haperende, vibrerende motor

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

st2driver schreef: 06 aug 2017, 10:19 er zit nog garantie op. Alleen verloopt het service contact niet "super". Ik heb de fiets niet gekocht in een echte fietswinkel maar een grote keten. Zij werken met een centraal fietsonderhoud punt waar ik moeilijk rechstreeks contact mee krijg. Bovendien heb ik ook NA aankoop gehoord dat ze volledig met fietsen en het onderhoud gaan stoppen.
Ik zou ook dit probleem voorleggen aan Stromer zelf. Ik heb de Stromer garantievoorwaarden er eens op nagelezen: de garantie op je Stromer wordt gegeven door Stromer zelf (en claims verlopen via de dealer). Als er via jouw dealer redelijkerwijs geen mogelijkheid is tot het naar behoren afhandelen van garantie-claims, dan lijkt mij dat Stromer je aanspreekpunt is voor een passende oplossing.

Hier kun je de Stromer garantievoorwaarden lezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

st2driver schreef: 06 aug 2017, 16:34 @Tony mb,

Ondertussen heb ik meer informatie over de fout: vandaag na 25 km zonder probleem te rijden -> LAP daar was het weer. Ik merkte de trilling eerst op bij het remmen: licht remmen met voor of achterrem laat een duidelijke trilling voelen vanachter. Alsof het remmen op de motor slecht gaat.
Als je de remondersteuning via de motor helemaal uit zet blijft het probleem dan weg?
st2driver
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2017, 11:37

@Stromeur,
ja ik verwacht idd dat Stromer zelf de garantie geeft als de dealer zou wegvallen. Ik vind wel een oplossing.

@NickV,
goeie tip! Ik wist niet eens dat ik dat kon doen in het menu. Snel even getest: het trillen bij remmen is nu idd weg, dus die instelling heeft effect. Maar helaas bij vermogen vragen is het probleem er nog wel...
st2driver
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2017, 11:37

Ik heb een nieuwe dealer gevonden die ook van het probleem gehoord had. Hij heeft het motor kabeltje vervangen en toen was het probleem weg :ay :D

Hopelijk blijft het nu ook weg :bp:

Bedankt iedereen voor de input!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik heb dit spijtig genoeg gisterenavond bij het naar huis komen na het werk ook even ervaren, ik dacht eerst dat er iets tussen het spatbord zat ofzo maar had al snel door dat het vibreren inderdaad begon bij het vermogen vragen van de motor, even gestopt en dan was het weer weg.

Vannacht de batterij eruit gelaten en daarnet vertrokken en hij vibreerde weer even bij vermogen vragen, dan even gestopt en fiets uit gezet en weer aan => nog steeds.

Vervolgens torque sensor eens gekalibreerd en heb het niet meer gehad nu, wat ik ook opmerkte was dat hij pas begon te vibreren als ik tussen de 40 en 45 reed en enkel als ik kracht gaf op de pedalen, als ik dit niet deed had hij het niet dus het komt van de motor.

Ik ga het in de gaten houden maar daarnet was het dus 15km weg en heb ik normaal kunnen fietsen na de kalibratie van de torque sensor.

Goed dat ik wel weet van hier dat het dus het motorkabeltje kan zijn, moest het blijven aanhouden ga ik terug naar de dealer en geef ik dat wel mee (ik hoop echter dat het opgelost is :bn: ).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een vibrerende motor hoort echt niet. Ik zou het direct aan je dealer voorleggen. Inmiddels zijn er verbeterde motorkabels, dus het probleem zou bij nieuwe fietsen niet meer voor mogen komen. Maar gezien de wat onduidelijke herkomst van jouw ST2 zou het mij niet verbazen als je een motorkabel uit een oudere batch op jouw Stromer hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Mmmm volgende week dinsdag heb ik wel even tijd om er langs te gaan maar ik wacht wat af. Het probleem moet zich toch nog is manifesteren voor ik langs ga. Zit ondertussen 60km verder zonder dat ik het nog heb gehad.

Het is dus twee keer heel even voorgevallen en dan na het kalibreren van vanmorgen bijna de hele batterij leeg geknald en dan naar het werk en hij heeft het niet meer gehad.

Als ik het nog eens voel ga ik dinsdag langs en geef ik meteen ook de insteek van de motor kabel mee. Gelukkig is er het forum nog!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

En in de zoektocht naar welke onderdelen ik heb op mijn st2 heb ik wel al ontdekt dat ik wel de laatste versie van batterij heb.

Kan er iemand eens het type nummer van zijn ST2 motor mee geven dan kan ik dat ook eens vergelijken.
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Chips,
ook ik ben het slachtoffer van wegvallende ondersteuning + vibraties. Op de display is ook te zien dat de ondersteuning verminderd. Het probleem verdwijnt weer spontaan maar treed ook weer spontaan op.
De dealer gaf idd aan de motorkabel te vervangen.
Hopen dat het daar mee is opgelost :shock:
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik ga morgen langs de dealer, heb er nog wat over opgezocht op engelstalige sites en iedereen hier en ook daar geeft inderdaad als probleem de motorkabel aan.

Kan er niet echt een lijn in trekken, nu op 4 dagen tijd 5 keer voorgevallen, als ik even stop en wacht is het weer weg. Ook maakt het niet uit welke snelheid, daarnet had ik het op stand 2 ook bij 30km/u ongeveer, als het er is dan stopt het als ik stop met trappen maar als ik weer kracht zet vibreert hij weer.

Hopelijk morgen een afspraak inplannen om de kabel te vervangen want dit is echt wel vervelend en een dikke bummer dat ik dit in de eerste maand al mag ervaren :bu:
Plaats reactie