

Bochten rijden op hoge snelheid is echt een kunst apart, en ik leer dit persoonlijk liever niet met vallen en opstaan. Ik bouw liever snelheid langzaam op naarmate ik me zekerder voel, dan heel rap af na een valpartij. Ik weet het, ik ben een mietje, maar dat kan me lekker niks schelen ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Stromeur schreef: 30 okt 2017, 22:13 Ik weet het, ik ben een mietje, maar dat kan me lekker niks schelen ;p
#MietjeTo
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik denk toch, door schade en schande wijs geworden en toch jarenlnge ervaring op motor en scooters, dat je met schwalbe banden de MBT methode bocht moet pakken, omdat je dan als je onderuit gaat, wat met de schwalbe big ben al snel gebeurt in nattigheid, je makkelijker van je fiets af kan springen en wellicht op je voeten beland i.p.v. je snufferd.
Plaats reactie