Ik heb een toe toe Toeter

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben benieuwd of de toeter op de Stromer 2018 modellen de Supernova M99 Hupe is (of een OEM/Stromer variant daarvan):

https://shop.supernova-design.com/de_DE ... rder=natoz

De toeterknop die ik op de Stromer modellen op Eurobike heb gezien lijkt er in ieder geval wel sprekend op. Die is compatibel met de Magura MTe remmen: m.a.w. je kunt de knop gebruiken als beugeltje+knop-in-één om de Magura remhendel mee aan je stuur te bevestigen. Stromer gebruikt al langer diverse Supernova producten op hun bikes, dus het zou me niks verbazen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Dat klinkt/ziet er heel logisch uit.
Zou zo maar eens een OEM/Stromer kunnen zijn omdat de St1x-2018 ook een toeter heeft en daar zit geen M99Pro-voorlicht op waarmee in de advertentie wel de compatibiliteit wordt aangegeven.

Ben vooral benieuwd naar de luidheid. Als ik die Eurobike-filmpjes mag geloven hadden ze de toeters aldaar elektronisch afgezet omdat anders iedereen gek-getoeterd zou worden.......

Wie zet het geluid als eerst op youTube.....?

Grtz, Reinout
Medic369
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2017, 09:11
Locatie: Ede
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 2200

Als het inderdaad om de Supernova M99 Hupe gaat. Daarvan staat het geluid al op YouTube...



Groet Harm
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, dat is de eerste keer dat ik die Hupe hoor, dank voor het plaatsen!

Serieus geluidje zeg. Ik verwacht inderdaad dat deze op de Stromer zit, en anders iets vergelijkbaars. Ze hebben die dingen op Eurobike niet voor niets onklaar gemaakt, ik begreep al dat er een stevige bak herrie uit komt.

Zo'n toeter op de Stromer waar wij op de rijbaan tussen de auto's moeten rijden? Perfect!

Zo'n toeter op het fietspad? Nah, dan zou ik als extra toch nog steeds de irritatiebel nemen, want dit ga ik mijn medemensen op het fietspad écht niet aandoen.

Als je fietsers op het fietspad op een normale manier inhaalt (dus stevig snelheid minderen en vriendelijk doch duidelijk je komst kenbaar maken), dan kun je het echt niet maken om die toeter te gebruiken. De in te halen fietser schrikt zich een rolberoerte en zal denken dat er weet-ik-wat aan komt en van schrik misschien wel een hele rare en gevaarlijke manoeuvre uithalen. Zelfs met mijn Spurcycle bel let ik erop dat ik die niet voluit pal achter een fietser gebruik, maar lang van tevoren, omdat ik mensen niet wil laten schrikken of wil opjagen.

Mocht ik ooit een Stromer met toeter hebben, dan blijft de fietsbel ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik was vandaag bij mijn dealer voor de officiële presentatie van de ST5, en ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de aanwezigen in de winkel net zo hard weer de tent uit te jagen. Want: Tommy was niet te beroerd om even een korte demonstratie te geven van de toeter op de nieuwe ST1 X (kleur Sand, model 2018).

De klank is wat anders dan die van de toeter hierboven. De herrie is ongelofelijk. Wat je daarvan mee krijgt in het filmpje hangt natuurlijk af van het volume waarmee je het bekijkt, maar geloof me: in de winkel was het een zéér onaangenaam geluid.

De toeter: helemaal uitstekend als je je op de rijbaan tussen de auto's bevindt, maar wat mij betreft op het fietspad alleen bruikbaar wanneer je je komst vanaf grote afstand kenbaar maakt, want dit kun je echt niet maken als je pal achter iemand rijdt. (Of het moet een brommer of opgevoerde snorfietser zijn: no mercy wat mij betreft.)

Neemt niet weg: beter mee dan om verlegen, ik heb er totaal geen problemen mee dat de toeter vanaf 2018 verplicht is. Ik zou daarnaast wel altijd ook een vriendelijker klinkende fietsbel houden.

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 02 dec 2017, 22:25 Ik zou daarnaast wel altijd ook een vriendelijker klinkende fietsbel houden.
Dat zou op de ST5 nog wel eens een dingetje kunnen worden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De SpurCycle krijg je wel op het stuur. De handgrepen, remhendels en bediening van ondersteuningsniveau passen er immers ook op, dus aan de uiteinden heeft het ST5 stuur gewoon de standaard maat. Daarna wordt het stuur rap breder, maar de bevestigingswrap van de SpurCycle is lang genoeg om de bel daar nog bij de plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Lekker toetertje... hebbuh!!! Maar eh heb al de st1x 2017. Iemand enig idee of er al aftermarket setjes zijn, want ik heb wel behoefte aan soms wat meer geluid dan de Spurcycle!
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Lomito

Een toeter heb ik niet echt nodig, maar kan wel handig zijn voor al die dove fietsers. Op de ST5 zal ik de helbel monteren voor normaal gebruik en de toeter als back-up. Vergelijkbaar met het grootlicht op de M99 pro.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Calimero schreef: 03 dec 2017, 19:59 Lekker toetertje... hebbuh!!! Maar eh heb al de st1x 2017. Iemand enig idee of er al aftermarket setjes zijn, want ik heb wel behoefte aan soms wat meer geluid dan de Spurcycle!
een aanmoedigende "HEEEEEUYY" werkt bij mij dan ook wel :bj
Plaats reactie