OMNI C module retrofitten in Stromer van voor 2018

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromeur schreef: 19 jul 2018, 22:42
Elsje schreef: 19 jul 2018, 22:39 Is de buttonring de bediening van het licht en de + en - knoppen voor de ondersteuning?
Yep. Ik snapte die omschrijving in eerste instantie ook niet, maar het waren de enige knoppen die ik nog niet had getest en ze bleken het inderdaad te zijn.
Hmm dan zorgen BL en BR voor zowel activering van het remlicht als de motorrem. Dan ben ik erg benieuwd hoe bij de ST2s het remlicht en motorrem afzonderlijk worden aangestuurd. Niet vanuit de OMNI dus. Zou dat via het distributionboard lopen? Moet haast wel.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

SUI Nut Tool, kan je hier en omstreken niet kopen, tot ik op Stromer UK zat te surfen.
Kan je daar kopen onder ‘spare parts .
https://stromeruk.com/products/st1x-st2 ... m-nut-tool
£55 (+- € 61)
Je moet wel iemand kennen in de UK om hem opgestuurd te krijgen.Stromer UK levert niet buitenland de UK (Brexit avant la
Heb hem gekocht via een Engelse vriend, gratis verzenden in de UK, mijn maat stuurt het verder met de post. :d3:
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Hmm. Niet vervelend bedoelt: met een stukje hout waar je 2 of 4 spijkertjes doorheen slaat (niet te ver en puntjes afvijlen), kun je toch hetzelfde bereiken?
60 euri is nogal wat voor iets dat je maar één keer nodig hebt.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wou het dan niet lukken a.d.h.v. de tips die je hier kreeg ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Ja toch wel, zowel de inbussleutel methode als de afgevijlde spijkermethode. Begin er 30.5 aan, dus ik heb niet veel keuze.
In andere hobby's heb ik ook de neiging om met de juiste tools te werken. Dat is zo'n kronkel die ik heb.
Als ik later nog mods doe, kan ik mss gemakkelijker werken.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
najrah
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2021, 19:54

Hallo allemaal,

Voor een ieder die op zoek is naar een gereedschapje waarmee je heel eenvoudig het Omni schermpje uit jouw Stromer kunt halen heb ik een súper goedkoop en goed alternatief voor de peperdure Stromer Omni SUI Nut Tool, namelijk de MAVIC R-SYS NAAFSPANNER/SPAAKSLEUTEL/BANDENLICHTER. Onder andere hier te koop voor €6,16 (!)
https://www.derks-wielersport.nl/spaken ... stuks.html. Ik heb vandaag mijn Omni C scherm hiermee gedemonteerd en weer gemonteerd en dat ging perféct. Steek één van de nokjes van de Mavic R-SYS in een gaatje van de "nut" (dit is het bedieningsknopje aan de onderkant van de bovenbuis, onder het scherm) en houd deze met je duim op zijn plaats door wat druk uit te oefenen zodat het nokje van de sleutel in het gaatje van de nut blijft zitten, druk vervolgens met jouw hand of vinger op het scherm zodat de rubberen pakking rondom het scherm wat platter gedrukt wordt en de spanning op de nut wordt gereduceerd. Oefen nu voorzichtig wat kracht uit in de gewenste draairichting en de nut zal eenvoudig los komen. Als je vanaf de onderkant op de nut kijkt dan is de draairichting tegen de klok in los en met de klok mee weer vast. Zodra je de nut volledig hebt gedemonteerd, kun je het schermpje vanaf de onderkant eenvoudig wat omhoog duwen zodat deze loskomt uit het frame.
Wikibi
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2018, 18:40

Beste , mijn OMNi ( geen kleurenscherm) reageert niet meer op de toetsen🙁 Is de OMNI uit elkaar te halen ? Heeft iemand al eens het oude type gerepareerd ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het scherm is verlijmd, maar zal best los te krijgen zijn. Ik heb echter nog nooit van iemand gelezen dat-ie een OMNI succesvol heeft gerepareerd.

Volgens mij kun je het beste op zoek gaan naar een tweedehands scherm op eBay/Marktplaats.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 24 apr 2022, 14:43 een tweedehands scherm op eBay/Marktplaats.
Hier is 't ie. :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wikibi
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2018, 18:40

Golvas schreef: 24 apr 2022, 15:04
Stromeur schreef: 24 apr 2022, 14:43 een tweedehands scherm op eBay/Marktplaats.
Hier is 't ie. :D
Helaas niet meer beschikbaar dus mag ik verder zoeken.
Plaats reactie