Stekker van de lader netjes houden !

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alex.slaets
Expert
Expert
Berichten: 237
Lid geworden op: 18 jun 2017, 18:01
Locatie: B-2800 Mechelen

Een klein puntje:
Ik had de laatste tijd wat problemen om het laden op gang te krijgen. Bleek bij nadere inspectie dat er zich vuil had verzameld op de stekker van de lader. Logisch dat het niet meer zo goed werkt natuurlijk.
Netjes terug zuiver gemaakt met een oude tandenborstel en een klein beetje detergent.
Zit er bij jullie een beschermkapje bij om hem daarna zuiver te houden ?
Bij mij niet, of het is kwijt.
Dus heb ik een vingertopje van zo'n doktershandschoen geknipt en doe die over de connector. Nu blijft die zuiver.
ST2 983WH 2x25km woon-werk
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Alex,

nope....geen afdekdopje of zo te zien. En ik heb TWEE laders (een voor thuis; een voor werk) en beide zijn uitgerust met kale/naakte stekkers.

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier ook niet. En ik heb ook twee laders. Er zit gewoon geen afdekklepje bij en dat is inderdaad onhandig, aangezien de stekkers magnetisch zijn en dus de nodige rommel aantrekken, in de tas of de ladekast op kantoor bijvoorbeeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Altijd checken of de stekker van de oplader schoon is, want zoals Silvia al aangaf, de stekker is magnetisch en kan dus bijv. metaalstof etc vasthouden, dat weer kan leiden tot kortsluiting.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Standaard zit er idd geen kapje op dit stekkertje.
Maar om toch problemen met laden te voorkomen, of problemen dat er ijzerdeeltjes door de stekker aan de accu komen, en de fiets dan bijv. niet op wil starten, heb ik kapjes bij Jroen besteld. https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... dekseltje/
Voor mijn beide laders (op het werk en thuis) een kapje.
Het slimme van deze kapjes is, dat hij hier een stalen ring in meegeprint heeft, zodat het kapje wel magnetisch aantrekt op de stekker.
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik heb 'm nog steeds in de originele doos zitten. Tijdens de rit en als ik 'm niet gebruik. Altijd even luisteren of de lader aanslaat en zo niet (nog maar een enkele keer gebeurd) dan maak ik de connector schoon en de contactpuntjes. Gelukkig ligt er in mijn garage en in de fietsenstalling alleen maar stof en geen (waarschijnlijk nauwelijks) ijzerdeeltjes.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
puurstromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2018, 10:19

Ik volg Teurij, het kapje van Vanzijp werkt prima. Je moet het nog wel aan de bale bevestigen met een touwtje of zo als je het niet wil kwijtspelen.
ST1X 2018 met fietsbel van 4 euro , bodyfloat en shockstop. WW 34km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idem, hier ook het kapje van Jroen (ik heb dezelfde stekker als de 48V Stromers) :cool2:
Werkt perfect, het genoemde meegeprintte ijzer is geweldig!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie