Dat klinkt als een goede oplossing. Heb je er een foto van?Mountainmac schreef: ↑11 aug 2018, 15:29 Ik had het ook, opgelost door krimpkous om de beugel van het ringslot te doen.
De motor geeft zo vanaf 38-42 km/h kennelijk wat meer vibraties af waardoor het ringslot gaat meetrillen en veel herrie maakt (en je voelt het ook).
Vibratie rond 40km/u
-
- Pro
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
- Locatie: Randstad
- Merk SP: ST2S
- Km-stand: 19.500
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
-
- Pro
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
- Locatie: Randstad
- Merk SP: ST2S
- Km-stand: 19.500
Tis idd het slot... Thnx voor je tips!!Golvas schreef: ↑11 aug 2018, 09:19 Als je het slot demonteert, gaat testrijden en dan geen last van trillingen meer hebt dan is inderdaad het slot zelf of de bevestiging ervan de schuldige ... ik zou het slot dan opnieuw monteren met tussen frame en bevestigingspunten een rubber lapje (gesneden van een oude binnenband) ... dit dempt de trillingen, houdt het slot op zijn plaats en voorkomt lakschade.
Heb je nadien nog altijd last van trillingen vervang dan je Abus slot door een Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon slot, die is gegarandeerd trillingsvrij.
Ga ff kijken wat mooiste oplossing is. Krimpkous of oude binnenband.
Gr,
CK
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
-
- Expert
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49
Kennelijk veel verschillen bij eenzelfde type slot, deze Trelock was bij mij extreem luidruchtig, wat jammer is want het slot oogt veel beter dan de Axa. De Axa heb ik voorzien van wat krimpkous. Op verzoek het foto-tje. Moet nog even op zoek naar zwart krimpkous.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
-
- Pro
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
- Locatie: Randstad
- Merk SP: ST2S
- Km-stand: 19.500
Super. Bedankt voor de moeite, altijd handig een foto.
Het wordt voor mij een mix van krimpkous en rubber. Es kijken of dat helpt.
Het wordt voor mij een mix van krimpkous en rubber. Es kijken of dat helpt.
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Hier ook last van trillingen/resonantie in het frame tss 40/u en 45/u als ik kracht zet (vnl vooraan thv batterijcompartiment en omni). Had dit bij het onderhoud aan de FM vermeld. Na testrit vond hij het ook zeer raar en nam contact met de technieker van Stromer-België. Die vroeg of ik een ringslot had. Antwoord = ja, een Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon met ketting.
Om zeker te zijn heb ik het ringslot gedemonteerd en een weekje zonder rond gereden. Geen resonantie meer. Het is dus te wijten aan het ringslot.
Ik had voordien al een stukje fietband tss de bevestigingspunten en het frame gemonteerd. Dat leek dus niet voldoende. Ik heb er nu extra mousse tussen gestoken maar dat helpt ook niet echt.
Het enerveert me enorm
Heeft er iemand anders nog een andere mogelijke oplossing die de resonantie zou kunnen neutraliseren?
Om zeker te zijn heb ik het ringslot gedemonteerd en een weekje zonder rond gereden. Geen resonantie meer. Het is dus te wijten aan het ringslot.
Ik had voordien al een stukje fietband tss de bevestigingspunten en het frame gemonteerd. Dat leek dus niet voldoende. Ik heb er nu extra mousse tussen gestoken maar dat helpt ook niet echt.
Het enerveert me enorm
CKR, wat was het resultaat met de extra krimpkous?
Heeft er iemand anders nog een andere mogelijke oplossing die de resonantie zou kunnen neutraliseren?
Bandenspanning correct en niet te laag ? Mijn ervaring is dat de fiets gevoeliger is voor trillingen bij (te) lage bandenspanning.
Je zou het slot kunnen bevestigen met de stevigere AXA Flex Mount ipv met de door Trelock voorziene mount.
Je zou het slot kunnen bevestigen met de stevigere AXA Flex Mount ipv met de door Trelock voorziene mount.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Hey Golvas,
Bandspanning lijkt me niet te laag, eerder hard: 3 bar (rijdt met bodyfloat).
Kan je makkelijk de standaard mount vd Trelock RS 453 eraf halen en die AXA Flex Mounts erop zetten? Dat zijn componentern van verschiilende merken.
Jij rijdt ook met eenTrelock dacht ik?
Bandspanning lijkt me niet te laag, eerder hard: 3 bar (rijdt met bodyfloat).
Kan je makkelijk de standaard mount vd Trelock RS 453 eraf halen en die AXA Flex Mounts erop zetten? Dat zijn componentern van verschiilende merken.
Jij rijdt ook met eenTrelock dacht ik?