haperende, vibrerende motor

Voor (elektro)technische vragen, fietsonderhoud en -onderdelen.
xavier speeleveld
Rookie
Rookie

Re: haperende, vibrerende motor

Bericht door xavier speeleveld » 30 mei 2018, 07:21

Beste,

Heb net hetzelfde probleem. heel vervelend. hoe lang is garantie op stromer? Komt idd steeds terug...soms weg

xavier

Stroompje
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Stroompje » 30 mei 2018, 08:08

Stromeur schreef:
15 mei 2018, 13:29
Ik begrijp de keus van Stromer ook niet om af te wachten welke kabels de geest geven en welke niet en dan pas actie te ondernemen. Het was gewoon een slechte batch motorkabels, dus Stromer zal heel goed weten welke bikes er met een motorkabel rondrijden die defect zou kunnen gaan. Ik had als ik Stromer was geweest dealers opdracht gegeven om de motorkabel van bikes met een kabel uit een slechte batch te vervangen bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt.

Dit soort problemen is, ongeacht de schaal waarop ze optreden want daar heb ik echt geen idee van, funest voor het imago van Stromer. En dan kan Stromer wel balen dat het probleem veel groter lijkt dan dat het is, omdat iedereen met een issue online zal gaan klagen en vragen stellen, maarja, dit is nu eenmaal hoe het gaat met social media dus daar heeft Stromer mee te dealen.
Hallo allen,

Het gaat hier om slechte elektrische contacten, op zich een triviaal soort probleem. Maar de aanname van Stromeur dat Stromer precies zou moeten weten in welke fietsen de slechte kabels zijn ingebouwd hoeft beslist niet juist te zijn. Dat hangt van de kwaliteit van hun hele logistiek en productie af. Registeren ze bijvoorbeeld de streepjescode van de gebruikte kabel bij de betreffende fiets? Of schuiven ze de kabels (en alle andere onderdelen) de productie vloer op volgens FIFO systeem, of weer anders. Ik verwacht dat hun systeem dit zou moeten kunnen traceren, maar zou er niet te vast op rekenen. Ik heb in 4 jaar vrijwel geen bewijs gezien dat ze het wel weten, of als ze het weten, het actief gebruiken.
Wij hebben dit probleem al in 2014 na enkele weken met beide fietsen gehad, kortom het is ook iets dat regelmatig terugkeert, en niet alleen door slechte kabels. Ook slechte contacten, oxidatie en dergelijke. Daar zijn betere oplossingen voor, geen auto die er tegenwoordig nog veel last van heeft, maar het zal nog wel even duren voordat dit in de fietsindustrie ook gemeengoed wordt.
Stel dat Stromer wel weet waar de verkeerde kabels zijn gebruikt dan is het volgens mij hun beleid om die niet actief te vervangen. Ik kan een handvol eigen ervaringen noemen waar alleen na onze eigen constatering en doordrukken een vervanging van een onderdeel plaatsvond, en soms zelfs nog op eigen kosten. En ik weet maar een uitzondering, destijds met de ongevraagde vervanging van de standaard door het automatisch inklappende model (ik was niet blij, had net een Hebie 536 gemonteerd die prima voldeed, maar inklappen was wettelijk verplicht). En in het traceren, volgen en klanten informeren en helpen met reparatie heeft je dealer een zeer grote rol, die ook vaak niet serieus genomen wordt.
Toch, Stromeur heeft gelijk: niet vervangen als je geen last hebt. Maar . . . Preventieve maatregelen tegen oxidatie kun je beter wel nemen: de genoemde krimpkousjes, waar onze dealer ook niet van op de hoogte was. En voorzichtig wassen (separate uitgebreide draad waar dit uitstekend is behandeld, o.a. met foto door Elsje als ik me niet vergis.
Succes.
2 Stromer ST2 sinds 2014

MarcelH
Runner-up
Runner-up

Bericht door MarcelH » 20 jun 2018, 18:23

Helaas vandaag bij kilometerstand 977 ook te maken met dit fenomeen (ST2 - 2017), vanmorgen vroeg op weg naar mijn werk. Besloten terug te fietsen standje 1, dan trilde hij alleen een beetje standje 2 en 3 ook vreemde tot zeer vreemde geluiden.

Nu zit ik te wachten op de dealer hoe het opgelost gaat worden. :bu: ....wordt morgen 32 km enkeltje op mijn Haibike (niet speed pedelec)
ST2 2017 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart

Plaats reactie