Klopt, maar stond niet in je requirements
Toeter / Claxon en regenweer, geen goed concept
Tijdens mijn testrit met de Klever X -speed haalde ik een gemiddelde GPS snelheid van 41,5 km/h waarbij ik de helft van de tijd in standje 2 reed (test was over 20 km, windstil en 2°C). Ik heb met mijn ST2 het stuk dat ik in standje 3 aflegde met de X-speed nooit aan de zelfde gemiddelde snelheid kunnen afleggen.Daniel1975 schreef: ↑29 nov 2018, 10:51 Grapjas....
En noem mij eens 1 volwaardig alternatief waarmee ik ook 33km met 39,9 gemiddeld (tegenwind) of 42,4 gemiddeld (meewind) af kan leggen?
Stromer is zeker nog niet perfect, maar jouw stelling is natuurlijk onzin.
Met de 850Wh batterij kan hij dat meer dan 33 km ver ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een kilometer of 7 verder ja, meer wordt het niet met de X-Speed + 850Wh accu onder de huidige omstandigheden, als ik de ervaringen zo lees.
Ik heb gelezen van iemand wier X-Speed met 850Wh accu voor herstel naar de dealer moest. Die kreeg, tegen zijn zin, een ST2 met 815Wh accu mee en hield op hetzelfde traject 15-35% accu over.
Daarnaast kampt ook de X-Speed, helaas, met een aardige riedel opstartproblemen en kinderziektes.
Ik heb gelezen van iemand wier X-Speed met 850Wh accu voor herstel naar de dealer moest. Die kreeg, tegen zijn zin, een ST2 met 815Wh accu mee en hield op hetzelfde traject 15-35% accu over.
Daarnaast kampt ook de X-Speed, helaas, met een aardige riedel opstartproblemen en kinderziektes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Om de stelling “geen goede fiets” als onzin te betitelen, is ‘onzin’. ;-)
Het hangt af van de eisen. Ik vind de eis: probleemloos functioneren, ook bij regen niet o’n rare eis...
Het hangt af van de eisen. Ik vind de eis: probleemloos functioneren, ook bij regen niet o’n rare eis...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Er is ook helemaal niemand op dit forum die dat een rare eis vindt, of die zoiets hier heeft geschreven, zelfs niet in reactie op de overtrokken stelling dat een Stromer enkel geschikt is voor de showroom.
Er bestaat een groot verschil tussen gefundeerde/opbouwende kritiek, en afbrekende kritiek die tot niks leidt en dus geen enkele toegevoegde waarde kent. Kritiek is prima, maar voor kritiek van die laatste categorie verwijs ik graag naar hapsnap-platformen zoals Facebook; daar vinden dergelijke opmerkingen veelal wel gretig bijval (of tegengas op vergelijkbaar niveau).
Er bestaat een groot verschil tussen gefundeerde/opbouwende kritiek, en afbrekende kritiek die tot niks leidt en dus geen enkele toegevoegde waarde kent. Kritiek is prima, maar voor kritiek van die laatste categorie verwijs ik graag naar hapsnap-platformen zoals Facebook; daar vinden dergelijke opmerkingen veelal wel gretig bijval (of tegengas op vergelijkbaar niveau).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik kon 35km rijden op één lading van de 570Wh batterij...Stromeur schreef: ↑29 nov 2018, 20:42 Een kilometer of 7 verder ja, meer wordt het niet met de X-Speed + 850Wh accu onder de huidige omstandigheden, als ik de ervaringen zo lees.
Ik heb gelezen van iemand wier X-Speed met 850Wh accu voor herstel naar de dealer moest. Die kreeg, tegen zijn zin, een ST2 met 815Wh accu mee en hield op hetzelfde traject 15-35% accu over.
Volgens mijn fietsenmaker zijn er ook wel wat problemen inderdaad, maar ik ben niet zeker dat Stromer het beter doet. En MY2019 van Klever zal waarschijnlijk een pak betrouwbaarder zijn dan eender welke Stromer (Klever heeft het ontwerp bijgestuurd, door alle oorzaken van defecten aan te passen).Daarnaast kampt ook de X-Speed, helaas, met een aardige riedel opstartproblemen en kinderziektes.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb inmiddels dermate veel ervaringen met de 850Wh accu van Klever gelezen gelezen dat ik jouw individuele ervaring daar niet meer zomaar tegenover durf te zetten. Bovendien gaat de 850Wh accu vergezeld van een FW update waar gebruikers niet blij mee zijn. Er zijn zelfs Klever-bezitters die liever hun 570Wh accu houden en daar een tweede van bij willen kopen. Klever-accu's gaan een stuk makkelijker mee in een fietstas dan zo'n lange Stromer-torpedo, dus ik snap die keus wel.
Ik vind overigens ook niet dat Stromer het zoveel beter doet. Ik weet alleen dat Stromers fiets-technisch meer deugen dan de X-Speed, en dat Stromer de issues uit 2017 serieus heeft aangepakt. Maar het is duidelijk dat er in 2018 bij Stromer nieuwe issues voor in de plaats zijn gekomen, al heb ik de indruk dat de uitval dit jaar fors lager is dan in 2017. Dat wordt ook beaamd door de Stromer dealers (al zijn die natuurlijk nooit helemaal partijdig).
We dachten denk ik allemaal dat de X-Speed dit jaar een echte Stromer-killer zou worden en dat is om diverse redenen niet gebeurd. Ook voor probleemvrije Klevers in 2019 geldt daarom wat mij betreft, net als bij Stromer: eerst zien, dan geloven.
Ik vind overigens ook niet dat Stromer het zoveel beter doet. Ik weet alleen dat Stromers fiets-technisch meer deugen dan de X-Speed, en dat Stromer de issues uit 2017 serieus heeft aangepakt. Maar het is duidelijk dat er in 2018 bij Stromer nieuwe issues voor in de plaats zijn gekomen, al heb ik de indruk dat de uitval dit jaar fors lager is dan in 2017. Dat wordt ook beaamd door de Stromer dealers (al zijn die natuurlijk nooit helemaal partijdig).
We dachten denk ik allemaal dat de X-Speed dit jaar een echte Stromer-killer zou worden en dat is om diverse redenen niet gebeurd. Ook voor probleemvrije Klevers in 2019 geldt daarom wat mij betreft, net als bij Stromer: eerst zien, dan geloven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Mwah... Ik zie steeds weer, bij alle merken SP's, dat vernieuwing gepaard gaat met de nodige problemen. Nu zijn we hier, terecht, kritiek aan het leveren op de vaak teleurstellende kwaliteit van verschillende modellen Stromer. Ook concluderen we, wederom terecht, dat de belangrijkste concurrent het niet veel beter doet. Maar vervolgens spreek jij uit dat je de komende delta bij Stromer niet vertrouwd en die van Klever wel? Die snap ik niet zo goed.
De track record van Stromer is welliswaar niet fantastisch, maar ze hebben in elk geval laten zien dat ze problemen kunnen oplossen. Klever moet dat wat mij betreft nog laten zien. De wijze waarop ze tot nu toe problemen oplossen (o.a. de accu vergroting die na ruim 6 maanden vertraging, nog steeds verre van probleemloos is) heeft mij nog niet overtuigd.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik een goeie 30, dat was nog niet met vorst en ook niet met echt flinke wind tegen. Met vorst en windkracht 5 tegen verwacht ik met de 850Wh accu niet heel veel verder te komen dan de genoemde 40 km.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik ben deze namiddag naar mijn dealer geweest om mijn toeter / claxon te laten nakijken. Men heeft de cover van de claxon verwijderd, de boel wat gereinigd en iets bij geregeld. Volgens de technieker was het probleem niet te wijten aan water of vuil indringing, maar omdat er iets niet goed afgesteld zou zijn (metalen klepje dat trilt in toeter / claxon kreeg ik als verklaring). De technieker demonstreerde het en alles leek opnieuw te werken. Een 100-tal meter nadat ik vertrokken was, de toeter /claxon opnieuw getest. Er kwam geen enkel geluid meer uit??? 180° gedraaid en terug naar mijn dealer gereden. Technieker heeft bel op mijn fiets gemonteerd en gemeld dat hij nieuwe toeter /claxon gaat bestellen.
Ik voel me er niet echt confident bij.
Ik heb de fiets nog maar sedert begin november. Het rijden is top. Maar voor de rest heb ik nog niet echt veel geluk gehad met mijn fiets. Ik zit nog met iets bizar en zou jullie om raad willen vragen, maar zal hiervoor zo dadelijk een apart topic voor openen.
Ik voel me er niet echt confident bij.
Ik heb de fiets nog maar sedert begin november. Het rijden is top. Maar voor de rest heb ik nog niet echt veel geluk gehad met mijn fiets. Ik zit nog met iets bizar en zou jullie om raad willen vragen, maar zal hiervoor zo dadelijk een apart topic voor openen.
ST1X van 11-2018