De grote Stromer koplampen-test

Lomito

Van vrijdag 7 september t/m zaterdag 15 september a.s. staan bij de Herveldse dealer "Dikkenberg Tweewielers" de demo-fietsen ST3 en ST5 ter beschikking voor een vrijblijvende proefrit. Dus een dikke week gelegenheid om deze nieuwe modellen van Stromer aan een rijtest te onderwerpen. Voel het verschil van het rijden op 27½" wielen en ervaar het verschil tussen de ST3 en de ST5.

Aangezien we met enkele enthousiastelingen van de gelegenheid gebruik willen maken om naast de rijeigenschappen ook de verlichting van de diverse Stromer-modellen te testen hebben we het idee opgevat om een deel van onze kostbare vrije tijd op te offeren voor de goede zaek waarbij ik hierbij een voorschotje doe:
- testavond Stromer-verlichting op zaterdag 8 september as.
- verzamelen om 20:00 uur met Stromers bij De Hemel voor een bespreking van het theoretisch model en het vaststellen van de te hanteren onderzoeksmethode, benodigde meet- en registratieapparatuur is al voorzien
- om ca. 22:00 uur rijden we naar een kunstlichtarme locatie in de buurt voor het verrichten van de lichtmetingen
- om ca. 22:30 uur verwachten weer terug te zijn bij De Hemel om de meetresultaten uitgebreid te analyseren en tot de eerste voorzichtige conclusies te komen.

De volgende modellen-koplampen willen we in het onderzoek meenemen:
- ST1- (wie-o-wie)
- ST1x 2017 - Roxim X4 (wie-o-wie)
- ST1x 2018 - Roxim LF400 vogelhuisje (wie-o-wie, desnoods lenen bij Dikkenberg)
- ST2 2017 - (Louis-ST2)
- ST2 2018 - M99mini (wie-o-wie, desnoods lenen bij Dikkenberg)
- ST3 2019 - (Lomito)
- ST2s/ST5/Bulls - M99pro (FreddyH)

We hebben nog een kleine twee weken zoveel mogelijk deelnemers/koplampen te ve verzamelen, dit moet lukken!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik stel als test schema voor:
- alle koplampen correct afstellen
- iedereen fietst even een paar minuten op elke fiets om de verlichting te ervaren

Ik stel de volgende foto's voor:
- de verlichtte weg van alle lampen met "correcte" belichting ingesteld op de camera
- de verlichtte weg van alle lampen met de instellingen die voor de bouwlamp correct zouden zijn (geeft beter verschillen weer)
- de verlichting zoals een tegenligger deze ziet, op ongeveer 50m afstand

Schiet maar :ay

Ik verwacht wel dat we eerder een uur bezig zijn. Het is al gauw 2x 10 minuten fietsen naar een rustige en donkere plek. En met al het enthousiaste geklets tussendoor (ik refereer naar de kalender ervaring) ben je snel wat tijd kwijt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Uiteraard ben ik erbij, heb echter een st2 met E3 verlichting net zoals louis.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik ga mijn best doen om er bij te zijn; als het lukt neem ik als referentie materiaal een gewone fietslamp mee...

Jeroen
Lomito

FreddyH schreef: 21 aug 2018, 18:59 Ik verwacht wel dat we eerder een uur bezig zijn. Het is al gauw 2x 10 minuten fietsen naar een rustige en donkere plek. En met al het enthousiaste geklets tussendoor (ik refereer naar de kalender ervaring) ben je snel wat tijd kwijt...
Dat verwacht ik ook, tegelijk spreek ik de wens uit dat het uitvoeringsgedeelte zo efficiënt mogelijk zal verlopen zodat er meer tijd overblijft voor de broodnodige analyses... :az

Ik neem een digitale afstandsmeter mee, ofwel lekker laserschieten in het donker.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 862
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

dat lijkt me een toptest te gaan worden die vele Stromer-gebruikers best interessant vinden:
- en een diversiteit aan modellen fietsen/verlichting;
- en een diversiteit aan deelnemers (daarmee proberen de subjectiviteit uit te bannen);
- en verschillende omstandigheden.

Zou zo maar eens een veel bekeken bestandje kunnen worden want juist over verlichting is er veel geschreven; iedereen heeft zijn/haar gebruiksprofiel. Het gemis was een goed uitgevoerde test helpt potentiële Stromeraars met hun keuze.

Succes ! En laat de Hemel vooraf niet te veel de resultaten beïnvloeden…...
Grtz, Reinout
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Reinout,
Wij doen deze opoffering puur en alleen voor jou. :D
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Lomito

Marco Verkerk schreef: 22 aug 2018, 19:35 Reinout,
Wij doen deze opoffering puur en alleen voor jou. :D
En dan ook niet een beetje, zo maar voor de lol, NEEE... we gaan to the bottom of it... en aangezien we tegenwoordig over middelen beschikken om onze totale wegcijfering met je te delen, zelfs met 3.264 km onderlinge afstand hemelsbreed, zul je op 8 september a.s. zelf getuige kunnen zijn van de ontberingen die wij ons in naam van den goede zaek getroosten. Cheers... :az
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag nog eens aan mijn FM gevraagd of ik min licht kan/mag vervangen door de Supernova M99 Pro (of 45+ ), omdat het hier toch gaat over lampen met zelfde voltage. Antwoord van Stromer nog altijd formeel: veranderen van type licht = verlies van alle waarborg op elektrische componenten. Indien die electronica erg betrouwbaar was, zou ik dat kunnen accepteren. Maar aangezien Stromers soms even betrouwbaar zijn als een 30 jaar oude Alfa Romeo, is dit gewoon een voor mij fout antwoord.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 22 aug 2018, 20:33 Vandaag nog eens aan mijn FM gevraagd of ik min licht kan/mag vervangen door de Supernova M99 Pro (of 45+ ), omdat het hier toch gaat over lampen met zelfde voltage. Antwoord van Stromer nog altijd formeel: veranderen van type licht = verlies van alle waarborg op elektrische componenten. Indien die electronica erg betrouwbaar was, zou ik dat kunnen accepteren. Maar aangezien Stromers soms even betrouwbaar zijn als een 30 jaar oude Alfa Romeo, is dit gewoon een voor mij fout antwoord.
Gewoon wachten tot je garantie voorbij is en dan de modificatie uitvoeren... Ik heb mijn bouwlamp ook pas na 3 jaar gemonteerd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie