remblokjes vervangen

Voor (elektro)technische vragen, fietsonderhoud en -onderdelen.
Reinout-ST3
Veteraan | Forum Supporter

Re: remblokjes vervangen

Bericht door Reinout-ST3 » 02 feb 2018, 13:20

Goedemiddag allemaal,

sinds gisteren een blijvend schurend geluid bij het voorwiel.
"normaal" is dat een verdwaald zandkorreltje wat ergens bij de schijf-rem-pad zit en gezellig blijft hangend. Een paar keer remmen en een stukje rijden.....en weg.
Dit was een blijvertje. En om 04.00 vroeg is zoiets heel hinderlijk want ik kan juist genieten van de stilte.
Ook even serieus afspuiten bij de remklauw bracht niet het gewenste effect....het bleef schrapen.
Dus maar even langs de FM. Die hadden geen enkele moeite de oorzaak te vinden: volledig versleten voor-remblokjes.
De achter-remblokjes gingen een dikke 10.000 km mee en deze voor-remblokjes bijna 15.000 km (maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze best wel eerder gewisseld mochten worden).
Daarmee vind ik deze originele Stromer (Tektro) blokjes eigenlijk best wel van toffe kwaliteit. Ja....ze piepen. Maar ook ja.....ze gaan KEURIG lang mee. Hier is niet op bezuinigd.

Alvast prettig weekend. Volgende week weer een frisse week voor de boeg.
Reinout
Bijlagen
DSCN0254.JPG
Screenshot_2018-02-02-11-27-34.png

Wiebe

Bericht door Wiebe » 02 feb 2018, 13:37

Die is best wel op ja :D
Wel enigszins scheef afgesleten, is dat normaal voor de fiets? En je schijf is nog ok?
St1X 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 6500+ and counting.

Reinout-ST3

Bericht door Reinout-ST3 » 02 feb 2018, 14:50

De schijf zelf is nog prima.
En of dit soort slijtage normaal is weet ik niet......voor mij is dit mijn eerst Stromer.....die ik dan ook gelijk een gezonde duurtest laat ondergaan (hi hi).
En mijn St1x houdt zich daar keurig in staande !

Alvast prettig weekend,
Reinout

fredvh
Rookie
Rookie

Bericht door fredvh » 27 jun 2018, 16:59

Beste stømers, buiten het feit dat de remmen van de st2 al van in het begin piepen maken ze nog een andere soort herrie (al van in het begin). Op de youtubelink hieronder is het exacte geluid hoorbaar (weliswaar niet mijn fiets op het filmpje). Volgens mijn dealer is dit “normaal” en moet hij ingeremd worden...herkennen jullie dit? Ik heb het gevoel dat dit niet zo “normaal” is...

Alvast bedankt!groetjes.

Zebbernaut
Moderator | Forum Supporter
Moderator | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 07 jul 2018, 09:35

fredvh schreef:
27 jun 2018, 16:59
Beste stømers, buiten het feit dat de remmen van de st2 al van in het begin piepen maken ze nog een andere soort herrie (al van in het begin).
Zeer toevallig mijn originele blokjes gisteren eruit gehaald en vervangen door nieuwe, mijn originele hadden dit geluid ook en heb er 5000km mee kunnen doen zonder problemen. Dit was bij mij wel het enige geluid dat ze maakten piepen hebben ze nooit gedaan.

De nieuwe heb ik van morgen al voor de helft ingeremd op weg naar het werk, werd aangeraden om een 30 tal keer van 25km/u naar 0 af te remmen en heb dat dan maar gedaan. De nieuwe piepen dan weer wel :lol:

rvaneijk
Veteraan
Veteraan

Bericht door rvaneijk » 07 jul 2018, 15:22

Nice! Dank voor de terugkoppeling Reinout. Dat zijn goede rapportcijfers.
Reinout-ST3 schreef:
02 feb 2018, 13:20
De achter-remblokjes gingen een dikke 10.000 km mee en deze voor-remblokjes bijna 15.000 km (maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze best wel eerder gewisseld mochten worden).
Daarmee vind ik deze originele Stromer (Tektro) blokjes eigenlijk best wel van toffe kwaliteit. Ja....ze piepen. Maar ook ja.....ze gaan KEURIG lang mee. Hier is niet op bezuinigd.

Plaats reactie