Ontbrekende Stromer functies/opties

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

pvg schreef: 16 dec 2018, 22:01 Ja hoor, nieuwe wensen nog steeds welkom.

Ook onderschrijvingen zijn welkom: de score is nu mijn inschatting van wat ik voorbij zie komen op het forum. Als er zaken zijn met een lage score en je vindt het belangrijk, dan geef dat maar aan.

Is het een idee om dit lijstje een keer aan Stromer aan te bieden? Iemand met contacten?

Ik ben van mening dat een langere garantie termijn bijv 5 jaren, bij iedere gebruiker zeer hoog op zijn / haar wensenlijstje staat. Stromer repareert niet, maar vervangt complete onderdelen. Indien je garantie verlopen is en er moet een onderdeel vervangen worden, dan ben je dus afhankelijk van de coulance van Stromer en dat wil je niet.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Tomasj schreef: 16 dec 2018, 22:04 Even een opmerking, indien Stromer gewoon een 10-speed XT-derailleur zou gebruiken, zou het cassette probleem niet bestaan, want dan zijn Ultegra en 105 cassettes wel compatibel met de derailleur. De ketting zou dan ook nog eens wat breder zijn en dus slijtvaster, de cassettes zijn ook een pak goedkoper voor ons ;-) .

En in 10 speed XT heb je sowieso bij XT al de keuze tussen 11-32 (11-12-14-16-18-20-22-25-28-32 ), 11-34 (11-13-15-17-19-21-23-26-30-34) en 11-36 (11-13-15-17-19-21-24-28-32-36), Bij Ultegra zou je je dan nog kunnen kiezen voor 11-25(11-12-13-14-15-17-19-21-23-25) 11-28 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28) en 12-30 (12-13-14-15-17-19-21-24-27-30)

Dus in plaats van berg of vlak cassette, gewoon 10 speed XT derailleur plaatsen. Ik denk niet dat er vandaag veel Stromer gebruikers zijn die die 11 versnellingen nodig hebben

Het zou voor Stromer ook gewoon goedkoper zijn, kunnen ze de marge op de fiets nog wat verhogen én gebruikers meer tevreden stellen.
Helemaal mee eens; dit zou een veel meer efficiënte keuze van Stromer zijn en dan standaard afgemonteerd met 11-12-13-14-15-etc.

- Langere spatborden met iets meer afstand tot de band en met een steviger bevestiging.
- Combi rem/schakel unit op het stuur.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat voor combi rem/schakel bedoel je dan?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Net als op de racefiets
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
mrstrom

WFVst5 schreef: 17 dec 2018, 10:49 Net als op de racefiets
Leg eens uit. Wil je dan met een racefietsstuur gaan rijden met STI shifters? die zien er toch niet uit op een recht stuur?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die bestaan al, genaamd Dual Control. Zal zo rond 2003-2004 zijn dat Shimano dat heeft geintroduceerd op de atb, maar is volledig geflopt. Ze hebben het jaren lang geprobeerd in de markt te krijgen, maar iedereen stapte er weer vanaf.
Ik heb er zelf ook mee gereden en het werkte voor geen meter. Je moest opschakelen door met de bovenkant van je vingers tegen de remhendel te tikken en terugschakelen door de remhendel zijwaart te trekken. Zeker off road was het zeer onhandig en zijn triggershifters veel efficienter.
Zeker nu Di2 fors in prijs aan het zakken is gaat shimano hier ook geen energie meer in stoppen. Een complete XT di2 groepset koop je voor €1000,- met een beetje zoeken. (https://www.mantel.com/shimano-xt-di2-m ... gJduPD_BwE)

Oude dualcontrol:
Afbeelding
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Yep, had een Stevens M8 strandracefiets waar dit op zat.......viel niet lekker mee te schakelen onlogisch en zeer onergonomisch Ik zou di2 in de XTR grepen met dezelfde functies/remsensoren als de stromer remgrepen wel op prijs stellen maar dat zal een droom blijven.........net als abs van Bosch of WABCO geïntegreerd in de stromer soft/hardware :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Nee, het gaat om dit type, welke op MTB's wordt geleverd (ontbreekt dus nog de elektra tbv Stromer e.d.).
- door één klem een mooi clean stuur
- meer ruimte voor bijv. Spear Grips, bel, lock-out hendel voorvork, etc.
Shimano combi shifter-rem.jpeg
Shimano combi shifter-rem.jpeg (204.81 KiB) 2364 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Persoonlijke voorkeur: alsjeblieft niet! Ik heb de shifter en rem zomaar 1.5-2cm uit elkaar staan.
Liever gewoon XT di2 op de ST3. Jammer dat SRAM alleen wireless op de weg-groep heeft, anders had ik de Shimano-set er zelf af gehaald. Draadloos is helemaal mooi clean.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Tsja, gebruik beide uitvoeringen (ST2 vs. MTB) en de combi op de MTB schakelt ergonomisch veel fijner; goede afstand tot je grip en blind, direct schakelen.
Bij de ST2 heb ik gemerkt dat ik nogal eens moet "zoeken" naar de shifters en is een optimale afstelling beperkt door de remgreep met klem die ertussen zitten.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie