Hoe de ketting te verplaatsen tijdens het smeren?

PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Hoe smeren jullie de ketting van de Stromer. Ik moet hem nu steeds een stukje verschuiven om de hele ketting te kunnen smeren. Bestaat er iets om de Stromer een beetje op te bokken zoals bij motorfietsen.

Grt. Bert.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt van die kleine statiefjes die je door de trap-as kunt steken. Bij mijn Es zou dat kunnen, maar als ik het me goed herinner niet bij de ST1 X?

Toen ik nog geen statief had, zette ik mijn ST1 X tijdens het reinigen en smeren van de ketting voorzichtig met één handgreep (die aan de andere kant van de ketting dus) tegen de muur. Zo kun je de boel prima rond laten draaien. Alleen op- en afschakelen gaat dan dus niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Hier hangt hij bij onderhoud- en poetswerk aan de Feedback Sports standaard ... neem zeker ook dit topic eens door, er zijn daar o.a. aardig wat tevreden Lidl klanten terug te vinden.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Hoi Bert,

ik gebruik een fietsstandaard van de lidl om mijn fiets schoon te maken.Als hij in de beugel hangt kun je ook probleemloos je wiel laten ronddraaien. Ik maak mijn ketting altijd eerst schoon met ketting reiniger en druppel vervolgens per schakel mijn ketting :)
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Stromeur schreef: 25 jul 2018, 12:59 Je hebt van die kleine statiefjes die je door de trap-as kunt steken. Bij mijn Es zou dat kunnen, maar als ik het me goed herinner niet bij de ST1 X?

Toen ik nog geen statief had, zette ik mijn ST1 X tijdens het reinigen en smeren van de ketting voorzichtig met één handgreep (die aan de andere kant van de ketting dus) tegen de muur. Zo kun je de boel prima rond laten draaien. Alleen op- en afschakelen gaat dan dus niet.
Klopt heb gisteren ff gekeken kan niet bij de ST1 X. Helaas.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb een el-cheapo beugel/katrol/touw setje van 13 Euro waar ik mijn fiets mee omhoog takel. Werkt perfect, gebruik ik voor bijna al het onderhoud.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Bas van Dijk schreef: 26 jul 2018, 18:37 Ik heb deze, super..
Mooi idee. Kun je hem zo van de grond optakelen...
Ik heb nu haken met een stuk ketting aan de zolder van de schuur hangen. Maar dan moet ik de fiets altijd zelf opbeuren.
Dan snap je ook hoe gewichtig die Stromer kwaliteit is... :o

Maar dat brengt me gelijk op het gelinkte lift-ophangsysteem. Daar staat bij: max. 25 kg. Dat is dan toch te weinig voor een ST2S?
Of heb je daarheen problemen mee?
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Golvas

Vervang het touw door een stevige versie en je hebt een degelijke en stevige fietslift.
Plaats reactie