Verborgen boost-functie activeren (servicemenu)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 05 dec 2018, 23:35 Tot ik merkte dat ik door kracht op de pedalen te zetten ik de koppelsensor kon sturen :mrgreen:. De pedalen bewogen hierbij niet...
Briljant. Die hack hadden we nog niet ontdekt :cool2:

Zal inderdaad wel berenkoud zijn geweest zonder inspanning, maar toch lekkerder dan 45km door moeten met een niet-meewerkende Stromer a een kilo of 30. (Ik zit daar ook wel een beetje mee met die 60km enkel die ik wil gaan doen. Mijn vorige ww was 30km enkel, dus ik maakte me niet echt druk over een storing, want ik zou nooit serieus ver van huis zijn dus dat komt allemaal wel goed. Dat komt het ook wel als je 45km van huis bent, maar het is toch een eind..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 06 dec 2018, 00:10 Briljant. Die hack hadden we nog niet ontdekt :cool2:

Zal inderdaad wel berenkoud zijn geweest zonder inspanning, maar toch lekkerder dan 45km door moeten met een niet-meewerkende Stromer a een kilo of 30. (Ik zit daar ook wel een beetje mee met die 60km enkel die ik wil gaan doen. Mijn vorige ww was 30km enkel, dus ik maakte me niet echt druk over een storing, want ik zou nooit serieus ver van huis zijn dus dat komt allemaal wel goed. Dat komt het ook wel als je 45km van huis bent, maar het is toch een eind..)
De hack was wel alleen mogelijk door het defect an sich.
Eerlijk gezegd zou ik jouw geval toch gewoon de fiets voor de volle 60 km nemen, in 't begin niet iedere dag, maar daar rol je zelf wel in dan :mrgreen:
Ik doe er 56 enkel iedere dag, en dat is goed te doen, ook op één blauwtje. Je moet je ondersteuning wel wat bijstellen.
En betreffende die betrouwbaarheid, het is net vanwege de afstand dat ik ook hamer op 't probleem van die onbetrouwbaarheid. Dat Stromer mijn issues wel zal oplossen zal mij worst wezen. Een half uur vertraging bij aankomst zet de eerste vergaderingen al op stelten. Wanneer ergens ik halverwege in panne val, heb ik een probleem. Ik kan de pechdienst bellen (maar dat is minstens 30 min wachten)...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Golvas schreef: 05 dec 2018, 22:01
boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 16:11 ik zie de Boost functie ook niet
Waar heb je de boost functie gezocht ? ... in het servicemenu ?

Toegang tot het servicemenu :

- zet je fiets aan
- knijp de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Thanks! Ik probeer het straks eens. Grtz
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Golvas

boomshakalak schreef: 06 dec 2018, 07:43 Thanks! Ik probeer het straks eens. Grtz
Graag gedaan i

En ?
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Golvas schreef: 08 dec 2018, 20:32
boomshakalak schreef: 06 dec 2018, 07:43 Thanks! Ik probeer het straks eens. Grtz
Graag gedaan i

En ?
Is me gelukt!! Idd rechter rem inhouden, gelijk even menu inhouden met je vinger, en na enkele seconden de rem loslaten en klaar is kees.

Thanks
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

en hoe gaat het verhaal verder eens je de boostfunctie gevonden hebt?
Moet dezelfde handeling steeds weer opnieuw gebeuren als je de boost wil gebruiken,of blijft die ingeschakeld?
ST3 cool White
Golvas

De boost functie is bij de huidige FW versies in het servicemenu ondergebracht, je zal dus telkens weer via het servicemenu moeten gaan om de boostfunctie te activeren.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Het is leuk om te weten waar de functie zich bevindt. Maar ik betwijfel of ik deze ooit ga gebruiken.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hij is handig voor noodgevallen waarbij iets in je aandrijflijn niet meer (goed) functioneert, maar je Stromer zelf nog wel. Dan kun je lekker naar huis scooteren. That's it.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 10 dec 2018, 21:37 Hij is handig voor noodgevallen waarbij iets in je aandrijflijn niet meer (goed) functioneert, maar je Stromer zelf nog wel. Dan kun je lekker naar huis scooteren. That's it.
Heb het hier eens getest, en over de 20 gaat ie zeker niet! Dus liever toch trappen :cool2: ;p
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Plaats reactie