Speling balhoofd

Plaats reactie
AirJonn
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:00

Hi,

Ik ben vandaag bezig geweest mijn nieuwe ST2 te voorzien van wat meer comfort.
Zadelpen zit erop, de Rehshift Shockstop stuurpen ging helaas wat lastiger.

Had wat problemen met de balhoofdplug (heet dat zo?).
Deze dus:
IMG_2421.JPG
IMG_2421.JPG (171.57 KiB) 2453 keer bekeken
Hij viel eerst uit elkaar in het frame omdat ik deze te los had gedraaid, met wat moeite weer alles bij elkaar en in elkaar geschroeft. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de speling eruit.

Wat zou de initiele positie moeten zijn van deze schroef en zwarte kap?
Ik snap dat het ding uitzet zodra je deze vastdraait maar hoe diep moet deze in het frame zitten?
Het vastdraaien van deze schroef lijkt echt 0 invloed te hebben op de speling.

Ik heb de reguliere stappen geprobeerd, eerst deze plug handvast, dan de andere 2 van de stuurpen op 5nm, dan deze weer, etc...

Dacht dat het nooit lastig kon zijn haha, tips zijn meer dan welkom :)
Cheers,
Arie
AirJonn
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:00

Ik ga even antwoord geven op mijn eigen vraag mocht iemand ook zo'n amateur zijn als ik met hetzelfde probleem :)

De zwarte kap doe je een paar wentelingen om het schroefdraad, vervolgens laat je het geheel naar binnen zakken en draai je de schroef aan zodat deze uitzet en vastzit.

Belangrijk is dat je boven aan de stuurpen 2/3 mm ruimte hebt, je hebt hier een extra spacer voor nodig op de ST2 icm met de Redshift shockstop (hier ging ik fout..).

Vervolgens moet je ook de onderste ring losdraaien van je stuurpen zodat alles loszit. Nu kan je de dop aandraaien, niet de schroef maar de dop zelf dus (hier ging ik ook fout...vandaar dat ie er ook uitviel), deze duwt nu alle spacers en ringen naar beneden vast.

Rest spreekt voor zich...

Waarschijnlijk voor de meeste gesneden koek maar ik heb me er suf naar gezocht... Maar goed als je het niet probeert leer je het ook nooit :ck:

Cheers!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank voor het delen van je oplossing. Velen doen dat niet, maar het wordt zeer gewaardeerd!

Je bent gelukkig niet de eerste hoor, die nat is gegaan met de expander (zo heet dat ding):

viewtopic.php?f=8&t=258&hilit=frame+gevallen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
AirJonn
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:00

Ah dat topic had ik idd niet gevonden! Ook ik heb met de fiets ondersteboven staan schudden om het spul eruit te krijgen haha.
Maar goed, al 2 weken inmiddels zeer teverden met het resultaat en de stuurpen :cool2:
Plaats reactie