Originele Onderdelen

satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Voor de handige doe het zelver.

Als men onderdelen wilt kopen die zelf simpel te vervangen zijn voor je Stromer, is het wellicht handig om een aantal sites te benoemen die dezelfde originele onderdelen kunnen leveren als de dealer.

Hierbij de eerste.
Heb zelf geen ervaring met de webwinkel.

Elektrofahrrad24.de https://www.elektrofahrrad24.de/spezial ... le-stromer
Laatst gewijzigd door satbird op 08 okt 2017, 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hou er rekening mee dat bovenstaand bedrijf liegt over levertijden. Ik heb er de geveerde voorvork voor mijn ST1 X gekocht. Volgens de site destijds direct leverbaar. Ik heb er uiteindelijk meer dan drie weken op mogen wachten en in de tussentijd, als ik weer eens mailde met de vraag hoe e.e.a. ervoor stond, de ene smoes na de andere mogen aanhoren. Telefonisch ook niet bereikbaar.

Mijn advies: koop originele onderdelen gewoon bij je Stromer dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

ok Stromeur, ook dat is belangrijk om te weten in welke mate de webwinkel voldoet aan de verwachting.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Stromeur schreef: 08 okt 2017, 14:53 Mijn advies: koop originele onderdelen gewoon bij je Stromer dealer.
Is daarom niet altijd sneller, probeer maar eens een afzonderlijke remhendel te kopen voor ST2
van 2015.
Was toen niet te krijgen, zelf bij Shimano niet, uit armoede 1 van een andere fiets gekregen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mja, dat klinkt als domme pech. Als een dealer eerlijk is over de levertijd (zeker als-ie lang is), dan is dat helaas niet anders: remhendel op bij dealer, remhendel op bij Stromer en remhendel op bij fabrikant: dan kun je op je hoofd gaan staan, maar het wordt er niet beter van.

Ik vind dat nogal een verschil met levering binnen 3 dagen beloven, en uiteindelijk leveren na een week of 3 met een compleet smoezenboek paraat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik word pislink als ik iets online bestel met één dag levertijd, artikel op voorraad, en zodra je met iDeal betaald hebt krijg je de mededeling dat het artikel toch niet op voorraad is... Dat is mij nu twee keer overkomen en mijn reactie is steeds dezelfde: bestelling direct annuleren, het artikel elders bestellen en een mailtje naar het bedrijf dat je nooit meer gebruik zult maken van hun diensten. Metten mee maken, korte.
Gebruikersavatar
antler
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2017, 13:10

deze zomer had ik na een valpartijeen afgebroken remhendel. (stromer ST2 2015) die zijn gewoon niet meer te verkrijgen ook niet via de stromer dealer . blijkbaar zijn die door magura spaciaal voor stromer gemaakt.
alleen als je een paar honderd euro neertelt voor een volledig nieuwe remgreep + kabel + remklauw kan je nog een origineel vervangonderdeel krijgen..
uiteindelijk heb ik een volledig nieuwe remgreep (zonder recupsensor)laten installeren.
de vervangonderdelen zijn online niet goedkoper dan bij je dealer dus je kan even goed lokaal kopen...
St2 sinds 08/2015 15.000 km op de teller
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

antler schreef: 19 dec 2017, 16:21 deze zomer had ik na een valpartijeen afgebroken remhendel. (stromer ST2 2015) die zijn gewoon niet meer te verkrijgen ook niet via de stromer dealer . blijkbaar zijn die door magura spaciaal voor stromer gemaakt.
Ik heb nog z'n nieuw exclusief onderdeel in de kast liggen, nadat ik er zelf lang had moeten op wachten, maar 1-tje als extra gekocht, voor het geval(partij).
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Een remhendel alleen is sinds september 2017 weer gewoon leverbaar voor de St2 van 2015 en 2016.
Ik heb namelijk 2 maanden geleden 3 stuks op voorraad gelegd.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

antler schreef: 19 dec 2017, 16:21 uiteindelijk heb ik een volledig nieuwe remgreep (zonder recupsensor)laten installeren.
de vervangonderdelen zijn online niet goedkoper dan bij je dealer dus je kan even goed lokaal kopen...
Op zoek naar een oplossing voor mijn lekkende Magura waar een haarscheurtje inzit, ben ik wel benieuwd naar het volgende:

* kan je zonder probleem een MT e versie vervangen door een standaard MT4 of MT5?
* maak je dan enkel geen gebruik meer van remrecuperatie of heeft dit ook invloed op de veiligheid doordat de motoraandrijving niet onderbroken wordt?
* @Antler: hoe zijn je ervaringen tot nu toe?
Plaats reactie