Zelf Supernova M99 Taillight op Stromer monteren

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 19 sep 2018, 00:03 De sensor draad met een eenvoudige fet schakeling dupliceren, zodat er een naar de OMNI kan en een naar je remlicht.
Ik ben niet bekend met een fet schakeling. Dat moet ik dan wel voor beide remhendels doen neem ik aan.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 19 sep 2018, 20:07
FreddyH schreef: 19 sep 2018, 00:03 De sensor draad met een eenvoudige fet schakeling dupliceren, zodat er een naar de OMNI kan en een naar je remlicht.
Ik ben niet bekend met een fet schakeling. Dat moet ik dan wel voor beide remhendels doen neem ik aan.
Ik denk het niet. Op jouw fiets zit toch alleen een sensor in de rechter hendel op de OMNI aangesloten? Anders inderdaad wel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 19 sep 2018, 20:14
Elsje schreef: 19 sep 2018, 20:07
FreddyH schreef: 19 sep 2018, 00:03 De sensor draad met een eenvoudige fet schakeling dupliceren, zodat er een naar de OMNI kan en een naar je remlicht.
Ik ben niet bekend met een fet schakeling. Dat moet ik dan wel voor beide remhendels doen neem ik aan.
Ik denk het niet. Op jouw fiets zit toch alleen een sensor in de rechter hendel op de OMNI aangesloten? Anders inderdaad wel.
Beide hendels hebben een sensor en sturen de motorrem aan. De rechter heeft een extra functie, die heb je ook nodig om in het servicemenu te komen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dan heb je er 2 nodig idd. Ik denk dat ik er dit weekeind wel aan toekom. Wil het voor mezelf ook in orde hebben.
Zo'n schakeling bestaat overigens uit 2 FET's en 1 of een paar weerstanden. Zal bij elkaar 1-2 Euro gaan kosten oid. Moet ook nog ff bedenken hoe ik hem waterdicht ga maken, maar dat zal voor jou minder relevant zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

door Elsje 14 sep 2018, 10:25
Nu dat ik naar volle tevredenheid een M99 PRO op mijn ST2 heb wordt het tijd voor een nieuw projectje. Ik wil nu ook een M99 taillight gaan monteren. Dat is op zich eenvoudig te doen omdat hij kan worden aangesloten op de M99 PRO
Had ik al geapplaudisseerd als de gouden tip van de dag.
Als newbie ga ik niet meteen Star Wars spelen met de Omni C, maar effectief "bremslicht" is wel cool, en eigenlijk voor een fiets anno 2017 had men dat bij Stromer wel standaard mogen verwachten. Maar ja, marketing en kassagerinkel hé ...

Ik heb gezien dat Supernova een massa's aansluitingskabels verkoopt die het ietwat idiot-proof kunnen maken, en schema's tonen idd. dat je het hele boeltje op de M99 Pro kan fitten. Remsensoren aansluiten en tutti quanti, het kan blijkbaar allemaal.
Is er nog plaats voor al die spaghetti's in het frame. Nou ja, dat zien we dan wel.

Het k.....-verhaal is wederom (hoe kan het anders) de vraag op hoeveel Volt die Joeneited Steiys of Umerica mini lamp met één ledje draait op de ST2. De logica zegt me dat je het wederom moet stellen met 6V, maar geeft de M99 Pro als je de tail light daarop aansluit geen 12V ?
Kwestie van de lamp te kopen met de juiste voltage bij Supernova (prijs maakt geen groot verschil met andere re-sellers op het net).

Uiteindelijk aan alle forumleden hier : Top Job en Top Passie. Prettige Kerst en Einde Jaarsfeest toegewenst :ay :bf: :bp:
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SnowBeast schreef: 24 dec 2018, 16:25 Het k.....-verhaal is wederom (hoe kan het anders) de vraag op hoeveel Volt die Joeneited Steiys of Umerica mini lamp met één ledje draait op de ST2.
Even een spanningsmeter aansluiten en je weet het. Volgens mij werken de 2017 en eerder modelen op 6V en de 2018 modellen op 12V.
SnowBeast schreef: 24 dec 2018, 16:25 De logica zegt me dat je het wederom moet stellen met 6V, maar geeft de M99 Pro als je de tail light daarop aansluit geen 12V ?
Kwestie van de lamp te kopen met de juiste voltage bij Supernova (prijs maakt geen groot verschil met andere re-sellers op het net).
De M99 Pro geeft zelf 12V af voor het achterlicht. Dus als je de M99 Pro via het relais en een zekering op je 48V hebt aangesloten dan kun je het 12V M99 Tail Light gewoon op de M99 Pro aansluiten.
SnowBeast schreef: 24 dec 2018, 16:25 Uiteindelijk aan alle forumleden hier : Top Job en Top Passie. Prettige Kerst en Einde Jaarsfeest toegewenst :ay :bf: :bp:
Idem!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Bij aansluiten op de M99 voorlamp heeft het achterlicht geen remlicht neem ik aan? Hoe "weet" de M99 dan of er geremd wordt?
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er zitten 2 connectors op de lamp. Van achteren bekeken de linkse is voor voeding en aansturen van het achterlicht. In de rechter zitten inputs voor de grootlicht schakelaar en 2 remsensoren, daarmee wordt het remlicht geactiveerd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Deze is mooi ! Voor de ST6 :cool2:

M99 Tail Light 2 Pro

Afbeelding
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie