RECUP

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Ik meen dat je de accu weer een beetje energie kunt terug geen door bijv. tijdens een afdaling een knop ingedrukt te houden

Kan iemand mij svp kort aangeven wat precies daartoe te doen
vast dank
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lomito

RECUP start je door de MIN-knop enkele seconden ingedrukt te houden. In de OMNI wordt dan de RECUP-stand weergegeven met 1 pijltje, d.w.z. lichte afremming op motor. Door kort op de MIN te drukken gaat het naar twee pijltjes, enz...

Met de PLUS-knop kan het aantal RECUP-pijltjes verminderd worden en vanuit elke stand kan de RECUP-mode verlaten worden door enkele seconden de PLUS-knop ingedrukt te houden.

Ter aanvulling:

- vanuit de normale ondersteuning (stand 0, 1, 2 of 3) kan de BOOST-functie geactiveerd worden door de PLUS-knop ingedrukt te houden. De fiets gaat dan zonder trapbeweging rijden met zo'n 20 km/uur. Deze functie heeft mij al eens uit een bos geholpen waar de cassette was vastgelopen door een losgetrilde moer.
- de dagteller voor afstand, gemiddelde snelheid en rittijd kan op nul gezet worden via scherm 2 van de OMNI en daar drukken op ritafstand totdat een subschermpje tevoorschijn komt met de vraag of je wilt resetten. Dit is al eerder door iemand op dit forum naar voren gebracht, mijn aanvulling is dat je deze handeling ook al rijdend kunt uitvoeren...
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Hi Chris,

Erg bedankt voor je heldere antwoord
erg nuttig :cool2:

en je kunt wel over telepathische gaven beschikken want wat je ter aanvulling geeft is precies antwoord op die een vraag die mij vandaag onderweg inviel over de rit -informatie . :ay


groet, Peter
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
BigG
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018, 11:36

Dan denk ik dat ze die functie (al rijdend resetten) er uit gehaald hebben, want bij mij lukt het niet ...
Lomito

BigG schreef: 22 aug 2018, 10:13 Dan denk ik dat ze die functie (al rijdend resetten) er uit gehaald hebben, want bij mij lukt het niet ...
Klopt, in de nieuwe OMNI is deze mogelijkheid verdwenen... ongetwijfeld vanwege één of andere EU-veiligheidsrichtlijn maar voor de gewone mens eerder onder het motto: niet elke verandering is een verbetering. Zo is ook de BOOST-functie (PLUS-knop ingedrukt houden) tijdens de normale rit niet meer beschikbaar. Echter nog wel als functie in het Service-menu.
BigG
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2018, 11:36

Bedankt, goed om weten ;-)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Overigens kan je ook door op de tijd te drukken, de tijd aanpassen, ipv dit ook via het menu doen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie