Handvast? Nee hoor: momentsleutel!

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stroompje schreef: 31 mei 2018, 16:28 Zebbernaut heb je al een leverdatum van je nieuwe ST gekregen?
Nieuwe? Daar weet ik niks van :mrgreen: . De mijne is binnen bij stromer en wat er nu gebeurt is me een raadsel, ik vermoed dat hij helemaal uit elkaar gaat word nagekeken en dat ik hem dan terug krijg. Ben hem nu al 22 dagen kwijt :bh:
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo Zebbernaut,

Sterkte, misschien is een total refurb wel beter als nieuw.
Let’s hope.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 01 jun 2018, 18:17 is een total refurb wel beter als nieuw.
Persoonlijk denk ik van wel. Ik weet wie bij er Stromer bezig is met Zebbernauts fiets, dat is een deskundige perfectionist van de bovenste plank.

Met een geheel nieuwe Stromer begin je als je een beetje pech hebt weer van voren af aan, mocht die toch weer opstartproblemen geven. (Waarmee ik niet wil zeggen dat élke nieuwe Stromer opstartproblemen heeft, want dat is absoluut niet zo, maar die kans bestaat wel. Terwijl Zebbernauts Stromer nu van A tot Z opnieuw zal worden geconstrueerd en getest.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo Stromeur, Zebbernaut,

Uit mijn eigen professionele ervaring kan ik je wel vertellen dat de eerste serie die nog door de development engineers/manufacturing engineers is gebouwd de beste is van alle productie uit het eerste jaar of meer. Daarentegen heeft de serie die als eerste door de reguliere fabricage teams wordt gemaakt veelal de meeste aanloopproblemen.
Dat komt meestal omdat de training van de fabrieks engineers vaak meer theoretisch is of aan engineering prototypes en alleen door doen kan men echt ervaring vergaren. Maar datzelfde geldt voor de toeleveranciers en de terugkoppeling van de fabricage naar de toeleveranciers. Dat duurt gewoon even, mijn ervaring, minimaal enkele doorlooptijden.
Dus hopen maar.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Golvas

En welke momentsleutel hebben jullie nu eigenlijk ? ... :roll: :mrgreen: :lol: :bj
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Je hebt gelijk terug on topic dan maar :bj
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 01 jun 2018, 19:18 En welke momentsleutel hebben jullie nu eigenlijk ? ... :roll: :mrgreen: :lol: :bj
Als je een moment hebt zal ik even kijken :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Stromer Newbee schreef: 04 apr 2018, 13:31
$h3ph3rd schreef: 02 apr 2018, 14:13 In Decathlon verkopen ze ook een set momentsleutel. Iemand deze gekocht en is die goed? Kost niet te veel...
https://www.decathlon.be/nl/p/momentsle ... R-p-145613
Ik heb eerlijk gezegd nog maar zelden iets kwalitatiefs gekocht bij Decathlon dus ben er na enkele aankopen ook mee gestopt.
Decathlon is leuk voor gadgets te kopen waarvan je weet dat je ze na x-aantal dagen/weken niet meer gaat gebruiken en het dus ook niet erg is dat het al kapot is tegen die tijd.
(mijn persoonlijke mening en ervaring natuurlijk :mrgreen: )

Ik heb net ook zo'n X-Tools Essential aangekocht. (€40 inc. levering in België) En voelt toch heel degelijk aan allemaal.
Niet helemaal mee eens. Mijn zeilpak Ocean900 is prima spul. Ook niet het goedkoopste wat ze hebben.
Maar idd gereeschap zou ik ook niet snel doen.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmiddag de Tacx bij Mantel gekocht om voortaan de boutjes met de juiste torc vast te zetten.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Bas van Dijk schreef: 16 jul 2018, 08:43
Stromer Newbee schreef: 04 apr 2018, 13:31
$h3ph3rd schreef: 02 apr 2018, 14:13 In Decathlon verkopen ze ook een set momentsleutel. Iemand deze gekocht en is die goed? Kost niet te veel...
https://www.decathlon.be/nl/p/momentsle ... R-p-145613
Ik heb eerlijk gezegd nog maar zelden iets kwalitatiefs gekocht bij Decathlon dus ben er na enkele aankopen ook mee gestopt.
Decathlon is leuk voor gadgets te kopen waarvan je weet dat je ze na x-aantal dagen/weken niet meer gaat gebruiken en het dus ook niet erg is dat het al kapot is tegen die tijd.
(mijn persoonlijke mening en ervaring natuurlijk :mrgreen: )

Ik heb net ook zo'n X-Tools Essential aangekocht. (€40 inc. levering in België) En voelt toch heel degelijk aan allemaal.
Niet helemaal mee eens. Mijn zeilpak Ocean900 is prima spul. Ook niet het goedkoopste wat ze hebben.
Maar idd gereeschap zou ik ook niet snel doen.
Gebruik ook Merino wollen shirts van Decathlon onder mijn zeilkleding, bevalt erg goed. Gereedschap Hazet en Snap-On deze momentsleutels zijn onovertroffen, net als Syntace en Bluepoint. Ook bij mij in de werkplaats is alleen het beste goed genoeg en de garantie is levenslang, hoe je het ook mishandelt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie