batterijlader st2 openen

Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Lijkt van het bedrijf Allsor te komen (Dongguan City nabij HongKong).
Te contacteren via: ray.chen@allsor.com :P
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Allsor staat ook op de sticker onder op de lader inderdaad.
Moet overigens wel bekennen dat ik heb gezegd dat ik dacht dat de lader vochtig was geworden, hij was in een plas regenwater terecht gekomen..........
Wat mij erg meeviel was dat er geen kortsluiting op was getreden ( of moet me dat juist ongerust maken?)
Zou het nut kunnen hebben om goedkopere laders te bekomen om met deze allsor man in contact te gaan treden?
ST1x-er
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2017, 16:09

Ik voel een nieuwe groepsaankoop aankomen ... :bp:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Om het goed droog te krijgen heb ik wel eens gehoord dat je het in rijst moet leggen, dat zou water absorberen.
Als je het droogblaast verdamp er en deel water dat dan weer aan de onderkant kan gaan condenseren...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

:ay :ay Opmerking: Na watercontact van eletronische componenten beginnen deze door vocht in de lucht te oxideren. Dit komt omdat de vertinning aangetast werd. Gebruik daarom een plastiek spray voor afscherming van de lucht. Je kan deze sray vernevelen op de componenten en op de soldeerzijde van de printplaat. Voorbeeld van zo'n spray: Kontakt Chemie Plastik 70.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Wbt rijst: Dat zou best kunnen, maar met rijst krijg je je lader niet in een uurtje droog genoeg, en dat was wel mijn bedoeling. Als je lang genoeg doorfohnt blaas je die nieuwe condens ook wel weer weg lijkt me.
Het allerbeste is voorkomen dat de boel nat wordt, ik moest de lader maar eens netjes aan de muur bevestigen zodat ie niet meer kan vallen (ik laad buiten, onder afdak, in de winter ga ik binnen laden). Zijn er creatievelingen op het forum met mooie laderconstructies?

De spray zal ik eens op de kop gaan tikken.
Plaats reactie