ST2s start niet

eransch
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2018, 08:51

Ik zet de fiets aan, batterij staat op 100%, maar de motor geeft geen kik. Herhaalde malen heropgestart, batterij uitgehaald en ingestoken...geen effect. Na 25 km fietsen 0% batterij verbruikt. Wat is hier aan de hand?
Golvas

Als je de contactpunten van de batterij nog checkt (zowel op batterij als op de fiets) dan heb je zowat alles gedaan wat je zelf kan ondernemen en is de tijd rijp voor een bezoekje aan een Stromer dealer.
eransch
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2018, 08:51

Ik heb inderdaad alle contactpunten nagekeken voor zover ik dat kan. De OMNI werkt, de lampen ook, alleen de motor niet. Gisteren had ik hetzelfde probleem maar toen was het opgelost door de batterij er even uit te halen (ik dacht ook aan slecht contact). Vanochtend reed hij prima, vanavond stak ik de batterij erin (na opladen) en de motor reageerde niet.
eransch
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2018, 08:51

Die fiets is overigens net binnen geweest voor volledig onderhoud! Nieuwe cassette, ketting, schijfremblokjes, totaal nazicht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is wel erg toevallig. Misschien zit de connector naar de motor sindsdien niet lekker meer? Daar zou je nog eens naar kunnen kijken.

Mocht je zelf niet eerder het achterwiel uitgenomen hebben, dan zou ik dat in dit geval trouwens wel aan de dealer overlaten, aangezien je een storing hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

En dan gaan we ons heil maar zoeken op smoelenboek ... :mrgreen:
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

eransch schreef: 12 sep 2018, 19:43 Ik heb inderdaad alle contactpunten nagekeken voor zover ik dat kan.
Ik heb dat ook gehad. En dacht ook dat ik de contactpunten goed nagekeken had. En niks deed het meer.
Bij nader onderzoek van de contactpunten bleek dat er toch een klein metaaldeeltje 'aan geplakt' zat. Omdat dit natuurlijk magnetisch is.

Met het luchtpistool en een zachte doek heb ik die 2 'halve maantjes' die magnetisch zijn en naast de polen zitten schoongepoetst, en daarna deed-ie het weer.

Ik heb nu dus ook een accukap van Jroen, https://www.vanzijptechniek.nl/product/accukap-stromer/ die voorkomt dat er metaaldeeltjes op en rond de polen gaan zitten wanneer de accu niet in de fiets zit.
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
eransch
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2018, 08:51

Die accukap gebruik ik ook. Vanavond reed de ST2 terug normaal, had de batterij eruit gehaald en de fiets met klep open even laten drogen. Ik denk dat er mogelijk ook communicatiestoornissen waren tussen de OMNI en de motor tgv vochtigheid e/o condens. De OMNI blijkt daar nogal gevoelig aan te zijn. Ervaring mee?
eransch
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2018, 08:51

Betreffende voorgaande reactie ivm uithalen achterwiel: heb ik zelf niet gedaan hoor. De dealer heeft een nieuwe cassette geplaatst (vlakker) korter schakelen, maar die reed prima.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daar ging ik ook niet vanuit ;-) En juist daarom zou ik de dealer er even naar laten kijken, zodat er niet alsnog met een scheef oog naar jou gekeken wordt als er onverhoopt een probleem bij de aansluiting aan het achterwiel is.

De stekker van de ST2 S motor zit bij de cassette, en die stekker moet los gehaald worden om daar e.e.a. te vervangen. Vandaar dat ik dit meeneem als mogelijke oorzaak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie