Ketting onderhoud, wat doen jullie?

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ik reinig ultrasoon, wordt je zelf ook niet vies, met ontvetter/bio 1 x per 500-700 km

Daarnaast zet ik m dan na een nachtje drogen in de Boeshield T9 ( na advies hier op forum) en vervolgens elke 200 km weer opnieuw, elk schakeltje weer een drupje.

Gebruik nu Boeshield al ruim een jaar en moet zeggen dat mn ketting langer schoon blijft, en voor mijn gevoel eea langzamer slijt.

Ik gebruik 2 kettingen (KMC-E) en wissel deze om de 500-700 km.
+ST2S and n-joying it to the max...
Atarist
Runner-up
Runner-up
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:36

Ik doe het heel simpel, laatste weekend van de maand ketting reinigen met Dasty, paar minuten in laten werken, daarna afspoelen met water.
Vervolgens drogen met een pet dryer (heb ik toch al,in huis voor onze hond).
Daarna smeren met Boeshield T9.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Vraagje (alweer)...

ik zou een 'chain scrubber' willen kopen maar twijfel tussen die van Park Tool en het model van Muc-Off. Iemand ervaring ermee?
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer9000 schreef: 23 okt 2018, 18:52 Vraagje (alweer)...

ik zou een 'chain scrubber' willen kopen maar twijfel tussen die van Park Tool en het model van Muc-Off. Iemand ervaring ermee?
Die van Park Tool werkt prima. De schoonmaakvloeistof die erbij zit is alleen redelijk kostbaar, maar gelukkig werkt dit spul ook geweldig:
https://www.futurumshop.nl/cyclon-bione ... -5-l.phtml
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Mic-Off besteld en gebruikt....rommel! De vloeistof komt niet door het gaatje en reinigt dus niet. Ja ik druk op het knopje maar de vloeistof komt er niet door. Dan maar een poging gedaan om het gaatje te vergroten....iets beter maar nog steeds onvoldoende. Ook de opening om de vloeistof in het reservoir te doen is klein en enkel te gebruiken met bijgeleverd product of met een spuit...ook niet echt gebruiksvriendelijk. Ik zou deze nooit meer kopen.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier ook de parktool scrubber ontvangen, ziet er degelijk uit, voorlopig nog niet toe te passen op m'n fietsen, alles zit nog in prima conditie. Het ziet er degelijk uit, wat ik ook heb kunnen vasstellen van de onderhoudsstandaard van Parktool, degelijk materiaal, het kost wel wat, maar als de kwaliteit er is, is de duurdere prijs snel vergeten!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

+1 voor Parktool spullen!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+2
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik wilde jullie even informeren: ik heb bij 14.000 km de eerste vervanging van mijn ketting gehad. Qua onderhoud heb ik af en toe een drupje olie gegeven.
Mooie fiets toch, die St2? :ba
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ook ineens de cassette neem ik aan?
Plaats reactie