Andere cassette monteren op de ST1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heintjep
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 sep 2017, 18:56
Locatie: Helmond

[Discussie afgesplitst van het "Andere cassette overwegen..."-topic. Stromeur.]

Na een beetje Googelen ben ik tot de voorzichtige conclusie gekomen dat ik op mijn ST1 naar alle waarschijnlijkheid een Shimano CS-M770 (9-speed) cassette heb zitten (i.c.m. de Deore XT derailleur). Aangezien ik zo langzaam aan een beetje aan het uitvinden ben welke cassette ik wil gaan plaatsen als ik deze ga vervangen, vraag ik me af of ik gemakshalve weer dezelfde Shimano cassette ga plaatsen, of wellicht een SRAM PG-970? :bn: Die laatste is (lijkt) een stuk voordeliger, maar slijt misschien ook sneller? :bn:

Hoe zit het met het gebruik van een KMC X9 ketting op de SRAM cassette? Dit zal waarschijnlijk geen probleem zijn, maar wellicht zijn er ervaringsdeskundigen? Ik probeer me een te oriënteren, maar zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer.... :roll:

Vervangen jullie trouwens de derailleur wieltjes ook als de cassette (en dus ook de ketting) vervangen wordt?

Bedankt alvast voor de verhelderende ideeën.
ST1 Wit * 522Wh gouden accu * Schwalbe Big Bens * Grijze Abus Pedelec+ helm * Cat-ears * Northwave Husky winterschoen * Shimano Click'r combipedalen
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Na 5000 km denk ik dat het ver tijd wordt om mijn cassette te vervangen. Ik heb een ST1 waar een freewheel SunRace 9 speed cassette op zit. Welke speciale tools heb ik daar voor nodig? Blijkbaar een speciale dop, maar daar zijn ook weer verschillende soorten en maten in, en ik wil wel gelijk de juiste bestellen natuurlijk...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

http://www.sunrace.com/en/products/detail/tlfw1

En deze past volgens mij ook:
https://www.parktool.com/product/freewh ... ver-fr-1-3

Daar staan de maten bij, dus je zou het even bij je dealer of Sunrace kunnen controleren, of het de goeie is. Volgens mij wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Die parktool had ik ook al in’t vizier, dat gaat hem wel worden (met 12 inkeepingen).
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie