Achterwiel ST2 buitenband vervangen

Plaats reactie
Flitser01
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jul 2018, 23:36
Locatie: Zandhoven
Merk SP: Stromer St2
Km-stand: 4500

Hoi leden
Mijn eerste vraag hier
Als ik het achterwiel verwijder om een nieuwe buitenband te plaatsen moet dan de fiets terug aan de pc worden geplaatst of is dit bij deze fietsen niet nodig ?
Mvg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!
En nee hoor, is niet nodig.

Het uitnemen en terugplaatsen van het achterwiel staat keurig in de handleiding van je ST2 beschreven, inclusief plaatjes. Als je die erbij pakt (en je hebt al vaker een MTB-achterwiel uitgenomen en teruggezet), dan kan het niet fout gaan. Vergeet niet om de accu uit te nemen voordat je hiermee aan de slag gaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Fiets uitschakelen voor je de accu verwijdert !

Hier vind je nog wat extra info terug.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 26 jul 2018, 20:14 Fiets uitschakelen voor je de accu verwijdert !
Kan ook terwijl-ie aanstaat. Sterker nog, in de handleiding adviseert Stromer dit zelfs als je problemen hebt met de ondersteuning: accu uitnemen terwijl de Stromer aan staat, 10min wachten, accu terugplaatsen, Stromer opnieuw aanzetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Mijn dealer denkt daar anders over (na het vervangen van een aantal controllers) en communiceert dat ook zeer duidelijk naar het kliënteel : fiets uitschakelen alvorens je de batterij verwijdert. ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Over een causaal verband tussen Stromer aan laten tijdens het uitnemen van de accu en een defecte controller: dat zou ik steviger onderbouwd willen zien alvorens ik erin mee ga. Tenzij dit afkomstig is van een servicebericht van Stromer zelf?

Maar baat het niet, schaadt het niet inderdaad, om de Stromer eerst uit te zetten. Kleine moeite.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Geef maar een seintje als je de contactgegevens van mijn dealer wil, ze gaan je daar graag te woord staan.
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

Enkele tips (fouten die ik ooit zelf gemaakt heb :ck: )

- de achteras losmaken tegenwijzerzin
- de juiste maat van sleutel gebruiken + de sleutel diep genoeg steken voor je draait, want de aluminium as is zéér snel stuk
- as opnieuw invetten als je ze terug monteerd
- let erop dat de kabels van de motor en sturing in het voorzien gootje zitten, anders schuren deze tegen je remschijf
- vergeet de twee moer'tjes niet terug te plaatsen tussen de kader en de steekas :cool2: want ik had nadien geen ondersteuning meer, vraag mij niet waarom
- liefst nog een momentsleutel gebruiken om het wiel vast te zetten, zoniet handvast

Bij deze mijn beetje hulp, succes :cool2:
Plaats reactie