Verborgen boost-functie activeren (servicemenu)

BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

[Topic afgeplitst van het "Tijdsduur aanvraag nummerplaat België"-topic. Stromeur.]
Golvas schreef: 08 sep 2018, 13:28 en in het (verborgen) servicemenu is ook de boostfunctie nog altijd aanwezig.
Heb nog eens in het servicemenu gekeken.
Bij mij geen boostfunctie te vinden
Golvas

BadPritt schreef: 10 sep 2018, 20:41 Bij mij geen boostfunctie te vinden
Je vindt de BOOST functie onder de ERRORS LIST in het SERVICE menu .... alstublieft :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Niet dus bij mij, geen boost functie.
Errors list is het laatste menu item... :ck:

Welke software versie heb je ?
Golvas

Mijn fiets werd afgeleverd met versie 4.1.1.1 erop ... begin augustus plaatste de dealer er (ongevraagd en zonder voorafgaand overleg) versie 4.1.1.2 op.

In beide versies is de boostfunctie aanwezig.
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Ik had nog 4.0.1.8
Stromer gemaild om de recentste update te sturen, blijkbaar gaat dit niet automatisch

Nu ook 4.1.1.2 en inderdaad een boost functie menu
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

BadPritt schreef: 12 sep 2018, 22:11 Ik had nog 4.0.1.8
Stromer gemaild om de recentste update te sturen, blijkbaar gaat dit niet automatisch

Nu ook 4.1.1.2 en inderdaad een boost functie menu
Waar heb je deze juist aangevraagd (welk e-mail adres)? Want ik zie de Boost functie ook niet, alvast bedankt.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 16:11 Waar heb je deze juist aangevraagd (welk e-mail adres)? Want ik zie de Boost functie ook niet, alvast bedankt.
Het juiste aanspreekpunt om een FW update aan te vragen is je dealer. Die kan het voor je regelen via de Stromer Portal, je hoeft er niet voor met je Stromer langs de dealer, gebeurt allemaal op afstand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 16:11 ik zie de Boost functie ook niet
Waar heb je de boost functie gezocht ? ... in het servicemenu ?

Toegang tot het servicemenu :

- zet je fiets aan
- knijp de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb twee weken geleden pech gehad, en geprofiteerd van de megaboost-functie. De cassette zat achteraan geblokkeerd, ik kon niet meer trappen.
Ik moest toen nog 45 km afleggen tot thuis en 't was berekoud (2° C).

Tot ik merkte dat ik door kracht op de pedalen te zetten ik de koppelsensor kon sturen :mrgreen:. De pedalen bewogen hierbij niet...
Ik heb snelheden tot 45 km/h gehaald. Wat wel opvalt is dat de fiets dan vrij traag accelereert... Na bijna 45 km 'Geforceerd scooteren' thuis gekomen met nog 5% batterij over, ondanks de wind in de rug en een eerder lage gemiddelde snelheid (34 km/h). Indien ik zelf zou trappen zou ik met 't zelfde verbruik 60 km aan 37-38 km/h gemiddeld gereden hebben....
Je spant je dus echt wel in op een Stromer, zonder die inspanning is het bij die temperaturen echt niet comfortabel door de koude..

Achteraf bleek de stelring van de cassette te zijn losgekomen, en die blokkeerde de boel. Het kransje 11 dat helemaal opgereden was dan ook maar vervangen voor een nieuw exemplaar.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie