De grote Stromer koplampen-test

Myxomatose
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:33
Locatie: Klein Brabant (B)
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15.000

Super test ,heel erg bedankt aan alle die er tijd in hebben gestoken. :ay
Inderdaad jammer de M99 mini van ST2 18 niet aanwezig kon zijn maar als ik het beeld van de m99 pro vergelijk (in low beam) kom dit wel heel erg overeen met wat ik zie op mijn ST2 2018 in het donker.
ST2 2018 - Sport 22" - Matt Black - 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 09 sep 2018, 19:01
mhoutman schreef: 09 sep 2018, 18:31 Leuke testen idd jammer dat er geen ST2 MY 18 met de Supernova M99 Mini bijzat.
Gelukkig blijft er altijd wat te zeuren over..

Initiatieven zoals deze staan of vallen bij de bereidheid van forummers om hun fietsen en hun tijd beschikbaar te stellen, om energie te steken in de organisatie ervan, om de kar te willen trekken en initiatief te tonen, en om nog meer tijd te steken in de foto's en de verslaglegging. Ik zou dolgraag ook de andere koplampjes in een test terug willen zien, maar dan moet er wel iemand aansluiten met een Stromer/SP waar die op zit.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat gratis ergens heel veel tijd en energie in steken erg makkelijk for granted wordt genomen. Dat is niet altijd even leuk. Maar ik vind het dus mooi wél leuk dat er in Herveld een dealer zit (Dikkenberg) die zomaar een 7k Stromer in het holst van de nacht beschikbaar stelt aan de buurman, dat het Lomito altijd weer lukt om de kudde bij elkaar te krijgen voor een meeting waarbij het nuttige met het aangename wordt verenigd, dat we Reinout-ST3 hebben die vanuit de zandbak mee wil kijken (ook al ging het even niet), dat geregeld wordt dat JJJ vanuit zijn ziekenhuisbed thuis na een akelig ongeval ook van de partij kan zijn, dat nieuwe forummers Barry en Pimsky graag aansluiten en warm worden onthaald, dat Marco Verkerk en Lous_ST2 altijd weer als stille kracht van de partij zijn en dat FreddyH zijn fotografie-materiaal en -ervaring wil inzetten, allemaal om deze community met meer dan 16.000 meelezers een leuk en zinnig verhaal te lezen geven.

Dank jullie wel voor alle positiviteit (én ongezouten kritiek) die jullie het forum brengen. Daar krijg ik echt bakken energie van :ay
Mooie woorden! En idd mooi werk geleverd door de mensen die deze test op poten hebben gezet, waarvoor (virtuele) dank! Onder andere zo een verslaggeving maakt dit forum zo waardevol voor mezelf en de andere 15999 leden 😉 Doe zo verder! :cool2:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 09 sep 2018, 20:20
Stromeur schreef: 09 sep 2018, 19:01 ...Maar ik vind het dus mooi wél leuk dat er in Herveld een dealer zit (Dikkenberg) die zomaar een 7k Stromer in het holst van de nacht beschikbaar stelt aan de buurman...
ST1x-2018 5,5K, ST3 7K en ST5 9,5K, samen 22K :ai
Absoluut. Ik kan me levendig de reactie voorstellen als ik bij mijn FM zou vragen of ik even 3 stuks Stromer mee kan nemen voor een weekeind om met een paar mensen (voor hem onbekenden) een licht test te gaan doen... Ik zal een tip van de sluier oplichten voor degenen die mijn FM niet kennen: het gaat en zeer verbaasde blik in combinatie met overduidelijk NEE opleveren.

Dikkenberg ziet de waarde van deze test en weet dat ze nu hun klanten nóg beter kunnen informeren. Voor als jullie dit lezen: Jos en Nelis, super bedankt!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Een heel nuttig en duidelijk verslag mannen! Dank hiervoor, inclusief de FM welke de Stromers in bruikleen gaf! Fijn dat jullie je vrije tijd hier in willen steken om mede forummers en toekomstige forummers van dienst te kunnen zijn!

Top! :d3:
+ST2S and n-joying it to the max...
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

FreddyH schreef: 09 sep 2018, 12:17 Nu is het aan Marco om het verhaal over de politie te vertellen :D
Ja wat zal ik zeggen.
Tijdens het testen kwam de politie even polshoogte nemen. Hun aandacht werd getrokken door de lichtbundels van de Stomers. Ik ben benieuwd wat de heren politie dachten te zien, echter ben vergeten dit te vragen :mrgreen:
Aangegeven dat wij met een lichttest van speed pedelecs bezig waren. Aan hun gezichten kon je aflezen dat ze niets met dit antwoord konden, toch reden de heren weer verder.
Laatst gewijzigd door Marco Verkerk op 09 sep 2018, 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waren jullie niet toevallig aan het testen op dezelfde locatie waar Lomito zo nu en dan die meneer in hotpants + panties voorbij Stromert? In dat geval dachten ze wellicht dat er een wild feestje aan de gang was.

(Overigens helemaal niets ten nadele van die meneer, serieus niet. Ieder zijn ding.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Durf ik niet te zeggen, omdat ik dat niet weet. Onze testplek was wel afgelegen. :lol:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Van mij was de ST2 met bijzetlamp (1200 lum) tijdens de test. En ja ik gebruik de bijzetlamp alleen maar in het grote donkere bos.

Waarom?
Omdat ik de bijzetlamp gebruik voor extra licht daar waar de Supernova E3 stopt dus voor 30 meter en verder. Omdat de bijzetlamp hierdoor zo hoog moet staan om dit te bereiken, verblind deze een tegen ligger totaal.

Bijzetlampen kunnen veel licht geven, echter geven een lichtbundel als een zaklamp (veel naar alle kanten) en niet als goede fietslamp.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik schrok inderdaad ook een beetje van het verblindende effect van deze bijzetlamp. Maargoed, net als mijn High Beam gebruik jij 'm ook alleen op eenzame wegen dus dan kan het geen kwaad. Je zult er hoogstens een "deer in the headlight" mee laten schrikken, en dat voorkomt dan weer een onaangename botsing.

Ik heb hier nog de KNOG PWR Trail lamp liggen. Als het mij een volgende keer lukt om erbij te zijn, neem ik die ook wel even mee want ik ben benieuwd wat die doet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha testers !

hebben jullie gezien dat de door jullie uitgevoerde test gisteren op 2400 views stond; en een dag later op 3500.
Effe 1000 x bekeken.....of er behoefte aan was ?!?!

Nogmaals klasse van de inzet, opzet en uitvoering.
Stromer ze,
Reinout
Plaats reactie