Handvast? Nee hoor: momentsleutel!

Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Golvas schreef: 04 apr 2018, 21:02 Die was al eerder meegeven als tip.
Kan goed zijn :mrgreen:
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Gegaan dus voor de Tacx Momentsleutel T4840 MET 3 zakjes carbon montagepasta. Inderdaad spijtig dat je deze maar tussen 5-25 Nm kan gebruiken, maar denk dat daar onder gewoon met een inbus kan/mag aangetrokken worden zonder grote problemen. Kan natuurlijk verkeerd zijn, ofwel eens een setje aanschaffen met lagere waarden voor die zaken.
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

$h3ph3rd schreef: 22 apr 2018, 08:06 Inderdaad spijtig dat je deze maar tussen 5-25 Nm kan gebruiken, maar denk dat daar onder gewoon met een inbus kan/mag aangetrokken worden zonder grote problemen.
Dat heb je goed. Bij die lage waarden is het vooral van belang dat je uitkijkt dat je niks stuk draait (zoals bij mij met de carbon klemmetjes van mijn Magura remhendels is gebeurd, nota bene op het juiste aandraaimoment).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Lamkram schreef: 15 feb 2018, 19:06
Samcr schreef: 15 feb 2018, 02:56 Heb deze besteld, netjes bezorgd, werkt goed!
Mooi toch!
Groet Mark
Deze ook maar besteld naar jullie positieve reactie’s hierover :cool2:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Zebbernaut schreef: 10 mar 2018, 16:38
Stromeur schreef: 03 mar 2018, 17:30 Balen zeg, en kennelijk weer iets exotisch aan jouw ST2. Die 10Nm op de foto op de eerste pagina van dit topic is van mijn ST1X, en op mijn ST2 S staat ook 10Nm. Dus je zou zeggen dat dit redelijk universeel is voor Stromers.
Wegens blijvend afzakken van mijn zadel gisteren na mijn opleiding in Antwerpen afgezakt naar Velodome de premium stromer dealer, het was een oud model stromer klem zonder ook maar enig opschrift, is vervangen door dezelfde als jouw foto nu en er staat 10Nm op nu. Boutje is ook maatje groter wat onmiddelijk verklaart waarom ik die rommel overtrok.

Mijn huidige fietsenmaker ook gecontacteerd en die word er helemaal gek van en gaat nog eens contact opnemen met stromer want ook hij is al die kleine prullen beu en wenst trouwens voor het vervangen van mijn remcontactkabeltjes een deftigere oplossing komende van stromer.

Wat wel positief is is mijn drivetrain afwerking, bij Velodome waren ze zelf verbaasd van dit model en hoe alles beter is afgemonteerd dan de huidige Stromers :az
Hallo Zebbernaut,

Wij bezitten ook 2 maal een ST2 oud model, 2014.
Ook zonder opschrift op de strop, en inderdaad, onze zadelpennen zakken dus ook steeds, vooral als we op een hobbelige weg rijden. En ja, ik heb de boutjes ook al eens kapot gedraaid bij 8 Nm.
Onze dealer heeft er flink mee geknoeid, en nooit een woord gerept over die klemmen. Wij hebben zelfs dure Thomson pennen gekocht, ter vervanging van de spiegelgladde standaard pennen, wat het probleem deels heeft opgelost.
Bij een andere dealer dit probleem besproken, en die herkende onmiddellijk wat er aan hand is.
Nieuwe stroppen en busjes besteld. Na 4 jaar geen garantie, hoewel dat feitelijk wel had gemoeten. Een schande dat ze ons daar zo lang mee hebben laten tobben.
En dit is niet het enige probleem waarmee de combinatie en dealer ons de afgelopen jaren heeft laten zitten.
Die stroppen zijn wel duur, met bus 50€.
Dat maakt me eigenlijk nog bozer.
Een dealer die van toeten noch blazen weet en Stromer die kennelijk ook niet actief de installed base helpt.
Alleen als je er zelf achter komt . . .
Volgende week zijn we in Herveld met de fietsen.
Ben benieuwd wat er nog meer aan gevonden wordt.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Heb hier: https://www.bike-discount.de/en/shop/to ... 24/o-preis
dat setje met een bereik van 2-24 Nm besteld.
Een prima bereik en een goede prijs. Was eerst eens bij de locale gereedschapwinkel langsgeweest, :o :o :o $$$ :ck:
Heb nog een 20-200 Nm liggen, kan dus aardig wat moeren correct vastzetten. Deze gebruik ik ook wanneer ik mn autowielen wissel, staan de bouten correct vast en krijg je ze er ook makkelijk af :ay
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Golvas

Nette prijs, veel plezier ermee ! :ay
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo allen,

Hier een vervolg op onze problemen met o.a. de zakkende zadelpen van beide ST2’s van 2014.
Zoals eerder aangegeven hadden we voor beide fietsen een nieuwe bus en klem voor de zadelbuis besteld. De oude is niet correct gedimensioneerd, en dat had Stromer best in 2014/2015, toen ze deze wijziging doorvoerden op hun kosten kunnen corrigeren.

Gisteren hebben we in Herveld deze nieuwe bussen laten monteren, samen met een BodyFloat en Shock Stop. We gaan ervan uit dat deze bussen het al vier jaar durende probleem met de dalende zadelbuis (zelfde probleem als ook Zebbernaut heeft gemeld op dit forum) eindelijk oplossen.

De fiets is verder kort door Jos nagekeken en er zijn nog een aantal andere problemen gevonden.
We kunnen weinig anders dan concluderen dat die problemen met het eerdere onderhoud door onze leverancier, de Stromer dealer in Enschede te maken hebben, cq. zijn veroorzaakt.
De volgende zaken zijn gevonden:
1. Van beide fietsen was de firmware al sinds een een aantal jaar niet meer ge-update. De versie die erop zat was nog 3.0.4, ondanks het feit dat enkele weken geleden de fietsen een beurt gehad hebben.
2. Dat de fietsen niet ge-update waren is het gevolg van het feit dat het service/update menu niet meer bereikbaar was, omdat bij beide fietsen de kabeltjes van de rem van het handvat terug naar de OMNI (voor recup bij gewoon remmen) gebroken zijn. Dit lijkt het gevolg van het ophangen van de fietsen aan haken bij de dealer tijdens een onderhoudsbeurt. BEIDE fietsen en BEIDE kabeltjes, kan geen toeval meer zijn. Maar whatever the cause, de dealer had dit moeten merken en melden. Maar heeft dit kennelijk een aantal onderhoudsbeurt achterwege gelaten.
En kennelijk, vanwege deze onmogelijkheid om het service menu te starten, ook maar geen updates meer uitgevoerd. Sic . . . .
3. De OMNI, die er voor verdere diagnose uit moest beide beide fietsen, zat bij een fiets muurvast, kennelijk was de toleratie van de uitsparing in het frame onvoldoende. Ik neem aan dat dit een eerste serie probleem bij Stromer is geweest. Toch ook weer vreemd, want door de Enschedese dealer is de OMNI van deze fiets al eerder, toen we na ca. 6 weken een doorgebrande controller en motor hadden, gedemonteerd, en hoe die deze dan weer zo muurvast hebben gemonteerd is toch wel een vreemde zaak.
Helaas is dus de OMNI bij het demonteren beschadigd, onvermijdelijk. Wel een kostbare zaak. Maar FM in Herveld valt niets te verwijten.
4. De as van de motor zat onvoldoende vast, en is bij beide fietsen nu voldoende aangetrokken. Lijkt me dat dit schade had kunnen veroorzaken. En dan te bedenken dat de wielen er tweken geleden uit zijn geweest om de nieuwe banden te monteren.
5. Kraken in het acherwiel van een van de fietsen was te wijten aan te losse spaken, wat vreemd is nog geen 200 km na een beurt, voor een fiets waar de teller op 6000 km staat. Bij de nog te plannen uitgebreidere beurt door Dikkenberg zullen alle spaken moeten worden nagelopen.
6. Voor beide fietsen was de ketting voldoende versleten (6000 km) om te vervangen. Ook dat is bij de vorige beurt niet gemeld of zelfs gesuggereerd. Terwijl tijdig vervangen van de ketting voor de tandwielen toch beter is, en dat is een fikse besparing.

We zijn door Dikkenberg fantastisch geholpen.
De onderdelen om de nu bekende problemen op te lossen zijn besteld, en zo rond half juni wordt dit verhaal verder vervolgd.
Ik heb er nu vertrouwen in dat de fietsen eindelijk in de staat komen waar ze vanaf dag 1 in hadden moeten zitten.
En de BodyFloats zijn heerlijk, hoewel je er wel aan moet wennen, en je toch ook wat vermogen verliest.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stroompje schreef: 29 mei 2018, 16:24 2. Dat de fietsen niet ge-update waren is het gevolg van het feit dat het service/update menu niet meer bereikbaar was, omdat bij beide fietsen de kabeltjes van de rem van het handvat terug naar de OMNI (voor recup bij gewoon remmen) gebroken zijn. Dit lijkt het gevolg van het ophangen van de fietsen aan haken bij de dealer tijdens een onderhoudsbeurt. BEIDE fietsen en BEIDE kabeltjes, kan geen toeval meer zijn. Maar whatever the cause, de dealer had dit moeten merken en melden. Maar heeft dit kennelijk een aantal onderhoudsbeurt achterwege gelaten.
En kennelijk, vanwege deze onmogelijkheid om het service menu te starten, ook maar geen updates meer uitgevoerd. Sic .
Hey Stroompje,

Die nummer 2 gebeurt wel vaker ook mijn fiets had dit en die van mijn vriend ook, de kabeltjes zijn aan de zwakke kant en soms in hele rare hoeken geleid, als je je stuur genoeg draait treed er metaalmoeheid op en breken ze intern.

wat ik wel een heel raar verhaal vind is dat je voor een update in het menu moet zijn, stromer heeft mijn fiets al eens thuis geupdate via de telefoon en de fiets moest gewoon aanstaan en niet in het service menu, dat laatste zou ik dus met een korrel zout nemen lijkt me.

Ik hoop echter voor jou dat alle problemen een beetje van de baan geraken nu (dat hoop ik voor mezelf ook nog steeds ;) )
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo Zebbernaut,

wat Stromer op afstand kan weet ik niet, maar een update van de firmware kan alleen bij de dealer en door ons via het service menu. Dat vind je een laag of 3 diep op de OMNI.
Dus volgens mij niet met een korreltje zout hoor.
Ik heb in een andere post gezien dat Stromeur de verschillende stappen zo oplepelt. Ik niet.
Toch vind ik het super vreemd dat bij twee fietsen allebei de kabels kapot zijn, dat lijkt me niet een kwestie van metaalmoeheid en ver/vaak draaien van het stuur. Maar ik laat me graag overtuigen.
Overigens moeten naast de kabeltjes ook een handle vervangen worden, erg duur. Dit kan niet anders omdat de sensor erin is gesoldeert!! Bij de nieuwere fietsen is de sensor vervanbaar en kost het dus een fractie van de schade die we nu hebben.
Succes met je problemen Zebbernaut. Schrale troost wellicht dat je niet de enige bent :cry:
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Plaats reactie