Stromer ST2 lader (CR245) openen

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Inderdaad, noemen we 'n sticker in B ook wel 'n klever.. :oops:
Het is niet de sticker die voor 'n stiller geluid zorgde, maar het drupje olie die het lager smeerde.
Je hebt ventilators die draaien op 'n busje of die draaien op 'n kogellager. Zoals je kan snappen zijn die draaien op 'n kogellagertje te preferen. En je kan ze natuurlijk ook verkeerd monteren, zodat ze de warmte niet uit de behuizing zuigen maar lucht van buiten erin blazen. Verder maakt de stand van de schoepen ook een verschil wat luchtverplaating betreft. Kort door de bocht, elke ventilator, ook is ie van dezelfde grootte, is niet identiek wat prestaties aangaat.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb een filmpje gevonden op Youtube. :D
Heb je dus wel een ventilator nodig die draait met een kogellager en niet op een busje.


Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Zojuist een CR190 lader geopend i.v.m. een rammeltje:
Openen gaat hetzelfde als de CR245 hiervoor; behalve het zwarte kabeltje dat daar losgeschroefd werd, want dat zit niet in de CR190.
Wel dient het witte stekkertje losgeklikt te worden door de zijkanten voorzichtig in te knijpen. Vervolgens kan de deksel volledig worden verwijderd.

Daarna heb je de bodem met een grote printplaat met diverse elektrische componenten en de deksel met een klein printplaatje erin dat met drie schroefjes vast zou moeten zitten...
IMG_8256.jpeg
IMG_8256.jpeg (82.61 KiB) 3062 keer bekeken
Wat dan opviel is dat het kunststof waar de drie schroefjes de printplaat op vasthouden, volledig was vergaan (zie foto en restanten van het verkruimelde kunststof naast de deksel. Hiermee ontstaat er een risico dat de drie schroefjes vanuit de deksel op de onderste printplaat met diverse componenten vallen, met gevaar op kortsluiting.
Hopelijk is dit exemplarisch, want van het gegoten kunststof waarin de drie schroefjes zaten, is niets meer over.
IMG_1356.jpeg
IMG_1356.jpeg (86.66 KiB) 3062 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het lijkt erop dat ze door de interne warmte hard geworden zijn en gebroken.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Dat zou heel goed kunnen; de kunststof “pilaartjes” waar de drie schroefjes in horen zijn veel te dun uitgevoerd en ook is de kwaliteit van dit plastic niet al te best:
Vastgesteld dat dat kunststof nu erg bros is en makkelijk breekt/verpulverd.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb zojuist mijn eigen lader nog eens opengehaald. Bij mij zit er ook een Sunon fan in, dat was een paar jaar geleden de stilste fan die ik kon vinden (op basis van specs).

Ik heb mijn ventilator met teflon spray gesmeerd, zoals in het filmpje getoond werd. Als er al verschil in geluid is dan is het niet noemenswaardig. Jammer, het was het proberen waard :ak
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie