Supernova M99 PRO

Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Getest op een ST2

Demonteer accu bak ( en deur)
Verwijder de originele lamp
Sluit het Bosch relais op de bedrading van de originele lamp aan
De M99 gebruik je alleen de Rode en Zwarte draad
Zwarte draad aan zwart van de dubbele stekker onder in de frame buis
Rode draad aan relais
Andere rode van de fiets aan het relais
Zie schema

Aansluiten op eigen risico

:bi :bi :bi
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (74.38 KiB) 7101 keer bekeken
Laatst gewijzigd door benoist1 op 03 dec 2017, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ST2 Black
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Nice. Waarom het relais? Zou toch prima moeten werken zonder het relais?
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Ik neem aan dat met het relais via de normale aan/uit schakelaar de supernova ingeschakeld wordt en met de "magura" drukknop het grootlicht.

Als ik het dus goed begrijp:
Het verschil met de ST2s is dan dus de extra schakelaar voor het grootlicht, wat dus bij de ST2s met de Stromerknop bedient wordt.

Gaat bij een ST2s de verlichting altijd aan en is deze niet uit te schakelen (de intelligente auto-dim functie) en wordt grootlicht met de Stromerknop bedient?
Zou bij bovenstaande dus betekenen dat je in tegenstelling tot de ST2s ook zonder licht kunt rijden overdag... heeft mijn voorkeur ;-)
Laatst gewijzigd door Fietske op 03 dec 2017, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Mooie puzzelactie!
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Is in principe niet nodig want de lamp heeft een sensor en gaat automatisch van daglicht naar dimlicht.

Nog Wel even even diode over de spoel van het relais plaatsen. Waarbij de kathode kant met het streepje aan de + (rode draad) en de anode aan de min kant komt.
Weet niet zeker of de diode al in het relais is ingebouwd.

Is er ook getest met de achterlicht unit icm. deze lamp?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Patrikius
Is er ook getest met de achterlicht unit icm. deze lamp?

Nee die heb ik niet liggen dus niet geprobeerd

Fietske
Ik neem aan dat met het relais via de normale aan/uit schakelaar de supernova ingeschakeld wordt en met de "magura" drukknop het grootlicht.

JA

Als ik het dus goed begrijp:
Het verschil met de ST2s is dan dus de extra schakelaar voor het grootlicht, wat dus bij de ST2s met de Stromerknop bedient wordt.

Klopt

rvaneijk
Waarom een relais ?? omdat als je de fiets met omni oproept dan ook de lamp ging branden en de M99 wel erg lang aan bleef als je de fiets uit zetten
ST2 Black
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

benoist1 schreef: 04 dec 2017, 14:06 rvaneijk
Waarom een relais ?? omdat als je de fiets met omni oproept dan ook de lamp ging branden en de M99 wel erg lang aan bleef als je de fiets uit zetten
Helder. Zou je ter illustratie een foto willen posten van het relais met de (nieuwe) aansluiting? Dan weten we hoe het er een beetje uitziet in de praktijk.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Kijk, dit kreeg ik vandaag in mijn mail.

Ik heb gevraagd wat er benodigd was om de achterverlichting inclusief remlicht aan te sluiten die bij de supernova m90 pro hoort.
Dit gezegd hebbende, is de claxon ook geen probleem meer dan.

Hi Patrick

The following cables would be necessary :

https://shop.supernova-design.com/de_DE ... ategory=31

https://shop.supernova-design.com/de_DE ... ategory=31

Please kindly also check if you do you have a Magura brake leaver MTe 4 or 5 ( closed)
the brake is necessary to make it work.

Please let me know if you need any further assistance, I will be glad to help you.

Mit freundlichen Grüßen // Kind Regards,

Regina Furch
Sales International
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Leuk dat je dit aan het uitzoeken bent, ik wou ook deze lamp en de claxon monteren. Maar ik ben er nog niet toe gekomen verder opzoek werk te doen.
Het remlicht weet ik wel niet of het gaat werken omdat je contact van je remmen al in gebruik is. Dit kun je niet zomaar dubbel aftakken.

Edit:
Ook zie ik dat het achterlichten en de claxon 12V zijn en de hoofdspanning 36V.?
Voor het achterlicht wordt dit mogelijk geregeld in de voorlamp, ook omdat het achterlicht 2 sterktes zou moeten hebben. Normaal en remmen. Als je enkel de claxon wil kun je dus niet gewoon het achtelicht vervangen door de claxon en de remswitches door de claxon knop. Maar waar vind je dan 12V voor de cloxon?
Weet je trouwens op hoeveel volt de standaard ST2 lamp werkt?
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Mooi schema. Nu ben ik niet zo heel technisch als het aan komt op elektriciteit, maar toch wil ik jullie even een gedachtenspinseltje voorhouden.

In het menu van je Stromer (2)kun je er voor kiezen om dagrijverlichting gelijk te schakelen met je dimlicht. Als je die optie inschakelt, komt dan je verlichtingsknop op het stuur "vrij" om groot licht te bedienen?
Plaats reactie