Claxon ... luid genoeg ?

netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Ik ben toch even benieuwd naar de ervaringen van anderen m.b.t. De claxon.

Mijn ST3 heeft zo een ding, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem onder al het windruis geweld nauwelijks hoor. Ook mijn medeweggebruikers lijken het niet te horen ( of ze trekken zich er gewoon niks van aan :bh: ).

Ervaringen jullie dat ook of is er iets mis met mijn claxon ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet op afstand te beoordelen. Kortste klap is iemand anders opzoeken met een Stromer met claxon of naar de dealer gaat als die nog een Stromer heeft staan, en vergelijken.

Mijn Stromer is van voor de toetertijd. Maar wat me wel opviel is dat de toeter in een binnenruimte (bij mijn dealer getest) echt heel veel harder klinkt dan buiten, dat is ook logisch. Ik vond 'm zelf buiten wel voldoende om mensen hun aandacht mee te trekken. Werkte beter dan de Spurcycle.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

echte chinese kwaliteit ;) maar werkt goed https://nl.aliexpress.com/item/GUB-Q-21 ... fe2dc35-16
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Lomito

De claxon op mijn ST5 was ook zo'n zielig miep-miepje... dealer heeft een membraan verwijderd en nu blaas ik het onkruid tussen de tegels uit. Automobilisten zijn nu onder de indruk!
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Lomito schreef: 16 okt 2018, 15:32 De claxon op mijn ST5 was ook zo'n zielig miep-miepje... dealer heeft een membraan verwijderd en nu blaas ik het onkruid tussen de tegels uit. Automobilisten zijn nu onder de indruk!
Klinkt goed :lol: . Is dat iets wat ik zelf kan doen ?
Lomito

Stelt weinig voor maar met een topdealer op 300 meter afstand word je best lui, dat membraan was in een minuutje verwijderd en daarna heb je onkruidbestrijding op je fiets.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Een tijd geleden werd ik op m'n racefiets ingehaald door een claxonnerende Stromer, ik schrok me een ongeluk. Inderdaad blaast die toeter het onkruid tussen de tegels uit, een irritant geluid.
Op m'n ST5 gebruik ik hem nooit, enkel een Spurcycle. Mogelijk zou ik hem echter wel gebruiken in een noodsituatie.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Er zijn natuurlijk ook weer EU regeltjes die het geluid en luidsterkte van de claxon bepaald hebben. Op m'n motor staat ook zo'n hees schorrend ding, dit al eens onder de aandacht gebracht, maar volgens de dealer voldeed deze aan de opgelegde normen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
PeterD
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2018, 18:19

Lomito schreef: 16 okt 2018, 15:32 De claxon op mijn ST5 was ook zo'n zielig miep-miepje... dealer heeft een membraan verwijderd en nu blaas ik het onkruid tussen de tegels uit. Automobilisten zijn nu onder de indruk!
Beste Lomito,

Ik heb het zelfde probleem,kun je me eens specifiek zeggen waar dat membraan zit en hoe ik te werk ga of met een foto met aanwijzing :ay

Alvast bedankt.

Mvg,

Peter
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Krid schreef: 16 okt 2018, 16:00 Een tijd geleden werd ik op m'n racefiets ingehaald door een claxonnerende Stromer, ik schrok me een ongeluk. Inderdaad blaast die toeter het onkruid tussen de tegels uit, een irritant geluid.
Op m'n ST5 gebruik ik hem nooit, enkel een Spurcycle. Mogelijk zou ik hem echter wel gebruiken in een noodsituatie.
Ik gebruik ook eerst de spurcycle. Maar indien er geen reactie volgt na twee keer bellen, volgt de toeter om mensen diets te maken dat ik eraan kom.
Bij automobilisten gebruik in onmiddellijk de toeter.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie