De grote Stromer koplampen-test

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Marco Verkerk schreef: 09 sep 2018, 23:18 Bijzetlampen kunnen veel licht geven, echter geven een lichtbundel als een zaklamp (veel naar alle kanten) en niet als goede fietslamp.
Dat geldt niet voor alle bijzetlampen. Er bestaan ook bijzetlampen die dat probleem niet hebben, met een aangepaste beeldhoek. Ze zijn in 't algemeen wel iets duurder
Stromeur schreef: 09 sep 2018, 23:22
Ik heb hier nog de KNOG PWR Trail lamp liggen. Als het mij een volgende keer lukt om erbij te zijn, neem ik die ook wel even mee want ik ben benieuwd wat die doet.
Zeer slecht volgens mij (verblinding), want die heeft als traillamp een extra brede beeldhoek dacht ik --> extra verblinding.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Reinout-ST3 schreef: 10 sep 2018, 01:27 Ha testers !

hebben jullie gezien dat de door jullie uitgevoerde test gisteren op 2400 views stond; en een dag later op 3500.
Effe 1000 x bekeken.....of er behoefte aan was ?!?!
Ha Reinout, ik vergeet daar naar te kijken maar dat is inderdaad een flinke aandacht. Ik had al wel gemerkt dat mijn YT-filmpjes over rijden met de bouwlamp in het donker erg goed bekeken worden. En dat is ook wel te begrijpen want binnenkort kunnen we weer in het donker naar het werk fietsen en in november ook terug naar huis. Men koopt een dure speed pedelec en komt er dan later achter dat de verlichting soms niet voldoet bij hoge snelheden. Onbegrijpelijk dat er zo weinig aandacht wordt gegeven aan veilige SP-verlichting door dealers/fabrikanten.

Ik denk dat met deze actie hier wel verbetering in zal komen want steeds meer potentiële Stromer-klanten lezen zich op dit forum in en komen zo goed geïnformeerd bij de dealer.

Overigens was ik vanmorgen stipt om 08:00 uur op de stoep bij de dealer om de geleende fietsen af te leveren zodat ze weer gereed gemaakt konden worden voor de volgende testrijders... want de ST3 en ST5 demo's kunnen nog de hele week getest worden. En ik heb gelijk Jos en Nelis namens het forum bedankt voor de bereidheid om even 22K aan fietsen uit te lenen voor de verlichtingstest. Wat een topdealer!

Goed, nu weer aan de slag, jij in jouw zandbak, ik in de mijne...
.
Zandbak.jpg
Zandbak.jpg (443.07 KiB) 3107 keer bekeken
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 10 sep 2018, 10:24 Overigens was ik vanmorgen stipt om 08:00 uur op de stoep bij de dealer om de geleende fietsen af te leveren zodat ze weer gereed gemaakt konden worden voor de volgende testrijders...
Heb je ze de tip doorgegeven over het "automatische" grootlicht van de ST3?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 10 sep 2018, 10:43 Heb je ze de tip doorgegeven over het "automatische" grootlicht van de ST3?
Uiteraard heb ik dat verteld en ook de wiebelbouwlamp op de ST5. Gistermiddag heb ik met Barry een rit gemaakt van ruim 50km, allebei op de ST5, en op de terugweg, vlak voor Herveld zag ik dat de bouwlamp die als een losgeschoten oog uit de oogkas hing te bungelen aan de voedingskabel, de schroef is waarschijnlijk op de klinkertjes van de Italiaanseweg wat verder uitgedraaid om tenslotte in Zetten het draadeind te bereiken. Zag er best zielig uit.

Daarom was ik vanmorgen ook stipt om 08:00 uur op de stoep van de dealer, de accu moest nog opgeladen worden, de fiets gepoetst en de lamp terug gezet...
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Lomito schreef: 10 sep 2018, 12:10
FreddyH schreef: 10 sep 2018, 10:43 Heb je ze de tip doorgegeven over het "automatische" grootlicht van de ST3?
Uiteraard heb ik dat verteld en ook de wiebelbouwlamp op de ST5. Gistermiddag heb ik met Barry een rit gemaakt van ruim 50km, allebei op de ST5, en op de terugweg, vlak voor Herveld zag ik dat de bouwlamp die als een losgeschoten oog uit de oogkas hing te bungelen aan de voedingskabel, de schroef is waarschijnlijk op de klinkertjes van de Italiaanseweg wat verder uitgedraaid om tenslotte in Zetten het draadeind te bereiken. Zag er best zielig uit.

Daarom was ik vanmorgen ook stipt om 08:00 uur op de stoep van de dealer, de accu moest nog opgeladen worden, de fiets gepoetst en de lamp terug gezet...
De bouwlamp zit met een zeer fraai verzonken boutje en moertje vast. Helaas past daar geen borgring tussen.
Ik heb de moer met wat loctite gemonteerd om lostrillen te voorkomen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Lomito

Bedankt voor de tip, bij de eerst volgende beurt/reparatie zal ik de dealer vragen hetzelfde te doen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 10 sep 2018, 17:16 De bouwlamp zit met een zeer fraai verzonken boutje en moertje vast. Helaas past daar geen borgring tussen.
Ik heb de moer met wat loctite gemonteerd om lostrillen te voorkomen.
Idem. Maar ik denk dat bij deze fiets de bout gewoon nooit vast heeft gezeten. Op de heenweg klapperde hij al vrolijk op en neer, dat is daarna dus alleen erger geworden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Wie heeft een vergelijking tussen de Knog Power trail en de Lezyne Superdrive 1500 XXL?

Mijn Knog is momenteel stuk en in behandeling voor garantie. Ik overweeg nu een Lezyne 1500 XXL te nemen i.p.v. de Knog. De Knog werkt inderdaad erg verblindend.

Stromerlijke groetn,

Mathijs
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ook bij mijn aanschaf lang getwijfeld tussen ST 3 of ST 2 2018 vanwege de verlichting op de St2 . Ik rij op kleine onverlichte wegen waar veel landbouwtractoren vuil achterlaten dat in het donker weinig of niet zichtbaar is zonder goede verlichting. De laatste tijd reeds veel in deze donkere omstandigheden gereden en tot de conclusie gekomen dat de mini het goed doet. Belangrijk is wel dat je ze goed afstelt. Ik heb de schroef goed vastgezet maar met de mogelijkheid deze al rijdend een klein beetje bij te stellen naar onder of boven en dat is een wereld van verschil. Iets te hoog krijg je een verspreid licht maar de zichtbaarheid op de weg verdwijnt volledig. Bij de juiste instelling krijg je een degelijk beeld op de weg ongeveer een 15à20 m voor je wat meer dan voldoende is . Het kan natuurlijk nog beter maar de mini op de St2 voldoet.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Volgens mij zie je meer dan 10-20 m, want dat is ruim onvoldoende. Je hebt meer dan 20 m nodig om tot stilstand te komen bij een noodrem van 45 km/h
Ik heb de lamp hier nog wat fijner afgesteld, en iets meer neerwaarts gericht omdat een tegenligger aangaf dat ik hem verblindde (wat me wel verbaasd, maar toch maar aangepast).
Ik zie nu 5 tellen ver wanneer ik 45 km/h rijd, aangezien dat 12,5 m/s is, heb ik een goed beeld 60-70 m voor mij (ik ga ervan uit dat ik iets te snel tel).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie