haperende, vibrerende motor

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Om bij goed bij de kabels/connectoren van de controller te kunnen moeten ze een stukje uit het frame gehaald worden. Als er al ergens een "dubbeltje op zijn kant" kabel bij zat en die is bewogen, dan kan dat voldoende zijn voor problemen.

Wat ik vooral zo bizar vind, is dat de Stromers van jou en je vrouw zo vaak dezelfde problemen vertonen. Daar kan ik echt met het hoofd niet bij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur,

Onze beide Stromers zijn van dezelfde productie batch, zelfde versie van ontwerp en zelfde status/ervaring van toeleverancier, montage en testen. En ook nog eens de eerste paar in Nederland, d.w.z. met alle ontwerpproblemen die bij fabriekstesten niet gevonden zijn er nog in.
Dus dat die fietsen een groot aantal (niet allemaal) dezelfde (kinder)ziekten vertonen is volgens mij niet zo vreemd.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Problemen die inherent zijn aan de batch die kan ik volgen, zeker omdat jullie zeer early adapters zijn. (En dus waren er naar verhouding ook nog meer problemen, helaas.)

Maar dit laatste issue is ontstaan nadat er aan beide Stromers is geklust, daar krijg ik mijn hoofd niet omheen. Als "iets" het na reparatie ineens helemaal niet meer doet, dan heeft de monteur een fout gemaakt bij beide Stromers. Maar dit is wat anders, zeker omdat de ernst van de klachten subtiel verschilt tussen jullie beide Stromers.

Ik ben wat je adoptiedealer gaat vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Eens Stromeur, ik heb die verdenking ook, maar wilde dat niet zo “definitief” hier stellen.
Overigens heeft de fiets van mijn vrouw aanzienlijk minder last van de problemen met de haperende en trillende motor, maar het is er wel.
Dus het is ook nog niet zo maar een simpeler “stekkertje zit niet goed”. Ik hoop eigenlijk dat we vinden dat het sealen de contacten, heeft verslechterd. Hoe dat kan weet ik niet. Maar zal als eerste onderzocht worden. En als het dat is is de reparatie een keer niet vreselijk duur.
En dan is er natuurlijk nog de gerepareerde kabel naar de motor, die verdenk ik er ook van een bijdrage te leveren. Ik heb geen idee wat de conditie van die kabel nu is.
We gaan het in Herveld zien.

Vandaag een 110 km rit, dus in elk geval wordt de zaak verder op de proef gesteld.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hebben jullie eigen allebei al wel de meest recente firmware op de Stromer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur schreef: 08 jul 2018, 13:55 Hebben jullie eigen allebei al wel de meest recente firmware op de Stromer?
Jazeker, Stromeur.
Door Jos geïnstalleerd, een paar weken geleden.
Vandaag inderdaad 110 km gefietst. Daarvoor een keer moeten laden (dus in 2 etappes). Veel getest tijdens de rit.
Het probleem met de haperende ondersteuning is merkwaardig genoeg erger in stand 1 dan 2 of 3.
Vreemd, als Jos een gebrek aan stroomvoorziening als oorzaak vermoedt. Maar ik ken de elektronica en de software niet dus misschien is het wel logisch! Who knows.

Het is zelfs zo dat als ik in stand 1 stop met trappen en/of even afrem de ondersteuning volledig lijkt uit te schakelen, het gevoel alsof je in recup 3 rijdt.pas na meter hardt rappen komt de ondersteuning aarzelend weer tot leven.
Iemand dit eerder gezien?
Kalibreren helpt tot nu toe niet.
Dit probleem is echt heel vervelend, horten en stoten tijdens het rijden. In stand 2 een stuk minder.
De fiets van mijn vrouw heeft dit probleem vrijwel niet.
Kortom, geef mijn portie maar aan fikkie, of misschien beter, aan Jos :ck:
Nog wel even gekeken naar het verbruik over die twee ritten., wie weet zegt dat nog iets over motor of bedrading, of kortsluiting. Zal ik in een andere draad een vraag over plaatsen.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

26 september had mijn ST2s met 9800+ km dit probleem de eerste keer.
Na 's nachts opladen van de accu 's morgens een probleemloze WW rit.
Op de weg terug 10 km van huis kwam de storing voor de tweede keer.
Bij thuiskomst fiets aan de lader om daarna een paar km. stadsrit te doen.
Direct komt de storing terug.
Na paar km. fiets uitgeschakeld en accu uitgenomen polen gekontroleerd.
Na terugplaatsen en inschakelen verscheen drive error 0X210207.

Het vibreren is er steeds bij ondersteuning en recupereren.
Max is niet hoger dan 30 km/h en de fiets is zo geruisloos als een opgevoerde 4-takt.

Zonder ondersteuning de fiets thuisgebracht.

E-mail naar de FM en de volgende dag direct antwoord.
Bij test van de Powerboost start de vibratie direct en wil eerst niet stoppen zelfs niet na uitschakelen fiets.

28 september de fiets bij de FM gebracht.
We hopen dat het de motorkabel is maar houden er rekening mee dat het een motorprobleem kan zijn. Gelukkig zijn de noodzakelijke reserveonderdelen op voorraad.

Zojuist bericht gekregen dat de fiets gerepareerd is en ga hem zo ophalen. Benieuwd.

Jammer dat hij met 9909 net niet 10.000 km probleemvrij heeft gehaald.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook erg benieuwd wat het nu is geweest. Jouw foutcode komt mij in ieder geval niet bekend voor (wel enkele die dicht in de buurt zitten en wijzen op een issue met de motor).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De motorkabel is vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, gelukkig! :cool2:

En dank voor je duidelijke probleemomschrijving. Ik heb 'm opgenomen in de error-lijst:

viewtopic.php?f=8&t=425
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie