Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

CTC2 winter, helaas wel in 2.0 versie, 50-584
Deze of de Veetyre winterband.....

https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 2%5D=22414
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb hetzelfde dilemma. Voor mij zijn de Conti's ook alleen in een iets smallere maat beschikbaar. Het is dat of toch weer de Schwalbe Marathon 365GT.

Vooralsnog neig ik toch naar de Conti's.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

In het winterbanden topic las ik dat de Vee Tire winterbanden iets smaller zijn dan de Pirelli. In gemonteerde toestand, niet kijken naar de verpakking. Ik wil de echte breedte wel een weten als iemand de breedte meet met een schuifmaat
In autobandenland is Conti een van de beste winterbandenproducenten. Ik neig ook eerder naar de Conti’s.
Bij een bandbreedte hoort ook een bepaalde velgbreedte. Daar zit wel wat marge in. Daarover lees ik niets in de specs.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik heb bij PBG (Continental Barneveld) gevraagd welke zomer- en winterbanden zij adviseren voor de ST3 en ST5, rekening houdend met de velgbreedte. Bij de ST3 staat erop geprint 584-35/6061H-T6. Ik heb ze ook de bandenmaten van de Pirelli’s verstrekt.
Welke maatgegevens staan op de ST5 velg?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

De velg van de ST3 en ST5 hebben dezelfde maat. Ik heb antwoord van PBG (vertraging door vakantieperikelen)

Mijn mail:
Beste Danielle,

Deze email stuur n.a.v. ons gesprek vanmorgen.

Ik heb een vraag over de banden voor een Stromer ST3 en ST5. Af fabriek worden die voorzien van 27.5” Pirelli banden
ST5: Cycl-e 57-584 (27.5 X 2.40)
ST3: Cycl-e ST 57-584 (27.5 X 2.35)

Ik ben mij nu alvast aan het oriënteren op winterbanden. De Continental Top CONTACT Winter II Premium wordt geleverd in een smallere maat 50-584. De velgmaat van mijn Stromer ST3 is 35mm, op de velg staat geprint 584-35/6061H-T6.

Op het Nederlandse Stromerforum wordt af en toe druk gediscussieerd over de juiste banden voor de nieuwe Stromers ST3 en ST5, zowel de zomer als de winterbanden. Stromer schrijft alleen banden 57-584 voor, sommigen beweren dat het een garantieprobleem wordt als je een andere bandenmaat monteert. Afijn, niemand weet het precie en angst is snel gezaaid.

Kunt u mij adviseren welke Continental zomer en winterbanden het beste op een Stromer ST3 en ST5 gemonteerd kunnen worden?
Antwoord PBG
Beste Marco,

Ik weet niet waarom Stromer specifiek die banden maat adviseert. Het kan om meerdere redenen zijn, een andere banden maat heeft invloed op meerdere zaken, namelijk op de opgegeven actie radius, snelheid en inbouw breedte t.o.z. van de spatborden. Welke de rede is van de keuze van Stromer weet ik niet.
De Top contact Winter II premium is EC-75 gecertificeerd en voldoet aan de ETRTO maatvoering, dat houdt in dit geval in dat deze zonder problemen te gebruiken is op een velg met een binnenbreedte tot 27mm. Het zou kunnen zijn dat een velg van 35mm een binnen breedte van 29mm heeft. Dan zouden deze banden volgens de ETRTO niet breed genoeg zijn voor de velg je de bolling van de band komt niet tot zijn recht. Ook de band kan sneller scheuren.


Met vriendelijke groeten, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,
PBG BV
De inwendige maat van de Stromer velg van een ST3 is 34,5 mm. Uitwendig 39,8 mm. Dat heb ik opgemeten. De maat 584-35 heeft betrekking op de diameter en de inwendige breedte van de velg. Uit het antwoord kan ik opmaken dat de Continental Top CONTACT Winter II Premium maat 50-584 niet geschikt is voor de velgen op de Stromers met 27,5” velgen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 07 sep 2019, 17:49
Antwoord PBG
Beste Marco,

Ik weet niet waarom Stromer specifiek die banden maat adviseert. Het kan om meerdere redenen zijn, een andere banden maat heeft invloed op meerdere zaken, namelijk op de opgegeven actie radius, snelheid en inbouw breedte t.o.z. van de spatborden. Welke de rede is van de keuze van Stromer weet ik niet.
En dat is precies waarom ik vind dat mensen het advies van Stromer uit de handleiding gewoon op moeten volgen.

We hebben hier complete sleuven in het frame gezien door afgiethaartjes van te brede banden (waarover eerder ook werd geschreven: moet kunnen, onzin die voorschriften van Stromer), mensen die lopen te knoeien met de positie van hun spatbord vanwege aanlopende banden en sowieso zijn er meldingen van aanloop-geluiden met onduidelijke oorzaak.

Stromer heeft redenen om een bepaalde bandenmaat te adviseren. Besluit iemand dat-ie het beter weet dan de fabrikant zelf, dan zijn de consequenties voor eigen rekening. Zo simpel ligt het.

Top dat je dit hebt nagevraagd trouwens. Erg jammer dat de maat niet goed is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vooralsnog als winterband dus alleen de Vee-Tyre beschikbaar?
De herfst komt er aan... :shock:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

De Vee-Tyre dus. De jacht kan beginnen waar ze goedkoper zijn dan € 69 per band en
verzendkosten voor de goedkoopste setprijs.
Zelf monteren.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Kan de band die ik heb aangeschaft naar Marktplaats :dwarf:
Had eigenlijk wel verwacht dat er een aantal opties zouden komen dit jaar, maar helaas....
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Je kunt andere velgen erin spaken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie