Storing

Leosparr
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2017, 19:21
Locatie: Provincie Groningen
Merk SP: ST2

Vanavond vervelende storing: st2 wil niet starten, dwz display reageert niet op aan/uitknop. Vervolgens fiets met accu via oplader aan lichtnet. Display toont: accu 100% . Ook app springt naar 100% opgeladen. Bij afnemen oplader gaat display weer op zwart. Paar keer herhaald. Nvvt springt display op normaal. Helaas geen trapondersteuning en melding batt error oid, kort in beeld. Na opnieuw uitschakelen geeft display opnieuw geen reactie. Nu met de trein naar huis en morgen naar dealer. Heeft iemand een idee?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg, zo'n storing en dan niet met je Stromer naar huis kunnen fietsen.

Ik durf zo niet te zeggen waar dit aan ligt, maar als de bike wel normaal opstart aan de netstroom, en niet zodra die van het net wordt afgehaald, en de accu 100% opgeladen is, dan denk ik aan een probleem in het contact tussen de accu en de fiets. Heb je nog gecontroleerd of de contacten van je batterij zelf en de accu-connector in het batterijvak helemaal droog en schoon zijn?

Ik ben erg benieuwd wat het oordeel van je dealer gaat zijn. Laat het ons even weten!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rutger
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2017, 13:40

Inderdaad balen. Ik zou eerst even accu er helemaal uithalen en weer terugplaatsen. Heb laatst iets soortgelijks gehad en werkte daarna gelijk weer.
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Zoals ik het lees zou het volgende mogelijk kunnen zijn, op basis van mijn eigen ervaringen.

Check of je de laatste firmware erin heb zitten via de app. 3.4.0.2......67 en een visuele controle aan de elektrische bekabeling op beschadigingen.

Het lijkt mij dat het probleem zich voordoet in de controller of in de kabel naar de motor
Het uitvallen van het display kan daarmee te maken hebben.

Tijdens de laadcycli zal er geen vermogen door een controller naar de motor worden gestuurd.
zodra je de ST2 normaal aanzet wordt dat circuit geactiveerd en zal het als er een probleem zich voor doet zich eigen preventief afschakelen om verdere schade te voorkomen.

Het is zeker een ding wat de dealer zal moeten oplossen.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Leosparr
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2017, 19:21
Locatie: Provincie Groningen
Merk SP: ST2

Dank voor de reacties. Firmware is bij en kabels en verbindingen zijn schoon en onbeschadigd. Vandaag naar mijn dealer (Egbert Egberts in Groningen). Andere accu geplaatst en het probleem was opgelost. Uit de foutmeldingen was niet precies af te leiden wat er aan de hand was, mogelijk aansturing van de accu op de accu. Accu wordt opgestuurd en waarschijnlijk onder garantie vervangen. Met de fiets zelf is hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand. Zeer tevreden over adequate dealer. Wel een beetje bezorgd over kwetsbaarheid van een dure fiets. Al eerder is complete motor vervangen. Hoe gaat dat als de fiets een jaar ouder is. Ik voel wel voor het aankopen van een langere garantietermijn.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Leosparr schreef: 16 aug 2017, 19:36...en melding batt error oid, kort in beeld. ...
Was de foutmelding toch correct. :)
Je hebt wel pech (gehad) met je ST2. Gelukkig doet hij het weer. Hopelijk blijft het hierbij.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Balen Satbird !.
Je wilt betrouwbaarheid zeker voor de prijs van een Stromer .

N.a.v. de recente ervaringen van satbird , (of is het in dit geval sad-bird :cry: )
maar ook op grond van alle andere op dit forum gedeelde storingen en noodzakelijke gebleken vervangingen, ben ik met ik 't Satbrid eens dat een uitgebreidere garantie (a la "Apple care" ) geen overbodige luxe lijkt.

Biedt Stromer dat zelf aan of komt zo iets van vanuit een af te sluiten verzekering ?

En wat zijn de kosten ?

anyone ...?
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer biedt dit niet aan, en bij dealers heb ik er ook nog niks over vernomen.

Mijn ervaring is overigens dat problemen met een Stromer veelal in de eerste 500 a 1000km aan het licht komen. Dit zal dus bijna altijd binnen de garantieperiode van 2 jaar gebeuren. Dan is er niks aan de hand, want Stromer laat zonder morren onderdelen vervangen, ook de peperdure onderdelen zoals de controller en de motor.

Daarnaast vind ik extra garantie bijkopen een sigaar uit eigen doos. Elk product heeft een verwachte economische levensduur, waardoor je ook na het verlopen van de garantieperiode bij wet nog bepaalde rechten hebt. Nadeel is dat de bewijslast voor het ontstaan van het defect buiten garantie verschuift van de fabrikant naar de consument, en als consument is het niet altijd eenvoudig om aan te tonen dat een defect niet door een gebruikersfout is veroorzaakt.
Bij defecten buiten de garantieperiode ben je dus meer afhankelijk van de welwillendheid van je dealer en de fabrikant (in dit geval Stromer). Als er discussie ontstaat, dan zul je jezelf assertiever moeten opstellen of zelfs rechtsbijstand moeten inschakelen.

Persoonlijk heb ik er alle vertrouwen in dat ik er bij problemen buiten garantie wel uit ga komen met mijn dealer en met Stromer. Mijn relatie met mijn dealer Qicq is uitstekend en Stromer zelf heeft er, zeker in deze periode waarin de verkoop explosief is gestegen, ook helemaal geen belang bij om over 2 jaar in het ene na het andere conflict met de consument te belanden, want dan is het heel snel gedaan met de stevige marktpositie van dit mooie high-end merk.

Met het bijkopen van garantie koop je feitelijk je gemoedsrust: nog een jaar extra geen gedoe als er wat kapot gaat (als de voorwaarden tenminste gunstig zijn). Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen erg prettig is, ook al vind ik dit zelf niet nodig. Ik koop nooit garantie bij, op geen enkel product. Vooralsnog heb ik verlengde garantie op Stromers nergens aangeboden gezien en zou ik het geld voor die extra garantie fijn steken in een goeie rechtsbijstandsverzekering voor consumentenconflicten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Leosparr
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2017, 19:21
Locatie: Provincie Groningen
Merk SP: ST2

@Stromeur, dank voor je uitgebreide reactie. Ik ben het ook wel met je eens dat een langere garantie bijkopen ook nadelen heeft. Anderzijds zag ik op de Duitse of Zwitserse site dat Stromer daar wel een gecombineerde zeer uitgebreide verzekering en tot 3 jaar verlengde garantie aanbiedt voor 399 Chf, af te sluiten bij aanschaf. Dat had ik bij deze prijs en toch ook verplichte verzekering, wel aantrekkelijk gevonden. Maar goed, de service van de dealer is echt goed en de garantie van dealer en Stromer idem.
Lomito

Bij de ST2 s krijg je standaard 3 jaar garantie... weer zo'n puntje waarop de dure fiets toch waardevol blijkt.
Plaats reactie