andere banden op st2

fernand
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2017, 11:27
Locatie: Zomergem
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 34500

Verwijzend naar mijn bericht van 08.09 nam ik contact op met stromer.
Stromer kan daar niets aan veranderen. Dus wanneer je andere banden neemt met een andere omtrek dan de schwalbes big ben zal het display zowel wat de snelheid betreft als de afstand onjuiste aanduidingen geven.
Mijn huidige banden zijn continental top contact winter. In mijn vorig bericht sprak ik van pro contact wat fout was.
Ik heb er nu meer dan 4000 km mee gereden tot grote tevredenheid. Veel betere wegligging dan de schwalbes.
Persoonlijk ondervind ik niet dat er minder loop op deze banden zit. En als het zo is dan zal het zeer miniem zijn. Ook wat het batterijverbruik betreft heb ik nog geen verschil ondervonden. De continentals werden mij aangeraden door mijn stromer dealer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TulipanoRosso schreef: 14 sep 2017, 14:28 Indien één van de ervaren forumleden een filmpje zou willen maken en posten over hoe je achterwiel loshaalt en weer terugplaatst zou dat zeer gewaardeerd worden :ay
Ik moet er even de tijd voor vinden. Zodra ik ergens een paar uur kan vrijmaken schiet ik een filmpje. Ik ben sowieso van plan om een YouTube kanaal voor het Stromer Forum te openen, dus dan kan dit er mooi op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ik kijk er ook naar uit! :ay
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik ook :bi
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

fernand schreef: 14 sep 2017, 19:12 Verwijzend naar mijn bericht van 08.09 nam ik contact op met stromer.
Stromer kan daar niets aan veranderen. Dus wanneer je andere banden neemt met een andere omtrek dan de schwalbes big ben zal het display zowel wat de snelheid betreft als de afstand onjuiste aanduidingen geven.
Mijn huidige banden zijn continental top contact winter. In mijn vorig bericht sprak ik van pro contact wat fout was.
Ik heb er nu meer dan 4000 km mee gereden tot grote tevredenheid. Veel betere wegligging dan de schwalbes.
Persoonlijk ondervind ik niet dat er minder loop op deze banden zit. En als het zo is dan zal het zeer miniem zijn. Ook wat het batterijverbruik betreft heb ik nog geen verschil ondervonden. De continentals werden mij aangeraden door mijn stromer dealer.
Ook bij de BIGBENS is er een fout van ongeveer 6%
45 op display is 42.3 op GPS
Bij kleinere banden is de fout nog groter.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

fernand schreef: 14 sep 2017, 19:12 Stromer kan daar niets aan veranderen. Dus wanneer je andere banden neemt met een andere omtrek dan de schwalbes big ben zal het display zowel wat de snelheid betreft als de afstand onjuiste aanduidingen geven.

Ik had de vraag ook uitstaan bij Qicq, helaas hetzelfde antwoord: de dealer kan sowieso de bandomtrek niet aanpassen, en als Stromer het ook niet doet, dan houdt het dus op.

Qicq vertelde me dat de reden dat wij zelf de bandomtrek niet kunnen aanpassen samenhangt met het feit dat we via deze omweg de motor zouden kunnen tunen: andere bandomtrek ingeven dan de werkelijke omtrek zorgt voor meer motorondersteuning, zodat je harder gaat dan wettelijk toegestaan.

Dat Stromer deze gegevens niet aan KAN passen, geloof ik dan ook niet, het is een keus met een begrijpelijke achtergrond. Ik vind persoonlijk wel dat Stromer hiermee met een kanon op een mug schiet, er zijn andere/betere oplossingen denkbaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Gezien onze kwetsbare positie in het verkeer waar wij ons tussen MOETEN begeven vind ik wel dat het 45 ECHTE km's per uur moeten zijn.

Piekjes door berg-af of windkracht 5 in de rug tellen daarbij niet mee. Bij brommers ook niet denk ik? Zal ongetwijfeld een protocol of NEN norm of NTA voor zijn.

Ik meet ook een teller afwijking van minstens 2 km/hr. Zou Stromer toch ook moeten kunnen.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik heb bij Dikkenberg al gepleit voor zo'n correctie..maar twijfel of zij bij Stromer invloed hebben
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik bij Qicq ook hoor, en als er maar genoeg klanten van grote dealers klagen -en zowel Dikkenberg als Qicq staan qua verkoopcijfers in de NL Top 3!- dan komt Stromer misschien wel in beweging.

Als ik de Nederlandse salesman van Stromer eens spreek, dan ga ik hier zeker ook tegen hem over jengelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Tnx!
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie