Stromer icm Water

Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Vanochtend een erg natte ochtend gehad richting werk en aangezien ik met een aardig tempo fiets was ik helaas te laat met afremmen onder een viaduct. Gevolg.... ik leek wel een duikboot :bc maar gelukkig was ik er ook weer snel uit en hield er alleen natte schoenen aan over. Wel was de plas waar ik doorheen fietste een cm of 30 en door mijn vaart kwam het water aardig omhoog.

Nu vroeg ik mij af of ik mij zorgen moet gaan maken wat betreft de elektronica van de fiets. Heb net het batterijvak gechecked maar die was kurk droog.

Iemand ervaring hiermee?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In ieder geval alvast mooi dat het accuvak helemaal droog is en dat je niet meteen een storing of foutmelding hebt gekregen. Verder is het erg lastig in te schatten of je je zorgen moet maken.

Mijn advies: zet je Stromer de rest van je werkdag in een droge, warme ruimte zodat alles goed kan drogen. (Haal voor de zekerheid toch even de accu eruit en laat de deur van het accuvak open staan. Als je de accu op moet laden voor de terugreis, doe dat dan extern.) Je merkt het straks vanzelf of er toch problemen zijn, want dan krijg je wel een foutmelding. Maar omdat je Stromer het is blijven doen nadat-ie voor duikboot heeft gespeeld vermoed ik dat het wel meevalt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hihi, eentje voor in het woordenboek: een stroomboot :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

FreddyH schreef: 30 okt 2018, 23:50 een stroomboot
:ay
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Of overstromer :P
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Wow, echte Stromantiek!
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Lomito

Als er even een stevige bui valt is hier bij het dorp een fietserstunneltje onder de A15 waar water blijft staan. De dealer krijgt genoeg E-fietsen ter reparatie waarbij de middenmotor net even kopje onder is geweest en dan "opeens niets meer doet"... Gelukkig zit de dealer niet al te ver van dit fietszwembad zodat de gestrande fietsers weer snel op pad kunnen met een leenfiets.

Met de Stromer heb ik het nog niet uitgeprobeerd, omrijden met een Stromer is immers geen straf.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

ha ha, nou lomito liever niet naar de FM, maar voor ik het wist zat ik erin..... je gaat rechts de bocht en rijd meteen het tunneltje in. Maar tot nu toe doet hij het vanouds, de tijd zal het leren
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

harmroest schreef: 30 okt 2018, 09:11 Nu vroeg ik mij af of ik mij zorgen moet gaan maken wat betreft de elektronica van de fiets. Heb net het batterijvak gechecked maar die was kurk droog.
Met een ST1X 2017 zonder krimpkousen? Ja! Maar zo te zien is dat bij jou niet het geval. Bij mij heeft de controller het begeven na enkele regenritjes vorige winter. De dealer heeft toen krimpkousen over de connectors getrokken en de controller vervangen. Normaal doen ze dat nu automatisch als het nog niet gebeurd is.
Het feit dat de batterij droog is gebleven zegt genoeg. Bij mij is de bovenkant van de batterij wel eens vochtig geweest na het rijden in een flinke regenbui, zelfs zonder te moeten waden zoals jij. Het verlengde spatbord van Jroen heeft er voor gezorgd dat dit niet of nauwelijks meer voorkomt, al heb ik die nog niet kunnen testen in een echte hoosbui.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Buzze schreef: 31 okt 2018, 11:36
harmroest schreef: 30 okt 2018, 09:11 Nu vroeg ik mij af of ik mij zorgen moet gaan maken wat betreft de elektronica van de fiets. Heb net het batterijvak gechecked maar die was kurk droog.
Met een ST1X 2017 zonder krimpkousen? Ja! Maar zo te zien is dat bij jou niet het geval. Bij mij heeft de controller het begeven na enkele regenritjes vorige winter. De dealer heeft toen krimpkousen over de connectors getrokken en de controller vervangen. Normaal doen ze dat nu automatisch als het nog niet gebeurd is.
Het feit dat de batterij droog is gebleven zegt genoeg. Bij mij is de bovenkant van de batterij wel eens vochtig geweest na het rijden in een flinke regenbui, zelfs zonder te moeten waden zoals jij. Het verlengde spatbord van Jroen heeft er voor gezorgd dat dit niet of nauwelijks meer voorkomt, al heb ik die nog niet kunnen testen in een echte hoosbui.

Waarschijnlijk is de krimpkous nog niet geplaatst bij mij aangezien ik hem bij de internetwinkel heb gekocht. Maar ben blij dat hij droog was. Het is overigens een ST2. Ik heb nu de conti winter 1.90 eronder zitten en moet zeggen dat ik veel minder last van het water heb dan met de Big bens, Hierdoor is een spatbord verlenger ook niet nodig
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie