Update gebruikersstatistieken

Ignacio
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:52
Locatie: Beerse (België)

jjj schreef: 14 okt 2018, 03:47 Kun je aangeven wanneer je fiets in jou bezit is gekomen?
Ik heb de fiets ontvangen op zaterdag 13 oktober 2018

In de app is nog steeds geen verbetering helaas
ST1X 2018 20" Charcoal Green 983Wh: GP3-L Grips, Nep Spurcycle, Quad Lock, Hybride klikpedalen, CTC II, 2x Thule Shield Pannier L, Bodyfloat, Ali Lamp :d3:

Woon-Werkverkeer: 51,7km enkel. Antwerpse Kempen - Scheldelaan
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo, hier hetzelfde probleem. Twee ST2s.
Totaal stand wordt op de app (nu) goed weergegeven, maar dag, week, maand, etc. standen niet.
Verder wordt de locatie van de fiets hapsnap weergegeven. Soms wel goed, vaker ook niet.
Dealer heeft van een van beide fietsen als try out de OMNI uitgewisseld, maar levert geen verbetering. App opnieuw geinstalleerd. Geen oplossing. Overigens waren bij de aflevering van de nieuwe fietsen ook alle gebruikers totaal data van onze vorige, verkochte, fietsen hardnekkig opgeteld bij de nieuwe fiets, terwijl de fiets wel uit onze app verdwenen was.
De afbeelding klopt bij ons overigens wel.
Onze fietsen zijn bijna een maand oud, even oud als het probleem.
De dealer gaat weer contact opnemen met Stromer, geduld dus.
Ik vrees dat er een configuratie management probleem in de software gedoken is met de introductie van de nieuwere fietsen, en dat alle Stromer versies die recent zijn of worden afgeleverd, dit probleem kunnen hebben of krijgen.
Afwachten is de enige remedie.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oude gegevens van de eerdere bikes moet Stromer gewoon verwijderen (en dat zullen ze ook wel doen).

De OMNI peilt periodiek de locatie, niet real time. Mijn Stromer stond volgens de OMNI regelmatig bij de Jumbo waar ik langs reed naar mijn werk een km verderop.

De verbinding tussen de Stromer OMNI en de app is soms wel wat nukkig. Dit kan uiteenlopende oorzaken hebben en zal dus per geval door de dealer/Stromer moeten worden bekeken.

Het lijkt me geen probleem van alle nieuw geleverde Stromers want dan zou het hier veel harder klachten regenen en kwam overal dezelfde root cause uit naar boven, dat is allebei (vooralsnog) niet het geval.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Gisteren heeft m’n FM contact opgenomen met Stromer om het probleem te verhelpen. Mijn fiets moest de hele dag ‘aan’ staan (buiten) maar tot op het moment van dit schrijven nog geen veranderingen waargenomen.

Wel 130 km gefietst en nu pas voor de eerste keer opladen! Nice! 👌🏻
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer9000 schreef: 17 okt 2018, 23:07 Gisteren heeft m’n FM contact opgenomen met Stromer om het probleem te verhelpen. Mijn fiets moest de hele dag ‘aan’ staan (buiten) maar tot op het moment van dit schrijven nog geen veranderingen waargenomen.
Stromer zal wel aan het testen zijn of ze je bike kunnen bereiken. Prima zaak lijkt me. Hopelijk wordt het snel opgelost!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur schreef: 17 okt 2018, 19:50 Oude gegevens van de eerdere bikes moet Stromer gewoon verwijderen (en dat zullen ze ook wel doen).

De OMNI peilt periodiek de locatie, niet real time. Mijn Stromer stond volgens de OMNI regelmatig bij de Jumbo waar ik langs reed naar mijn werk een km verderop.

De verbinding tussen de Stromer OMNI en de app is soms wel wat nukkig. Dit kan uiteenlopende oorzaken hebben en zal dus per geval door de dealer/Stromer moeten worden bekeken.

Het lijkt me geen probleem van alle nieuw geleverde Stromers want dan zou het hier veel harder klachten regenen en kwam overal dezelfde root cause uit naar boven, dat is allebei (vooralsnog) niet het geval.
Het bijzondere is inderdaad dat onze beide fietsen vergelijkbare, maar niet dezelfde app. problemen hebben. Dat maakt het naast een app software problem wellicht ook nog een issue met de hardware van de fietsen (die weliswaar hetzelfde zou moeten zijn . . . ).
Ik vrees dat we gewoon moeten wachten tot elke bijdrage tot dit probleempje is geidentificeerd.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 18 okt 2018, 19:49 Dat maakt het naast een app software problem wellicht ook nog een issue met de hardware van de fietsen
Waarom? Ik zou eerst afwachten wat Stromer identificeert als root-cause alvorens er zelf de hardware bij te betrekken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur schreef: 18 okt 2018, 20:20
Stroompje schreef: 18 okt 2018, 19:49 Dat maakt het naast een app software problem wellicht ook nog een issue met de hardware van de fietsen
Waarom? Ik zou eerst afwachten wat Stromer identificeert als root-cause alvorens er zelf de hardware bij te betrekken.
Stromeur,

Dat is precies wat ik in de volgende zin voorstel:

“Ik vrees dat we gewoon moeten wachten tot elke bijdrage tot dit probleempje is geidentificeerd”
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stroompje schreef: 18 okt 2018, 21:17
Stromeur schreef: 18 okt 2018, 20:20 Waarom? Ik zou eerst afwachten wat Stromer identificeert als root-cause alvorens er zelf de hardware bij te betrekken.
Dat is precies wat ik in de volgende zin voorstel:
“Ik vrees dat we gewoon moeten wachten tot elke bijdrage tot dit probleempje is geidentificeerd”
Maar daarnaast verzin je er gelijk nog een potentiele oorzaak bij. Allemaal leuk, maar compleet uit de lucht gegrepen. Dat is denk ik waar Stromeur op reageerde.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pharms
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2018, 22:07

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem met mijn St2 model 2017 die ik net heb aangeschaft. De ritten blijven op nul terwijl ik natuurlijk wel lekker aan het fietsen ben geweest.
Als iemand de oplossing weet: graag posten!
Bijlagen
Screenshot_20181018-215637.png
Screenshot_20181018-215637.png (111.15 KiB) 3408 keer bekeken
Plaats reactie